Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magyarisch | 2008-11-07 01:38 | |
![]() | Sanningen om gömda. Ja, det är väl ändå inte bara jag som läst: Gömda, Asyl, Mias hemlighet, Mias systrar och Emma - Mias dotter. I december kommer en ny bok ut som heter Sanningen om gömda skriven av Monica Antonsson, där hon kunnat konstantera att mycket av dessa böcker är påhittade, mycket av det som skedde har inte ens skett. (allt i denna text är redan offentlig) Mia, som till en början hette Margaretha, sedan bytte hon till Jacklyn, i Sverige heter hon Elisabeth och i USA Mia. Emma heter Sara och Robin heter Dennis. Anders var ingen norrlänning, han var en chilenare vid namn Luis. Hennes okända son Daniel heter Michael. Mannen med de mörka ögonen heter Osama. Mia/Elisabeth/Margaretha hade ett toppjobb banken, för hennes medelbetyg låg på: 4,8. Hon kunde inte tacka ja eller nej till läkarutbildningen vid Karolinska sjukhuset. Hon är inte gymnasieekonom. Hon levde, innan boken kom ut, även på socialbidrag. Det finns inga papper på att allt som står i böckerna har skett, Osama är inte helt oskyldig, men han är inte så skyldig att han gjort allt som står i boken. Mia/Elisabeth/Margaretha har ingen hemlig identitet i USA. Det finns ingen hotbild. Ingen får hotbrev. Ingen av Osamas f.d flickvänner lever gömda/har levt gömda. (förutom Mia/Elisabeth/Margaretha som överdrivit historian lite). Osama har skrivit brev till Mia/Elisabeth/Margaretha, han har även haft kontakt med Mias mamma. Osama har bara en åtalspunkt i brottsregristet: Han åkte utan bilbälte för några år sedan. Han skulle kunna, utan problem, kunna åka till USA. Luis har däremot suttit i fängelse och bytte identitet efter ett fängelsestraff i Sverige. Det finns till och med bilder/en video på när Sara sitter i sin pappas Osamas knä och ser mer än tillfredsställd ut. Sara var inte rädd för sin pappa. Någon mer än jag som ska köpa "Sanningen om Gömda" när den kommer ut i December? | |
| mammamu33321 | 2008-11-07 01:44 | |
![]() | absolut! | |
| magyarisch | 2008-11-07 01:45 | |
![]() | Mia/Elisabeth/Margaretha hade ett toppjobb banken. Det ska stå: Mia/Elisabeth/Margaretha hade inte ett toppjobb banken | |
| Raggsocka_ | 2008-11-07 01:48 | |
![]() | Blev helt plötsligt mållös. Grymt bra böcker. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-07 01:57 | |
![]() | Men man vet ju inte om man kan lita på Monica Antonsson. Det kan ju lika gärna va hon som kommer med lögner. Kanske ett önsketänkande från mej, känner mej lurad:-)) | |
| Jollz | 2008-11-07 02:03 | |
![]() | Marklund - sägs med fördel som "Newman" á la Seinfeld. | |
| Raggsocka_ | 2008-11-07 02:09 | |
![]() | Hon verkar ha belägg för de mesta. monicaantonsson.blogspot. com/ Där kan ni läsa mer.. Nu tycker jag verkligen synd om "mannen med dom svarta ögonen" Marklund erkänner själv att de mesta är fiktivt. | |
| magyarisch | 2008-11-07 02:16 | |
![]() | Ja, jag håller med. Osama är ju den som lider värst, och "Mias" barn som faktiskt blev "kidnappade" från att träffa sina egna pappa!! Vad ville dom med böckerna egentligen? FÅ uppmärksamhet, eller låta LM få en bra början på sin författarverksamhet? | |
| Jesper M | 2008-11-07 03:29 | |
![]() | påstår liza att böckerna är annat än fiktion? isf så är det såklart illa. jag tycker att böckerna belyser ett (i vissa fall) problem i det svenska rättsamhället -vi går stenhårt efter reglerna. finns det ingen konkret bevisning så döms du inte. varje människa är oskyldig fram till det att du döms. | |
| King_J | 2008-11-07 04:27 | |
![]() | Nu känner jag mig lurad. Blää | |
| motala37 | 2008-11-07 04:39 | |
![]() | Det verkar skumt, jag tror inte på att allt skulle vara påhittat. I såfall är jag grundlurad... | |
| magyarisch | 2008-11-07 04:58 | |
![]() | Motala37: Ja, jag känner mig också grundlurad. Det känns som om allt de skriver kommer vara ett stor lögn hedanefter. | |
| ANDERStG | 2008-11-07 06:31 | |
![]() | Vore jag konstnär/författare skulle jag också göra något uppseendeväckande för att öppna porten till det allmänna medvetandet. (Typ Ecce Homo eller nåt) | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-11-07 06:45 | |
![]() | Men även om vissa saker inte är sanna, överdrivna m.m så är det ju ändå mångas vardag, hotade och misshandlade | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2008-11-07 06:54 | |
![]() | Hur kan denna Mia bli intervjuad av tex Aftonbladet där hon berättar att hon lever gömd pga sin fd detta? Går verkligen USA med på att ge någon ett grönt kort utan att ta fram fakta först??.. tycker ja låter lite konstigt.. har svårt att tro att Liza Marklund går me på att skriva en bok som ska föreställa en verklighetsbaserad bok...men inte e de..blev hon oxå lurad från början? | |
| Bitte - Administratör | 2008-11-07 07:40 | |
![]() | Och Monica Antonsson har rätt och skriver sanning hur vet vi det då ?? Har rätt svårt att tro det,, Har läst alla böckerna flera gånger och hmm tror på dom , Bitte | |
| Marie08 | 2008-11-07 08:00 | |
![]() | Att Liza Marklund är en usel författare hör väl inte hit? Huja vad arga och besvikna människor blir av sånahär avslöjanden....maijezz liksom, tar ni det personligt? Om man ska gå efter upprördhetsnivån här så är det bara offentlig stenkastning som saknas... | |
| ryla | 2008-11-07 08:04 | |
![]() | ännu en författare som vill rida på vågen av andra författares framgång. det spelar väl ingen roll om just den här serien böcker är osanna , många kvinnor har det mycket värre o det behöver komma fram . med böcker som gömda o asyl mm blir blir dom synliga . | |
| Eomin | 2008-11-07 09:20 | |
![]() | Hur kommer det sig att författaren vet sanningen? Många av de här dokumenten borde vara hemligstämplade, så det är väldigt konstigt. Det här är ganska typiskt, att en annan kvinna baktalar en kvinna som säger sig ha haft ett svårt liv. Det är dessutom ganska typiskt att andra människor försöker slå mynt av framgång. Så ta det med en nypa salt. | |
| Margana | 2008-11-07 09:30 | |
![]() | Liza Marklund har väl antagligen utelämnat och ändrat en del saker för att man inte ska kunna veta exakt vem det är. Det är väl inget ovanligt att författare gör så. | |