Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 81 |
Mobilspel
| Pågående | 19 444 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Alex_20 - Ej medlem längre | 2008-11-02 16:30 | |
![]() | Hjälp behövs omg! Någon som vet vad som felar om det står "En nätverkskabel är inte ansluten"? trots man satt dit en ny så blir det ingen skillnad!Den som har lösningen förbli min supportängel! | |
| Jesper M | 2008-11-02 16:37 | |
![]() | kontakten är trasig? | |
| Alex_20 - Ej medlem längre | 2008-11-02 16:38 | |
![]() | Hur kan den vara det? Köpte den i fredags typ. | |
| stormig | 2008-11-02 16:56 | |
![]() | Hur pass haj är du på dator? | |
| Nunnelunan | 2008-11-02 16:57 | |
![]() | När dök problemet upp? Under gång, vid en uppdatering eller? Jag brukar ha det felmeddelandet ibland, då jag formaterat om rubbet och innan det är helt klart igen. Det brukar försvinna lika snabbt som det kommit. Någon gång har det varit glappt i modemet/routern... | |
| emmylicious | 2008-11-02 16:58 | |
![]() | har inte ett skit med nätverkskabeln att göra oftast. ring supporten. | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-02 17:03 | |
![]() | Det låter som att det kan vara följande; 1) Du använder dig av en korskopplad RJ-45 kabel som endast är för koppling mellan dator till dator, eller router till router 2) Du har flera nätverksutgångar på datorn; 10mbit / Gigabit osv. Kan hända att du stoppar in den i fel hål, brukar hända ibland när vi män blir för ivriga 3) Det är en laptopdator och du kopplar upp dig trådlöst och har även ett internt nätverkskort som du inte behöver? Buh. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-11-02 17:04 | |
![]() | Alex_20, sitter sladdet fast i nåt i andra änden? Kolla den kontakten, ifall den maskinen är på osv... är det en router, prova att koppla förbi den. Lite mer info om vad och hur du gör vore nog bra. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-02 18:22 | |
![]() | gör som jag om du har en router...dra ur alla sladdar och sätt i dom igen hihih på routern alltså | |
| y not | 2008-11-02 18:37 | |
![]() | för att problematisera det lite så undrar jag. * måste du vara ansluten? * Vilka är dina verkliga behov? *Finns det ett alternativt synsätt på frågan? | |
| Alex_20 - Ej medlem längre | 2008-11-02 18:50 | |
![]() | Tack alla,jag kör ej trådlöst och jag har en stationär dator.Plus att de finns bara ett uttag för sladden i datorn där den passar,mitt internet funkade för ca 2v sedan.För att sen sluta funka då det där felmeddelandet dök upp,i början kopplade den upp 1sek för att sen ej vara ansluten igen.Nu är det heldött dock. | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-02 18:56 | |
![]() | Alex, låter som att kabeln gått sönder, nån av små tåtarna kan ha släppt eller att den vikits av nånstans inuti.. för mycket twist typ. Köp ny kabel och testa. | |
| Alex_20 - Ej medlem längre | 2008-11-02 18:59 | |
![]() | Jasså men jag har typ aldrig använt den innan.om det ej funkar med ny kan det vara uttaget som felar alt nätverkskortet? | |
| ronja-06 - Ej medlem längre | 2008-11-02 19:02 | |
![]() | någonstans på datorn finns det ett ställe man går in på och dubbelklickar med musen på en usbkabelikon.var med om det för längesedan men kan tyvärr inte komma på var det var | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-11-02 19:09 | |
![]() | Alex_20, kan ha blivit nåt knas med drivrutinen till kortet, vad du kan försöka är att avinstallera kortet, sen installera det manuellt igen så att du är säker på att den gamla drivrutinen skrivs över och inställningarna skrivs tillbaka rätt i registret. | |
| Raggsocka_ | 2008-11-02 19:20 | |
![]() | Jag hade fått lägga in mig på psyket om detta vore jag :( Hoppas din dator hoppar igång snart =) | |
| Alex_20 - Ej medlem längre | 2008-11-02 19:30 | |
![]() | Ordprofeten:ska prova dina tips imorgon då.och funkar allt är du min personlige datorlivräddare och kommer vara dig evigt tacksam. | |
| mrperfect | 2008-11-03 00:59 | |
![]() | Det finns något ljushuve inom databranschen som kommit på att man skall sälja färdiga datapaket där drivrutiner är inkorporerade i systemet. Man måste veta vad det är för kort och vad drivrutinen heter . Ofta så står någonstans vilka komponenter som ingår i systemet men inte vad drivrutinen heter. Ifall man har ett färdigt system så borde det finnas en lista på drivrutiner för varje enhet. Hur fan skall en orutinerad dataanvändare kunna göra dessa åtgärder? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-03 01:00 | |
![]() | Det ger oss andra ngt att fnissa åt. | |
| Ceckes | 2008-11-03 02:46 | |
![]() | Jag har också problem med min dator o det är en mac... jag har ingen aning hur man aktiverar Cookies, finns det nån som kan hjälpa mig med det? Jag behöver tydligen Cookies till facebook... är det o rekommendera eller? Så har jag även problem med att jag blir urkopplad från nätet, vad beror det på, blir även urkopplad här på betapet mitt i ett spel så slutar spelet svara.. hur irreterande som helst för sen då jag försöker koppla upp mig igen så är jag tvungen o logga ut o sen logga på igen och oj vad datorn tänker innan jag kommer in i gen OM jag kommer in igen.. det är ju det jag oftast inte gör. Har det med betapet o göra eller mitt bredband? Jag känner mig totalt handikappad för jag kan inget om mac men fick den gratis så.. o det är en minimac. Vet nån av er härinne nåt om detta så säger jag som trådskaparen. Skulle bli förevigt tacksam denna hjälpare!!! | |