Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 116 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Säl-Björn - Ej medlem längre | 2008-12-18 15:13 | |
![]() | den värsta råtthistorian! jag hatar råttor... såna i kloaker, i burar, på punkares axlar, i källaren mm jag hatar dom men älskar att höra berättas om möten med dom... en tjej jag prata med somnade med en bok och ett kakpaket och vakna med tuggmärken på bok och kakor och smulor i sin säng. vilken är den värsta/äckligaste historia du hört när det gäller råttor? | |
| Felixy | 2008-12-18 15:14 | |
![]() | våran granne är extremt rädd för djur, råttor/hundar/katter osv osv.. hon vaknade en natt av att en fet stor råtta satt och kliade sig på hennes mage........ hon sov hos oss resten av natten! | |
| Säl-Björn - Ej medlem längre | 2008-12-18 15:16 | |
![]() | fy!!!!!! den satt och kliade av sig sin egen skabb på hennes kista? fy bubblan... vart bor ni? ska stryka den platsen ur min lista över tänkbara hemorter | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-18 15:16 | |
![]() | Jag är inte rädd för råttor, de är som flesta djur i den storleken, dvs mat åt större djur. Men på en tågresa från Ume - Gbg så hade en i min kupe 4 råttor som hon lät springa lös. Tanten på sätet bredvid blev kritvit och jag trodde för ett ögonblick att hon skulle dö. Men hon sa aldrig till så råttorna knallade runt där i flera timmar... Tantens min var hela behållningen av den resan. | |
| DixieChick | 2008-12-18 15:17 | |
![]() | När jag var på Mc Donalds i centrala Stockholm en varm sommarkväll.. Och vi, matgästerna, överraskades av andra servitörer än normalt. En stor fet brunråtta sittandes under ett av borden och knaprade på en pommes frites... Det värsta var inte fjortisarna som ställde sig på borden och skrek, nej det var att personalen knappt reagerade.. "Ja..ja.."-reaktion. Vanligt förekommande alltså? *ryser* | |
| Felixy | 2008-12-18 15:18 | |
![]() | haha norrköping, men jag tror nog inte det är mer råttor här än någon annanstans ;) hon köpte 20 råttfällor dagen därpå och den gick i fällan rätt fort. det va nog 10år sen och sen dess har det varit råttfritt i hennes hus :P | |
| Säl-Björn - Ej medlem längre | 2008-12-18 15:20 | |
![]() | puh! skönt att höra att allt sluta väl för alla utom råttan.... | |
| Säl-Björn - Ej medlem längre | 2008-12-18 15:21 | |
![]() | DixieChick: vilken "restaurang" var det du var på då? | |
| Sotfinger | 2008-12-18 15:22 | |
![]() | Vi har haft tamråttor i flera omgångar. Förtjusande djur. Vänliga, sällskapliga små personligheter. Jag kan bidra med många råtthstorier, men inte såna som TS önskar sig kanske. | |
| DixieChick | 2008-12-18 15:38 | |
![]() | T centralen. | |
| Lilla Busan | 2008-12-18 15:40 | |
![]() | Jag arbetade i Malmköping på ett ställe som heter Uplandskuben där man tillverkar kubb, mazariner, tårtbottnar, muffins,rulltårtor osv.. När man stod o fixade glasyren på mazarinerna ställde man dem plåtarna på ett tråg dvs stora rullvagnar som man rullade iväg då dem var fulla för att glasyren skulel få torka.. Dem tråg o vagnar som man gjorde sist hann alltså inte packas innan arbetsdagens slut eftersom dem fortfarande var varma.. VARJE morgon då man kom till jobbet o skulle ta itu med gårdagens vagnar fick vi kasta massor av mazariner.. VARFÖR undrar ni kanske ???? Jo helt enkelt för att så fort fabriken stängde för dagen huserade råttor/möss där o klev upp i vagnarna o klev på mazarinerna så det var små tassavtryck på glasyren... O vem vill köpa en mazarin med musspår på liksom... Det äckligaste i det hela är att man INTE kastade alla mazariner på plåtarna utan bara dem där det var råttskit eller tass avtryck på... Behöver jag säga att jag sa upp mig därifrån o att jag aldrig never ever skulel få för mig att äta en mazarin... EVER | |
| mrperfect | 2008-12-18 16:01 | |
![]() | Ja det är nog inte den enda mattillverkningsindustri där man har problem med gnagare. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2008-12-18 16:03 | |
![]() | Jag jobbade på en bensinmack när jag avr yngre, där knaprade råttorna friskt på framförallt knäckebrödspaket. hade en hel hylla som såg helt intakt ut, men när vi skulle ta ner dom var halva paketen uppätna bakifrån :-) Å andra sidan tror jag stenhårt på uttrycket "det man inte vet har min inte dåligt av" Så egentligen ska vi ju inte sitta här och berätta hur det verkligen ser ut ;-) | |
| YlBjörn | 2008-12-18 16:27 | |
![]() | Katten kom in med en råtta och släppte den på köksgolvet. Den kvicknade till och rusade till närmsta gömställe - grabbens byxben. Den klättrade upp längs benet inuti jeansen ända tills det tog stop. Grabben skrek högt, slängde sej ut genom dörren och knäppte upp byxerna och råttan tog ett jätteskutt och försvann i buskarna. Åskådarna garvade så vi ramlade omkull. dock ej grabben :) | |
| Säl-Björn - Ej medlem längre | 2008-12-20 19:18 | |
![]() | YlBjörn, din historia är så vedervärdig att det kryper i hela mig nu. jag mår på riktigt psykiskt illa när jag läser det där. jag inser ändå att det är en fobi jag har - måste ta itu med den. nyårslöfte till 2009 att klappa, hålla i eller hångla med gnagare. / | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-12-20 19:20 | |
![]() | Flytta till Solna. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-20 19:30 | |
![]() | *ryser* vill inte läsa mera | |
| Säl-Björn - Ej medlem längre | 2008-12-20 19:33 | |
![]() | Basta:orka | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-20 19:35 | |
![]() | Säl-Björn: Det heter "palla". | |
| Säl-Björn - Ej medlem längre | 2008-12-21 10:51 | |
![]() | nej då, mina äpplen köper jag själv. | |