Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 557 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-08-27 14:48 | |
![]() | Bästa fotbollsmästerskapet nånsin? För mig är det Italia 90, utan tvekan. Fotboll är väl fortfarande mitt största intresse, men 1990 var jag sju år och hade ingenting annat i skallen. Många kallar det ett av de sämsta världsmästerskapen nånsin, men för mig är det magiskt; Strömbergs mål mott Skottland, den överförfriskade svensken som sprang in på plan och skällde ut Stefan Schwarz mot Costa Rica, Völler och Rijkjaards spottduell, Roger Milla, Higuita och Valderama, Maradonas Argentina mot Italien i Neapel, hela Englands insats och deras vm-låt(www.youtube.com/wa tc...amp;NR=1). Jag kan hålla på hur länge som helst. Vilket fotbollsmästerskap (för landslag) väcker starkast minnen hos er? | |
| jeppie | 2008-08-27 14:54 | |
![]() | 1990 var ju ingen seger för finliret direkt :) Som svensk är det väl enkelt att säga 1994, själv tycker jag 1998 även fast inte sverige var med. Älskade det dåvarande franska landslaget. | |
| panikångest - Ej medlem längre | 2008-08-27 14:58 | |
![]() | Mexico 86. "guds hand", solomålet mot England, Sovjets 6-0 mot Bulgarien(bara snygga mål dessutom), Erik Fredriksson, Preben Elkjaer, Socrates nonchalanta straffar, Josimars mål från halva plan mot Nordirland samt Michel Platinis och Zicos genialiska spel. Och inte att förglömma den bästa fotbollsmatch som någonsin setts, Brasilien-Frankrike i kvartsfinalen. | |
| Felixy | 2008-08-27 15:00 | |
![]() | Fotboll? :S det är dom där vuxna människorna som bråkar om samma boll va? åh jag skulle vilja köpa alla en varsin boll så dom sluta springa efter samma. / Icke fotbollsfantasten :P | |
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-08-27 15:01 | |
![]() | Käner väldigt många som håller med dig panikångest. Önskar att jag varit lite äldre då... | |
| saittam75 - Ej medlem längre | 2008-08-27 15:03 | |
![]() | Mexico 1986. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-27 15:04 | |
![]() | Felixy.. Jag instämmer... fast jag måste nog erkänna att jag glor på fotboll ibland, när det inte finns ngt bättre att göra... vilket det ofta finns iofs :P | |
| MatsJoel | 2008-08-27 15:05 | |
![]() | 1998. Det var på den tiden när män var män, bollar var runda, och Norge var VMs tredje bästa lag. (Besegrade av italien som slogs ut av Frankrike, och bevisligen vassare än silverbrassarna =)) | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-27 15:11 | |
![]() | hm... kan nog minnas att jag såg den däringa turneringen 1998... så jag ska kanske instämma med dig med då MJ :P | |
| jeppie | 2008-08-27 15:12 | |
![]() | var ju andra roliga grejer 98 också som chiles salas och zamorano, samt paraguays målvaktprofil chilavert. noterbart är ju också att danmark aldrig hade förlorat en match då brian laudrup hade gjort mål för dom, när dom väl gjorde det mot brasilien så la han av efter :) | |
| kockelikocke | 2008-08-27 15:53 | |
![]() | vaför hymlar alla om de..... Klart 1994 var vm-året ingen glömer.... Året då alla svenskar smög upp vid 2-3 på natten och hejade fram di gulblåe i sommarvärmen... Brolins frisparkvariant och allt annat , Dhalins nickar, Keneths pistolmålsshest, Ravellis sprattelräddningar, Ingesson, Henkes rastaflätor, Tommy Svenssons solariebruna bringa mm de går INTE att som svenska hävda att något annat mästerskap varit bättre... /Kocken Ps. (Jag har spelat fotboll med Brolin)..... bräck de ni.... :-) | |
| panikångest - Ej medlem längre | 2008-08-27 15:55 | |
![]() | Jag har supit med Börje Salming och Rolf Ridderwall, kan det va nåt? | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-27 15:55 | |
![]() | Inte ett dugg imponerad Kocken... ska mer till för d :) | |
| panikångest - Ej medlem längre | 2008-08-27 15:55 | |
![]() | Patrik Kjellberg va med på ett hörn också för den delen. bräck det! | |
| panikångest - Ej medlem längre | 2008-08-27 15:57 | |
![]() | EM 92 var ett kul mästerskap det med, men mest för att jag var på plats vid tillfället. Janne Erikssons båda nickmål och tjockisbrolins underbara mål mot england var godis! | |
| bobo flux | 2008-08-27 16:00 | |
![]() | Strataeast, minns du Irlands fantastiska VM-låt? Den bästa fotbollslåt som någonsin gjorts! Put´em under pressure :D En liten snutt av den var med i SVTs VM-krönika från 1994. www.youtube.com/watc...5P T65I2ny8 Lite sjyssta bilder från VM 90 är med i videon också :D | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-27 16:03 | |
![]() | Fotbolls VM 1958 såklart... Men ägde det verkligen rum, hmmm.. :P | |
| panikångest - Ej medlem längre | 2008-08-27 16:06 | |
![]() | faktiskt minst lika bra som New orders VM-låt för England från samma år.www.youtube.com/watc.. .uFWGALVF0Y | |
| bobo flux | 2008-08-27 16:07 | |
![]() | annars är Euro -96 ett mästerskap jag hyser starka känslor för :D Här får man höra min husgud Fish sjunga "Flower of Scotland"! Och kolla in Stuart Pearce när han sjunger "God Save the Queen"! :D www.youtube.com/watc...Hc iULSHyKs | |
| panikångest - Ej medlem längre | 2008-08-27 16:10 | |
![]() | måste nog ta tillbaka mitt hyllande av EM 92. Kom just att tänka på den taffliga inledningsceremonin och Bruno Wintzells falsksång innan öppningsmatchen... | |