Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 370 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| krutmarie | 2008-12-23 02:04 | |
![]() | Dan före dan Hoppas jag inte får bannor direkt för att det finns en tråd med samma titel från förra året. Har inte letat! Är alla klara med sina inköp, klädd gran, kokt skinkan och allt annat smått och stort som hör julen till? Hur mycket gör ni själva av julmaten? Kanske finns det fler än jag som "fuskar" lite med färdiga/halvfärdiga rätter. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-12-23 02:04 | |
![]() | www.poeter.se/textpi...01 7389.jpg | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-12-23 02:05 | |
![]() | jag har klätt mig i skinka och knäckt lite koka | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-23 02:06 | |
![]() | ;) Julhumor | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-23 02:08 | |
![]() | Jag har visst saker kvar att fixa, inget stort utan en liten tur imorgon bitti ordnar det. Skönt nog skall jag inte dona med mat mer än en omelett. | |
| Stormvind_66 - Ej medlem längre | 2008-12-23 02:11 | |
![]() | Va? Är det jul nu redan? Jag har inte köpt ett piss. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-23 02:12 | |
![]() | Granen står ute oklädd, skinkan är inte tillagad. Av tradition sker dessa verksamheter alltid kvällen före/natten mot julafton. Blir en sväng till sta´n senare idag för att handla nån julklapp till barna. *tidsoptimist* | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-12-23 07:39 | |
![]() | handlar alla klappar idag, klurar ut vad jag ska handla innan o sen bara ut o plocka det i stället för att irra runt planlöst :) Skinkan fixas ikväll, slår in klappar o dricker glögg gör jag sen o bara myser :) | |
| StinaD | 2008-12-23 07:45 | |
![]() | Får helt enkelt köpa färdigkokt skinka idag, jag hinner inte. Ska till Ullared i eftermiddag och fixa de sista julklapparna. Köpa gran och klä den osv osv osv i all oändlighet. Jag är ingen tidsoptimist men i år får det bli så, har jobbat så mkt... :-) Men i morgon ska jag ha julfrukost och jag riktigt längtar..... | |
| nedsliten - Ej medlem längre | 2008-12-23 07:45 | |
![]() | Har fått ett kärt besvär, oväntade gäster till imorgon så nu blir vi 14 runt bordet. Ska möblera om och köpa fler julklappar idag. Jag är så glad för att jag får förmånen att fira med så många!!! God Jul på er. | |
| Maja G | 2008-12-23 09:46 | |
![]() | Ingen gran, janssons o köttbullarna färdiga, färdigkokt julskinka inhandlad och nötterna upplagda på ett fat... Nu är det bara julklappar till barna som måste inhandlas + glögg inköpas! | |
| emmylicious | 2008-12-23 09:59 | |
![]() | Huset är inte färdigstädat, granen är inte klädd, den sista julklappen är inte köpt (bara en kvar alltså), skinkan är inte griljerad, all julmat är dock inhandlad och det är klart att det är mycket som är halvfabrikat, sylta, sill osv, men det är nog mer som är hemlagat än köpt färdigt. | |
| emmylicious | 2008-12-23 10:00 | |
![]() | StinaD, det sägs att det brukar vara ganska lugnt på Ullared dagen innan julafton :) | |
| klibaza | 2008-12-23 10:06 | |
![]() | bara det sista kvar, en sväng på stan för sista klappen och sen hem för att torka golven och göra pepparkakshuset som i år blir en svinstia med choklad på marken och små grisar runt i kring, kom inte på det själv tyvärr utan hittade enbild på nätet =) | |
| Mimikryp | 2008-12-23 15:43 | |
![]() | emmylicious; Öh, verkligen? Jag trodde verkligen tvärtom, att det är knökfullt där idag. *ler* Jag har sedan länge inhandlat alla klappar, men inte slagit in dem. Tänkte göra det ikväll. Ska slänga ihop lite knäck också. Sedan har jag gjort mitt. | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-12-23 15:48 | |
![]() | Dan före Dan låter som ett lopp här kommer Dan före Dan på upploppet och DoppareDan låter som en porrstjärna | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-12-23 15:53 | |
![]() | Jag o sonen firar jul hos min pappa och det blir knytis. Alla får bidra med nånting till julmaten. Har själv lagat till julköttbullar och revbenspjäll. Hemlagat smakar så mycket mer. Det är så mycket annat skräp i färdiglagat t.ex glutamater och en radda E-nr. Alla julklappar inhandlade. Bara kläderna till i morgon att fixa. | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2008-12-23 15:59 | |
![]() | Allt klart utom granen. Var på bl a Systemet o Coop Forum mitt på da'n och där var det i det närmaste folktomt! :) En annan fascinerande grej så här dan före dan; ringde försäkringskassan och kom fram direkt! Till skillnad från förra veckan då jag vid tre tillfällen försökte få tag i dem - då hamnade jag som bäst till som typ 133 i kön... | |
| Felixy | 2008-12-23 16:01 | |
![]() | Ska jobba imorgon, är så glad över det! Grön jul med fulla släktingar känns inte lockande längre :P | |
| emmylicious | 2008-12-23 21:49 | |
![]() | Mimikryp, min bror och hans fru var dit dagen innan julafton för något år sedan - det var i stort sett helt tomt. | |