Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade73
Mobilspel
Pågående20 078

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ooord2006-03-02 16:39
Antal inlägg: 1089

Var har jag lagt dom?? Missplaceringar du minns.
Ibland kan man inte hitta sina pryttlar bara för att av någon outgrundlig anledning placerat dom på någon konstig plats där hemma. Ni kan väl berätta var ni till sist hittat er plånbok, fjärrkontroll, mobil eller nyckelknippa. Mina värsta missplacering är att lägga videons fjärrkontroll i en dagstidning som jag vek ihop och sen fick rädda ur en återvinningskontainer. Idag fick jag leta länge efter min plånbok som låg under en mössa på hatthyllan i hallen. Jag letade också en gång i en kvart efter mina nycklar som jag hade glömt att jag hängt i ett senilsnöre om halsen.

AnnikaP - Ej medlem längre2006-03-02 16:42
Antal inlägg: 207

En kollega ställde in kaffekannan (med varmt kaffe i) i skåpet där vi förvarar kaffemuggarna =) Jag tror vi letade i flera timmar innan vi hittade den...

IMO - Ej medlem längre2006-03-02 16:44
Antal inlägg: 1766

Just plånboken brukar vara en sak jag inte hittar, men med åren har jag lärt mig att den ligger i:

1 Kylskåpet
2 Tvättkorgen

(I mitt kylskåp kan man för övrigt till och från hitta massvis med udda saker...:)

Stepe5432006-03-02 17:23
Antal inlägg: 377

plånboken i kylskåpet?? udda...själv lägger jag min i frysen...uppenbarligen

fyllskalle2006-03-02 18:20
Antal inlägg: 211

Jag sparade en fil på min dator som jag hittade mellan kuddarna i soffan.

pardon2006-03-02 18:28
Antal inlägg: 30

fjärrkontrollen hamnar ofta i kylen. det är dock inte mitt fel utan jag har en bror som hyser djupa känslor för den lilla plastklumpen, så han har den ofta med sig när han vandrar runt i huset.

guranboy2006-03-02 18:39
Antal inlägg: 290

Värst brukar det vara att hitta trådlösa telefonen...Ok man kan ju söka den med sök knappen...men när batterierna är slut e de svårare....hittade luren en gång i badrumsskåpet, Urladdad

Annasus - Ej medlem längre2006-03-02 18:53
Antal inlägg: 15

en gång hittade min mor en geting i frysen men det var för att jag hade stoppat den där så det var inte nån felplacering.

IMO - Ej medlem längre2006-03-02 19:03

mobiltelefoner är också ofta svårfunna hos mig...

kan bero på att jag glömt ladda upp den, när jag sen hittar den efter att ha ringt och ringt, brukar jag ha fem raderade svarsmeddelanden...

Blue Ztar2006-03-02 19:19
Antal inlägg: 1065

Det värsta var när jag vaknade en morgon och inte hittade mina glasögon. Det finns två-tre ställen där dom alltid ligger. Yrvaken, stressad och halvblind vände jag uppochner på hela rummet. Tilläggas bör att jag har en hel del saker på mitt rum, så att leta igenom det är inget litet projekt. Men dom fanns ingenstans, inte ens krossade bland sängkläderna. Till slut tog jag en toapaus i mitt letande och då hittade jag dom i badrumsskåpet. Det var första gången i vårt långa gemensamma liv som dom övernattade utanför mitt rum utan att jag gjorde det.

Amandarin2006-03-02 19:34
Antal inlägg: 173

För någon vecka sedan hade jag lite stresspackning för mig, jag la fram en massa grejer på sängen och precis innan jag skulle fara så karade jag bara ner allt ungefär. När jag kom fram var jag lite förvånad över att jag hade med mig vår bärabara telefon.
Annars gjorde mamma en snygg grej då hon stoppade en massa matteböcker (hon är lärare) i frysen.

trosell2006-03-02 20:33
Antal inlägg: 244

Jag brukar flytta på saker i sömnen, så inget ligger någonsin där jag tror jag har lagt det. Värsta var nog när jag hade tryckt in mina badmintonshorts i videobandspelaren.... tog ett tag att hitta kan jag lova :P

mindottersmo2006-03-02 21:56
Antal inlägg: 345

En morgon hittade jag inte mina glasögon eftersom jag hade somnat med de på mig. Jag fick be målaren /en bekant att komma in och leta eftersom jag inte ser så bra utan glasögonen.
Han hittade de mellan sängramen och vattenmadrassen i min vattensäng.....

