Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 531

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Zunken10 - Ej medlem längre2008-12-27 21:53
Antal inlägg: 174

hemlösa
Har ni lyssnat på körslaget om inte så rösta på Nanna grönvall hon skänker vinstpengarna till de hemlösa, därför ska hon vinna, för min moster Lena är hemlös, det var hon som var med i insider.

trashone - Ej medlem längre2008-12-27 21:55
Antal inlägg: 18678

Fanns det vinstpengar?

swempa2008-12-27 21:58
Antal inlägg: 535

orka en tråd till om hemlösa hjälp

drstein2008-12-27 22:08
Antal inlägg: 27

De enda personerna i Sverige som är hemlösa är det som får gratis bostäder av sina kommuner och som sedan har sönder dem eller skiter fullständigt i att betal för sig.

ALLA i Sverige erbjuds bostad, men slår du hål i väggarna osv får du inte bo kvar..

le-lou2008-12-27 22:12
Antal inlägg: 17500

heja snyggerik

trashone - Ej medlem längre2008-12-27 22:18
Antal inlägg: 18678

Det var en sorglig skock teamleders denna gång. Snyggerik eller Robert, vilket som så kommer jag sälja min sista uns värdighet.

Zunken10 - Ej medlem längre2008-12-27 22:20
Antal inlägg: 174

Ok skit i de hemlösa, hoppas att du sover gott swempa. Tack för mig och God Natt betapetare

Jo-na-tan - Ej medlem längre2008-12-27 22:20
Antal inlägg: 1955

Snyggerik, det är väl att hårddra det lite va

swempa2008-12-27 22:22
Antal inlägg: 535

jag om nån skiter intr i dom jag brukar skänka bidrag menar bara att det fanns andra trådar

amoma2008-12-27 22:22
Antal inlägg: 163

Nämen nu är du nog lite ut och cyklat drstein; finns massor av kommuner, särskilt små, som inte på något vis erbjuder bostäder åt några människor alls. Faktiskt så att på de flesta håll får ALLA söka sitt boende på samma bostadsmarknad, fa´ktiskt den största enskilda faktorn som bidragit till att antalet bostads/hemlösa ökat. Inte vill de kommunala bostadsbolagen ´som har samma vinstkrav som vilka andra bolag somhelst ha psykiskt sjuka eller missbrukare som hyresgäster trots att socialtjänsten kan garantera hyresinkomster. Den ultimata paradoxen faktiskt: kommunen ha det yttersta ansvaret men har bolagiserat all den verksamhet som skulle kunna möjliggöra att det ansvaret blev mer än en papperstiger!

skogensman2008-12-27 22:30
Antal inlägg: 13

drstein du har nog det jävligt bra..jag hoppas att du nån gång i livet får smaka på hur det är att ha det ett rent helvete du vet inte vad du snackar om.

skogensman2008-12-27 22:31
Antal inlägg: 13

Man har inget löfte på morgondagen

Miss_jk2008-12-27 22:32
Antal inlägg: 8941

"ALLA i Sverige erbjuds bostad..."

Hmm, "Någon" har fan inte blivit erbjuden någon bostad. "Någon" fick punga upp med 135 000 till en hyresvärd för att få sitt kontrakt. Har man inte stått i bostadskön i en herrans massa år så vet jag inte varifrån man skulle bli erbjuden en bostad. Om du inte menar erbjuden som i att bli erbjuden att köpa en för högstbjudande då...

stabilt2008-12-27 22:36
Antal inlägg: 319

Vadå Miss_jk jag fattar ingenting 135 000 har du fått betala det har du inte rätt att ha en åsikt överhuvudtaget. För har du de tillgångarna kommer du aldrig förstå hur det är att vara hemlös.

lump - Ej medlem längre2008-12-27 22:36
Antal inlägg: 114

handlar det här om körslaget eller hemlöshet egentligen?

krutmarie2008-12-27 22:37
Antal inlägg: 1696

Zunken 10, jo det är en fin sak som Nanne vill skänka pengarna till om hennes kör vinner, men vi vet ju inte alls vad någon av de andra valt än. Det finns säkert många behjärtansvärda projekt som står på tur.

1/2 miljon är ju mycket pengar och kan säkert komma många behövande att få det bättre än de har idag. Hur vet man förresten att den inte är ett sätt att "ragga" röster på?

Jag tänker inte rösta på någon än så länge det får bli längre fram i tävlingen om det blir nån överhuvudtaget.

seasick_sail2008-12-27 22:40
Antal inlägg: 11

amoma: Du har verkligen en poäng i det du kallar ´paradox´ när det gäller kommunens ansvar och bolagiseringen av bostadsmarknaden, vet dock inte om jag vill kalla det paradox. En viktig fråga: hur många ´chanser´ ska en person få innan det som kallas det sociala skyddsnätet minskar eller fråntar personen hjälp, och på vilka grunder ska någon nekas bostad.

le-lou2008-12-27 22:45
Antal inlägg: 17500

snyggerik .... hahaa.. vem fan är han ? såg namnet på löpsedeln idag. Lät så fint att jag bestämde mig för att lägga det på minnet.

Miss_jk2008-12-27 22:53
Antal inlägg: 8941

stabilt: Eh, fattar ingenting. Jag kommenterade bara det drstein skrev om att ALLA i sverige erbjuds bostad. JAG har som sagt inte erbjudits bostad, så jag undrar var han fått det ifrån. Jag har inte sagt någonting om de hemlösa.

För övrigt så har vi alla rätt till att ha en åsikt OAVSETT situation i livet. Anser du att det bara är de hemlösa som får tycka något om de hemlösa?

Birgerkung - Spelvärd2008-12-27 22:57
Antal inlägg: 2392

Det är sällan hemlösheten i sig som är problemet.

Många av de som är hemlösa kan inte få någon bostad eftersom de har missbruksproblem. Då kräver samhället att de gör något åt det problemet för att man ska ge dem en bostad. Vill de då inte göra något åt sitt missbruksproblem, ja då står de ju där som hemlösa. Men då är det inte hemlösheten som är grundproblemet, utan missbruket (även om det förstås kan bli en ond cirkel).

För andra kan det vara psykiska problem eller något annat som är problemet. Men akutbostäder finns att få fram i de flesta kommuner till de som verkligen inte kan få tak över huvudet på annat sätt (inga vänner och släktingar, inga pengar), om de är villiga och kapabla till att klara ett eget boende.

Problemet är vad vi gör med alla dem som inte är kapabla eller villiga att klara sig själva. Mer tvångsvård?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?