Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 531

Forumkategorier

Användare Inlägg  
HenkTheHunk2008-12-28 21:26
Antal inlägg: 25

H**vete!
Jag köpte mig en LE40A796R2. Detta är en av de senaste modellerna av LCD tv från samsung i serie 7 (den med LED bakrundbelysning). Jag köpte den från ONOFF på torp köpcentrum i Uddevalla för 16,995kr.
Införskaffade även ett Playstation3 och några spel. Allt som allt kostade det mig 25,000kr.
När jag väl hängt upp tvn på väggen och är redo för att starta upp och få spela skiten ur mina 3 SISTA lediga dagar innan nyår, DÅ FUNKAR INTE SKITEN!

Skärmen är helsvart och den lilla röda lampan som ska lysa med konstant sken blinkar i otakt. Sen efter någon minut så lyser den upp lite för att sen ge ifrån sig ett "knäppande?" ljud och stendö.
Detta händer varje gång jag startar den förövrigt.

Jag tog kontakt med onoff förut idag men dom sade att "synd, vi har slut på dom i hela sverige. men du kan få en om en vecka." OKEJ?!, blev mitt svar.

Sen sa jag att jag var riktigt ledsen för att det blev som det blev och sa att jag förväntade mig att dom skulle komma och hämta den typ 40kilo tunga tvn och sätta dit den nya. Men han sade att jag får komma dit med den trasiga själv och hämta den nya. Erhmm?! Jag fattar inte? Är det MITT fel att tvn går sönder?
Jag förklarade att jag inte hade körkort och att jag OMÖJLIGT kunde be min mor att hjälpa mig med att ta hem tvn, IGEN. (vi har en pytteliten bil)

Hur ska jag gå tillväga? Ska jag sätta ner foten och bli förbannad eller ska jag lyssna snällt på det han sade? Hjälp mig!! mår skitdåligt ;(

El literate - Ej medlem längre2008-12-28 21:28
Antal inlägg: 509

Tyvärr har du inte så mycket att säga till om när du inte beställt TV:n utan köpt den över disk. Bara att lämna över disk också.

Eva2008-12-28 21:31
Antal inlägg: 130

Är det inte onoff som har reklamen med leverans?...Be att få prata med chefen. En missnöjd kund, så har du har alla kundens vänner + vänner som missnöjda. Detta är deras problem be dom lösa det :)

Birgerkung - Spelvärd2008-12-28 21:37
Antal inlägg: 2392

Annars hade du kunnat köpa exakt samma TV med hemleverans för 14 590:- på nätet. Om du har öppet köp är nog det bästa alternativet.

HenkTheHunk2008-12-28 21:37

El literate;
Men? Bara jag som tycker det är elakt om det är så att det är fel på den när man får den? hade jag ägt den ett litet tag och den faktsikt funkat från början, DÅ kan jag förstå att jag får hämta ut en ny själv. Men om den inte fungerade alls när jag fick den?

Eva;
Joo. Men tydligen så skulle jag få betala typ 500 spänn för att få den levererad. :(

El literate - Ej medlem längre2008-12-28 21:39
Antal inlägg: 509

När man köper över disk är man egentligen skyldig att kontrollera på plats att den fungerar som den ska, i princip. När man beställer hem har man i princip två veckor på sig, och det är säljarens ansvar att leverera en felfri vara.

HenkTheHunk2008-12-28 21:39

Birgerkung;
öppet köp är på obruten förpackning väl?

Birgerkung - Spelvärd2008-12-28 21:40

Du kan inte kräva att dom kommer hem till dig och byter ut TV:n. Det har dom ingen skyldighet att göra. Men som sagt, en trevlig men besviken kund kan få säljaren att göra ett undantag och skicka ut en bil.

Birgerkung - Spelvärd2008-12-28 21:41

Du kan försöka häva köpet med hänvisning till att den inte fungerade. Fast troligen går dom inte med på det nej.

Myspruppen - Ej medlem längre2008-12-28 21:42
Antal inlägg: 5000

dom försöker ALLTID,inte många som orkar tjaffsa,även fast kunden har rätt,,,,

teamgrens2008-12-28 21:43
Antal inlägg: 763

Sätt ner foten! Bli förbannad och ge dig inte. Dem ska inte få rätt.

Myspruppen - Ej medlem längre2008-12-28 21:45
Antal inlägg: 5000

leta fram reklamationsnämndens regler på datorn,gör ett utdrag,å visa dem elr läs upp i tele,,gjode jag med min mobil,för där hade jag rätt som du,,men dom skulle tjaffsa emot,,tills jag gjorde sodär,,,

mrperfect2008-12-28 21:46
Antal inlägg: 11437

Utnyttja lämnatillbaksgaranti/ånge rvecka om det fins och köp skiten på nätet, så sparar du 2000 och för dessutom den nya hemkörd, då blir det pengar över för att hyra bil och lämna den gamla...om jag har fattat allting rätt

mrperfect2008-12-28 21:47

Man har väl alltid möjlighet att lämna tillbaks ?..eller?

HenkTheHunk2008-12-28 21:48

Birgerkung;
Jag är bättre på att vara trevlig än elak. =P
Däremot så kan jag inte hämta tvn. Det går inte. Då går det ju inte att lösa.. :(

Myspruppen;
va? :S

teamgrens;
Rädd för att dom blir sura och gör det värre bara. :/

mrperfect2008-12-28 21:49

tydligen bara om man köper på nätet :(

Vid köp på ONOFF Onlineshop gäller ångerrätten som i enlighet med Distansavtalsslagen (2005:59.DHL). Detta är en lagstadgad rättighet för dig som kund.

mrperfect2008-12-28 21:50

man kan vara trevlig men ändå hålla på sin rätt.....ta först reda på din rätt bara! konsumentvägledaren i kommunen ringer man först!

HenkTheHunk2008-12-28 21:51

myspruppen;
jag kan inte sånt där. Kommer bara bli helt fel.

mrperfect;
Ska prata med dom imorgon och se om jag kan häva köpet alternativt om dom fixat en lösning. Anledningen till att jag handlade där var att jag har mitt jobb inte långt ifrån. Så om det skulle vara nått så skulle jag lätt få hjälp. Svårare att få om jag handlat på nätet.
Däremot verkar det som man kanske får svårt att få hjälp på onoff ocskå desvärre :S

spucko2008-12-28 21:52
Antal inlägg: 2

Egentligen är det dumt att man ska behöva leverera tillbaka en produkt själv för byta, när den var trasig redan från början. Även om man har bytesrätt/öppet köp, krävs det ju tex soppapengar att köra dit. Många gånger kan man ju inte kontrollera varan på plats, som ligger i förpackning.

HenkTheHunk2008-12-28 21:53

spucko;
PRECIS!!! Du tog alla de ord jag ville ha sagt! Tack!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?