Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 531

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Afrobeat - Ej medlem längre2008-12-25 14:47
Antal inlägg: 314

Om humor: Björn Gustavsson
Har precis sett Björn Gustavssons dvd som jag gav bort i julklapp.
Funderar på det där med humor; har en uppfattning som säger att 40-talister skrattar åt Stefan o Christer och mer strutta-på-ändan-humor medan den s k ironiska generationen (inkl jag själv) skrattar åt The office och Morronsoffan.
Har dock (efter egen studie) konstaterat att Björn G når över generatinsgränserna, men, att man skrattar åt olika saker i hans dvd. T ex så skrattar jag åt hans singel=freedom-skämt och en 40-talist i familjen åt drutta på ändan grejerna.
Vad skrattar DU åt? (90-talister, 80-talister, 50-talister, osv)

krutmarie2008-12-25 15:00
Antal inlägg: 1696

Afrobeat, jag är 40-talist och har aldrig nånsin gillat drutta-på-ändan-skämt, däremot gillar jag sjuk eller fräck humor.

Till skillnad på många i min generation har jag varken gillat Helan-och-Halvan eller John Cleese.

Björn och Robert Gustavsson och många fler liknande komiker tycker jag för det mesta är roligt att se och höra.

Afrobeat - Ej medlem längre2008-12-25 15:02

Haha, ok, jo, jag bygger inte mitt uttalande på någon större studie:)

Pococurante2008-12-25 15:04
Antal inlägg: 725

Kan inte riktigt specifiera min humor, men Björn kan vara fruktansvärt kul ibland, Filip och Fredrik ibland och någon annan en annan gång. SM i nazi-referat från Ursäkta Röran är ett utmärkt exempel på vad jag gillar.

Afrobeat - Ej medlem längre2008-12-25 15:06

Jag tycker Borat är helt sjukt kul, han kan säkert också överbrygga generationsgränserna:)

Canopus - Ej medlem längre2008-12-25 15:12
Antal inlägg: 127

eddie izzard e kul!

trashone - Ej medlem längre2008-12-25 15:30
Antal inlägg: 18678

Skall vi diskutera Björn eller humor i allmänhet? Och det finns väl trådar om båda innan...

mrperfect2008-12-25 15:55
Antal inlägg: 11437

Borat Gustavsson ? :)

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-12-25 16:00
Antal inlägg: 31064

Den här sjuttitalisten skrattar åt Ricky Gervais, Seinfeld, Sasha Baron Cohen, Jim Carrey, Eddie Murphy, David Letterman, Peter Wahlbeck och åt gamla klipp med Tommy Cooper. Har knappt sett B. Gustavsson. Tippar att han är kul men inte SÅ kul.

nystan12008-12-25 16:04
Antal inlägg: 3414

Jag är född på 80-talet och tycker Björn Gustavsson är helt ok, men riktiga asgarv får jag av Magnus Betnérs überbittra sarkasmer.

Ceckes2008-12-25 16:48
Antal inlägg: 3734

Jag är född på 70-talet o skrattar åt Henrik Hjelt o hans polare i Parlamentet..Men är less på Babben Larsson, Robert Gustavsson, ..

Skrattar inte åt John Cleese överhuvudtaget.

Måste hålla med om att Björn Gustavsson är en skojig typ men han ser ju så skön o sympatisk o skyldig ut, det gör nog sitt till.

Ceckes2008-12-25 16:49
Antal inlägg: 3734

*och oskyldig ut, skulle det stå, ang Björn Gustavsson.
Jag är besviken på Magnus Bethner, tycker inte han e kul alls, bara snygg.

Lättlurad - Ej medlem längre2008-12-25 16:53
Antal inlägg: 134

60-talist som skrattar (högt) åt nästan allt; bröderna Marx, Åke Söderblom & Thor Modéen, Hasse & Tage, Monthy Python, Jeff Dunham, tecknade filmer som Ice Age och Goliat II, Galenskaparna, Björn G (både dä o dy), Magnus Betnér, Sissela Kyle, TV-program som Hemma värst, Nattsudd, Vänner och Parlamentet, Eddie Murphy, barnprogram som Häxan Surtant o Anki o Pytte, japansk toaletthumor, human Tetris. Listan kan göras betydligt längre.

Jisses, jag är lättroad...

NightRanger - Ej medlem längre2008-12-25 17:14
Antal inlägg: 1630

sen 80 talist Galenskaparna & After Shave , Robert Gustafsson, Johan Glans och David Batra och resten av gänget kvarteret Skatan , Time Out , Gaki No Tsukai Ya Arahende Batsu Gemu och annan Japansk Humor , Jim Carrey har sina goa stunder , Tommy Cooper haha 2an visa hans program för rätt längesen roligt ibland haha, Eddie Izzard funkar , Monthy Pyton , Stefan & Krister , Parlamentet funkar hatar Björn Gustavsson han är tråkig som en sten , Allo Allo! haha roligare komediserie får man leta efter
The Vicar of Dibley, Father Ted , och annan brittisk komedi
sen blir det alla andra komediserier på tv me

ossa1232008-12-25 17:19
Antal inlägg: 375

Björn Gustavsson, komiker??

Jarnis862008-12-25 17:22
Antal inlägg: 1663

Björn Gustavsson är fruktsansvärt överskattad. Johan Glans och Robert Gustafsson står i en klass för sig.

skogsturken2008-12-25 17:22
Antal inlägg: 397

Har sett på parlamentet, o visst anstränger sig grabben för att va rolig men det faller rätt så platt.
Johan Glans t.ex. är ju klasser bättre!

Tedacious2008-12-25 17:36
Antal inlägg: 1445

kan inte annat än hålla med Jarnis86, BG är överskattad.

själv så måste jag säga att The Office (Brittiska) får mig alltid att skratta, och Monty Python är ju en klassisk skratt-framkallare.
men! man får inte heller glömma Bröderna Marx, Groucho, Harpo och Chico (zeppo är en av bröderna, dock inte rolig) får ju alltid smilgroparna att åka upp i taket!

salix - Ej medlem längre2008-12-25 17:54
Antal inlägg: 106

Ett exempel (som kanske är sant):
"Lady Nånting till Winston Churchill: Mr Churchill ni är full!
W.C: Och ni, mylady, är ful. Skillnaden mellan oss är att imorgon är jag nykter."

Det där tycker jag är riktigt roligt. Björn Gustavsson kanske hamnade lite för fort i rampluset men han har potential, tror jag.
För åldersstatistiken kan jag tillägga att jag hör till 60-talisterna.

tilltrasslad2008-12-25 18:00
Antal inlägg: 158

jag är född -81 och jag tycker väldigt många olika sorters humor är roligt.

* Galenskaparna & After Shave (trivsamt och snällt)
* The Office (med Ricky Gervais, inte den amerikanska)
* Bitsk humor som Magnus Betnérs
* AFV (det är väl det som är den moderna tidens drutta-på-ändanhumor?)
* Erik och Mackan (jaa, Filip och Fredrik också)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?