Pinsamt :)

IMO - Ej medlem längre2006-03-03 00:25

trådlösa telefoner brukar också bortkomma här. precis som fjärrkontroller, fjärrkontroller ligger dock oftast under täcke/pläd medan bilnyckar/husnycklar för det mesta återfinns i vänstra innerfickan på den gamla svarta vinterjackan...

systerrebell2006-03-03 01:47
Antal inlägg: 427

Eller så gör man helt sonika som min mamma och tar med sig den lilla fjärrkontrollen till stereon i tron att det är mobiltelefonen, hamnar i en ICA-kö, hör hur det ringer någonstans, rotar i väskan, får upp kontrollen och "svarar". Hallå? Hallåååå? Jag tror aldrig hon betalat och packat ned varorna så fort någongång.

Annars är det i regel glasögonen som försvinner. Jag förstår fortfarande inte hur det gick till när de hamnade inne i örngottet.

Bim19642006-03-03 10:08
Antal inlägg: 1854

En bekant till mig hade varit och storhandlat och höll på att packa in sina varor, högt och lågt.
Han hade handlat väldigt mycket dels var de många i familjen och dels var detta i semestertider.
Så han hade handlat på sig rejält med kött och bröd och glass osv....

Efter helgen så skulle han åka ute en sväng, och letade efter sin plånbok som var spårlöst försvunnen.
Dom letade och letade och letade ingen plånbok, så han funderade och funderade var kan den ha tagit vägen.

Men gåtan blev olöst till saken hör att han hade på sig sin jeansjacka, och han hade stoppat plånboken i sin bröstficka det visste han med säkerhet.
Men därefter blev det tvärstopp i tankeverksamheten plånbok var spårlöst försvunnen.
Så han fick polisanmäla sin försvunna plånbok beställa nytt körkort ja allt som man nu behöver göra.
Semstern tog slut allt gick sin gilla gång men så en dag många månader efteråt, skulle han ta fram lite mat ur frysen.

Nu var det så att dom hade en frysbox modell större, och kan ni tänka er att allra längst ner i boxen låg plånboken på högkant in till sidan av boxen.
Då kom han på när han höll på att lägga in varorna i frysboxen hade han tagit av sig jackan och lagt den på kanten av boxen. Givetvis så hade plånboken glidit ur fickan och lagt sig på botten i frysboxen.
Snacka om frysta tillgångar.

Fjupplisa2006-03-03 10:12
Antal inlägg: 2010

Minns när jag letade efter min plånbok, sen fick jag för mig att jag lämnat den på Mc Donalds där vi varit och ätit. Så jag ringer dit, men de hade inte sett den. Då ringer jag och spärrar alla kort. Tre minuter efter det hittar jag den...på hatthyllan. Går det att häva en spärr på kort?? NÄeeeee. Blev en jobbig vecka efter det eftersom banken där jag bodde då bara hade öppet tre em i veckan.

mamman - Ej medlem längre2006-03-03 10:19
Antal inlägg: 6379

Jag har alltid mobil, nycklar och plånbok i min jacka, men min sambo kan ju ALDRIG hålla koll på sina grejer.... Några ord vi känner till mycket väl i vårat hus är: "Men jag vet att jag la den här någonstans..."

Min kompis vaknade en morgon och fick en chock när han insåg att han fått tillbaka perfekt syn... tills han insåg att han var full kvällen innan och hade struntat att ta ur linserna...

Den som systerrebell skrev om har jag också hört andra som gjort... Min kompis ringde hem till oss, men när jag svarade pratade hon inte med mig... Jag hörde i bakgrunden hur dom pratade...
Hon hade försökt byta kanal på TV:n med trådlösa telefonen... *SUCK*

emmylicious2008-03-31 14:27
Antal inlägg: 4501

Har någon gång ställt in burken med Oboy i kylskåpet.

Mobil, nycklar och plånbok försvinner ständigt. Senast var det nycklarna var borta. Kollade i min väska men där låg dom inte. Kollade senare på dagen och då låg dom i väskan. Mystiskt.

Innan det var det mobilen som var borta när jag och en kompis gick på stan. Då fick jag verkligen panik, men den låg hemma.

Mina föräldrar har lagt den trådlösa telefonen uppepå bilen en gång när dom var ute och grejade i närheten av bilen. Någon timme senare skulle min mamma åka iväg och hade inte en tanke på den telefonen - är och förblir borta.

Aleu2008-03-31 14:42
Antal inlägg: 1297

Mina glasögon har jag letat efter åtskilliga trötta mornar, tills någon frågar vad jag rusar omkring och letar efter, och därefter tala om att jag har dom på mej!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?