Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 433 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2008-10-25 18:46 | |
![]() | En mössa av katten En tant som syr mössor och annat av kattskinn .... skinnet tas från vildkatten, som fångas och skjuts av en parkvakt.. Svenska lagar förbjuder hantering av katt och hundskinn .... men jag tycker den här hanteringen känns rätt okej: www.expressen.se/Nyh...cc essoarer Vad tycker ni? Kan du tänka du en mössa av katt? | |
| krutmarie | 2008-10-25 18:50 | |
![]() | Nej aldrig!!!!! Fy f-n va´gräsligt, hur skulle man kunna gå omkring med det? Det var bland det värsta jag hört, vildkatt eller inte, vem avgör det? | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-10-25 18:51 | |
![]() | Aldrig i livet. | |
| krutmarie | 2008-10-25 18:52 | |
![]() | Den där "tanten" är det en djurhatare eller? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-25 18:54 | |
![]() | Tycker också det känns okej. Är dock ingen pälsgillare så låter andra bära detta. | |
| krutmarie | 2008-10-25 18:54 | |
![]() | Köper nån en sån mössa? Jag är fortfarande chockad över vad du skrev. | |
| micro113 | 2008-10-25 19:06 | |
![]() | Jag själv bär inte heller päls, men använder ju skinn i skor, handskar, jacka, väska osv... Så jag tycker det känns helt okej om man tar tillvara skinnet på djur som ändå skall avlivas...... känns som om det är slöseri att bränna det när det finns så många som ändå vill ha päls. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-10-25 19:08 | |
![]() | Hellre katt än något utrotningshotat djur.. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-25 19:10 | |
![]() | micro Precis. Jag tar för givet att dessa katter avlivas snabbt, vi minns ju alla bilderna från Asien och hur hundar blir flådda levande. Måste rätta mig, ogillar päls på mig, har dock flera renpälsar på golvet. | |
| micro113 | 2008-10-25 19:15 | |
![]() | tras I artikeln står det att de fångas i fälla och sedan skjuts med ett skott i huvudet -- så verkar vara snabbt och humant sett till omständigheterna. Filmerna från Asien minns jag också -- och det gillar jag givetvis inte, ett fruktansvärt djurplågeri som borde bestraffas mycket hårt. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-25 19:24 | |
![]() | Njae, stickat funkar bra. | |
| fjortisnet - Ej medlem längre | 2008-10-25 19:29 | |
![]() | Ojj, ännu ett användningsområde för katter?! E dom inte världens messt användbara jur så säjj! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-25 19:45 | |
![]() | Jag skulle tro att den här damen får en del mordhot. Med en lagsättning som tillåter pälshantering av våra vanligaste husdjur, hur skulle det då gå för utekatten eller hunden vi kopplar utanför Ica? Allt som går att tjänas pengar på, tjänas det pengar på. Jag har ätit kanin och känner en som syr leksaker av kaninskinn men nej tack, säger jag. Ren- och fårskinn accepterar jag. Har t o m en skinnjacka sydd i Malung (ärvde den efter mamma och älskar den) men inte hund, katt, kanin eller marsvin... Fast skulle jag på stenåldersvis förfrysa mig, skulle jag kunna klä mig i vad skinn som helst, för att inte få kallbrand och höll jag på att svälta ihjäl, så skulle nog även kokt stövare gå ner. | |
| golden | 2008-10-25 19:53 | |
![]() | katthatt verkar både snyggt o praktiskt.. | |
| le-lou | 2008-10-25 19:54 | |
![]() | det är väl inget konstigt egentligen med detta ? | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2008-10-25 20:07 | |
![]() | håller med ewaleena. men jag skulle personligen inte bära en sådan. | |
| Jollz | 2008-10-25 20:14 | |
![]() | Tog just upp kissen och satte honom på skallen. Vi kom båda fram till att det inte såg särskilt piffigt ut. | |
| Lilla Busan | 2008-10-25 20:28 | |
![]() | Jollz///// Hade han klorna inne eller ute? För det ä'r mer inne att ha dem ute just nu .. Katthatt helt okej, why not liksom.. Finns ju folk som går omkring med en det ena än det andra djuret på sig.. Själv håller jag tillgodo med mina flatlös..... Gillar då det kliar gött.. *skratt * | |
| Jollz | 2008-10-25 20:35 | |
![]() | Mjo, jag skulle knappaste tycka illa om någon för att de bar en katthatt(vilket iofs låter riktigt nice) men skulle tyst konstatera deras dåliga smak. | |
| Wilmar | 2008-10-25 20:52 | |
![]() | Skulle kanske inte vilja ha det som hatt, men funderade just på möjligheten att bevara mina katters skinn efter att de avlidit. Det skulle inte kännas fel för mig. | |