Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 19 088 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sick_boy - Ej medlem längre | 2008-09-15 21:39 | |
![]() | Ljungskile i allsvenskan De som inte gillar Ljungskiles närvaro i allsvenskan är i mitt tycke.... tja, dumma. Som sann idrottsvän och en egentlig blåvit själ kan jag inte annat än att beundra och älska Ljungskile. De må spela en tråkig fotboll och allt det där, men det är inte det som är grejen. Det är det här med lillebror mot storebror, eller lillasyster mot storasyster, om man nu vill det. Visst är det väl fantastiskt att ett lag som år 1990 låg i division 5 i bohuslän nu ligger i allsvenskan för ANDRA gången. Och på 2000 talet dessutom, när all idrott går mot att bli så elitiserad. Som jag säger, man kan inte annat än att älska Ljungskile. Eller? | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-09-15 21:48 | |
![]() | jag gilalr dom även om arenan är totalt kass men dom spelar fotboll som dom kan och kämpar för varann | |
| Jarnis86 | 2008-09-15 22:01 | |
![]() | Hoppas självklart att dem klarar sig kvar ! | |
| -Lala-la | 2008-09-15 22:11 | |
![]() | Jag visste inte att Ljungskile hade ett fotbollslag ens. Är Ljungskile ens en stad? | |
| sick_boy - Ej medlem längre | 2008-09-15 22:38 | |
![]() | Nä -Lala-la det är just det som är grejen. Ljungskile är inte en stad. Det är en by utslängd utefter E6:an i Bohuslän. Knappt eller drygt 3000 invånare. Jag vill tycka att hela Sverige skall vara stolta över att ett bylag kan ligga i allsvenskan år 2008. Det är bättre än Åshöjden och all dikt. Livet är inte blodigt blödande allvar hela tiden.... det är en lek.... vilket vissa vill missförstå | |
| -Lala-la | 2008-09-15 22:54 | |
![]() | Fantastiskt.. de måste verkligen dominera i korpallsvenskan. | |
| Kristina_176 | 2008-09-16 00:18 | |
![]() | Man skulle möjligen kunna anklaga mig för att vara lite partisk i det här ärendet, men... Argumentet om att Ljungskile spelar tråkig fotboll är lite orättvist tycker jag. LSK gör vad de kan för att hålla sig kvar i allsvenskan, om det sen innebär "tråkig" fotboll så får det väl vara så! Jag är helt övertygad om att storlagen hade gjort precis samma sak om de var i samma situation. Nu är de inte det och det är väl kanske just det som är problemet. Hur kul är det att bli överkörd (som vissa av dem faktiskt har blivit åtminstone en gång den här säsongen), av ett lag bestående av spelare som ratats av storklubbarna? Att laget kommer från en "liten by" gör väl inte saken bättre. Jag håller med dig sick_boy, lag som Ljungskile behövs i allsvenskan av flera olika anledningar! | |
| Palini | 2008-09-16 12:43 | |
![]() | Snacket om att Ljungskile spelar tråkigt eller har för liten publik är ju bara patetiskt. Det finns, mig veterligen inga kriterier för hurdan fotboll man måste spela eller hur mycket publik man måste ha. Jag tycker att det är fantastiskt rolig att en så pass liten klubb kan ta sig till allsvenskan och klara sig rätt bra där, väldigt imponerande. Klubben har ju så otroligt mycket mindre resurser än de flesta andra klubbar i allsvenskan. Det är bara charmigt med lite udda lag, som sticker ut och kör sin grej fullt ut. Varför måste alla klubbar vara likadana och ungerfär lika stora och ha ungefär lika mycket publik? Ljungskile tog sig till allsvenskan via Superettan under samma kriterier som alla de andra klubbarna i allsvenskan och förtjänar verkligen sin plats där, allt annat är bara skitnack eller ren avundsjuka. Det är som om man i Spanien, Tyskland, Italien och Frankrike skulle gnälla att lilla Sverige är med i fotbolls-EM och spelar defensivt och tråkigt dessutom. | |
| Maybach | 2008-09-16 12:47 | |
![]() | Deras "stadion" är typ en leråker med plankor på staplade läskbackar som läktare? | |
| Tobbelille | 2008-09-16 12:48 | |
![]() | dom sålde inte öl minns jag :P | |
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-09-24 22:13 | |
![]() | Ett pisslag utan dess like. Nej, jag är absolut inte bitter. | |
| Helröret | 2008-09-24 22:48 | |
![]() | starke arvid? kommer ihåg premiären där, lsk-bajen 0-1. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-24 22:56 | |
![]() | Att LSK kan hänga kvar är ett otroligt svaghetstecken för Svensk fotboll i stort. Dock väldigt viktigt att Alllsvenskan är öååen för alla lag. Men av vilka anledningar är det väldigt viktigt att lag som LSK hänger kvar? | |
| skogstorparn | 2008-09-26 21:59 | |
![]() | det är inte viktig om LSK hänger kvar eller inte,det viktiga är att dom kan gå upp och är verkligen LSK ett svaghetstecken för svensk fotboll?knappast! snarare tvärtom | |
| bobo flux | 2008-09-26 22:14 | |
![]() | LSK har spelat sig till allsvenskan, och har läge att spela sig kvar i allsvenskan också. Trevligt att det i slutändan är på plan det avgörs och inte beroende på kvantiteten supportrar på läktaren, stålar i plånboken eller slipsnissar i byråkratiska toppen (minns ÖSKs nedflyttning och IFK Göteborgs icke-nerflyttning). | |
| bobo flux | 2008-09-26 22:14 | |
![]() | *nedflyttning = tvångsnedflyttning | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-09-26 22:26 | |
![]() | Tänk om även det här blir ett allsvenskt lag nästa år... igen www.youtube.com/watc...fo i4NTt3jg *minns det ljuva 70-talet* | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-26 22:37 | |
![]() | Självklart är det viktigt att alla lag ska kunna gå upp. Men att en klubb som inte hade ett bortaställ ens kan avancera till Allsvenskan är ett svaghetstecken för svensk fotboll. Varför? -Jo, det visar hur lite pengar som finns bland Sveriges elitklubbar. Missförstå mig rätt. Själv gillar jag Degerfors starkt och skulel inte ha något emot det laget i högsta serien. Det handlar inte om just LSK här, utan om hur fattiga svenska klubbar är. Och det är ett svaghetstecken internationellt. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-09-26 22:49 | |
![]() | Visst herr lejonmix Sverige är ödlepiss på klubbnivå. Fan vi har 40exporter till våra granländer som igentligen borde sitta på alla fyra. Vissa klubbar har kultur omkring sig som Degefors och Åtvid, de är coola lag som varit med i gamet länge, för det är väl så du menar? Och jag är beräd på att hålla med | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-09-26 22:50 | |
![]() | ja premiären LSK - BAJEN jeje 0-1 självmål va gla man blev . men kändes som läktarn skulle braka ihop inte så stabil men vilken skön premir parkeringen/grusplan var en rikgit höjdare me grusvatten upp över skorna hoppandes utanför arenan sjungades me andra Bajenfans. Rami Shaaban rädda oss Bajre me en kanonräddning komme rihåg minuten men skit i och Zengin jobba hem bra den matchen men planen var skit | |