Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 269 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| maras | 2008-11-13 21:17 | |
![]() | Livets hårda... Imorgon ska jag låta min hund somna in. Han har en ryggskada som aldrig kommer att bli bra utan bara värre och värre. Jag har beslutat att ta bort honom innan han får ständiga plågor. Jag vet att jag gör rätt, ingen hund ska ha ett "ohundigt" liv. Dvs inte kunna springa i skog och mark mm. Det är bara egoistiskt av mig att ha honom kvar tills han hamnar i det läget. I dagsläget kan han promenera men inte springa alltför långa stunder. Det är fel att låta en sån hund få vara kvar i livet. Men ändå.... Det gör så djävla oooooooooooont i mig nu!!!!!!!!!!! | |
| Teppy | 2008-11-13 21:17 | |
![]() | usch vad hemskt :/ | |
| bobo flux | 2008-11-13 21:18 | |
![]() | Hoppas allt går bra imorgon. Sköt om dig. | |
| bobo flux | 2008-11-13 21:20 | |
![]() | sköt om din hund också för den delen, men det förstår jag (om det kan vara till nån tröst) att du redan gör väldigt väl :) | |
| MustaVeri | 2008-11-13 21:21 | |
![]() | Man måste alltid tänka på djuren i första hand och han har säkert haft ett underbart liv med dig, alltid nåt att tänka på. Men lider ändå med dig.. | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-11-13 21:22 | |
![]() | Jag känner verkligen med dig. Du gör rätt men jag förstår att det är svårt. Finns inget bra man kan säga... | |
| zmiley | 2008-11-13 21:26 | |
![]() | Man kan kramas. Här får du en från mig. | |
| pensionären | 2008-11-13 21:30 | |
![]() | Hej maras, jag känner så starkt med dig, men du gör det ända rätta, vi är snart i samma situation våran trotjänare Max är 10 år och börjar få olika krämpor men vi resonerar också så att när vi ser att han inte mår bra så måste vi ta bort honom, allt annat är egoism, vet att det är ledsamt, tänker på dig, kram | |
| maras | 2008-11-13 21:32 | |
![]() | Jo det är tungt. Men som jag skrev tidigare så vet jag att jag gör rätt. Men man är ju en tänkare som plågar sig själv med alla tankar som: "Imorgon vid den här tiden så är han borta." "Nu är det sista gången han får kvällsmat." osv, osv.... Man blir så trött på sig själv. Tacka för alla goda tankar och ord. Tänk på mig och Micro imorgon. | |
| Piaree | 2008-11-13 21:38 | |
![]() | Starkt & beundransvärt att vara så osjälvisk. Kram till dej. | |
| Tess 08 | 2008-11-13 21:40 | |
![]() | Kan inte annat än att hålla med ovanstående skrivare (alla alltså)... Jäkligt starkt att förstå och vara så osjälvisk!!! Styrkekramar via cyberspace! | |
| nystan1 | 2008-11-13 21:50 | |
![]() | Fy tusan så jobbigt! Kram. | |
| milla39 | 2008-11-13 21:50 | |
![]() | Kramar till dig från Skåne å tycker du är stark!! | |
| Lill-IT | 2008-11-13 21:59 | |
![]() | Du gör rätt, men jag håller med dig om att det inte är lätt... Har gråtit många tårar, när det av olika anledningar blivit dags att avliva något djur... så jag vet exakt hur du känner. Du får en stooor kram av mig med.... | |
| Minta | 2008-11-13 22:05 | |
![]() | Varma tankar från mig. Jag fasar för den dagen. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-13 22:08 | |
![]() | Det är en djurägares plikt, inte beundransvärt. maras: *Sänder tanke till* | |
| Sangria | 2008-11-13 22:13 | |
![]() | Känner med dig. Been there-done that...........både med katter och hund. Fasar för den dagen då jag måste låta någon av mina killar somna in. Gamlingen är åtta nu men en schäfer har inte så lång medellivslängd så man får väl börja förbereda sig om max ett par år. Men det är ju tyvärr så det är- skaffar man ett djur och tar ansvar för det så måste man kunna ta det svåra beslutet i den andra änden också. Du gör helt rätt men det är jättejobbigt. | |
| amoma | 2008-11-13 22:14 | |
![]() | Känner med dig precis som dom andra. Har varit där själv och faktiskt, missförstå mig rätt nu, så blev det en oväntat positiv upplevelse mitt i all sorgen. Vi blev så väl omhändertagna och min Buster var så lugn och jag riktig såg på honom att det var skönt de där sista minuterna när han var smärtfri och lugn. Han riktigt sträckte på sig och suckade till och så var det klart och det var faktiskt en fin upplevelse. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-13 22:45 | |
![]() | Ger dig en stor *Betakram* och hoppas du snart kommer att må bättre. Jag vet hur det känns, och det är väldigt jobbigt. Jag tog bort min första Leonberger för 7 år sen:( Men om det inte går att få honom bättre med operation så gör du det enda rätta. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-13 22:46 | |
![]() | Bara ett tips när det är dags visa inte tex att du gråter etc för det gör honom orolig och rädd | |