Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 818

Forumkategorier

Användare Inlägg  
peace out - Ej medlem längre2009-01-07 14:33
Antal inlägg: 17

Hur långt får en svärmor gå?!?
Nu börja jag lessna och tankarna svävar fram och tillbaka, hur mkt ska man acceptera?

Vi har planerat att ta ett steg till i förhållandet, men har lagt det på hyllan då jag tvekar beroende på hur hans familj beter sig och jag har sagt till min sambo att jag vet inte om jag står ut med allt tjaffs som min svärmor för med sig.

Hon gör ALLT för att få mig lämna honom eller han mig,
det kan gälla maten (är mat-allergiker) och hon har sagt att hon har inte tid och läsa på innehållsförteckningen när hon handlar, När han ska på affärsresa och jag åker till min släkt är jag hemsk för då lämnar jag honom så han blir helt ensam.
När han sa åt henne sist om att de är bra nu så är de inte han som talar utan de är jag igenom honon.
Samt att jag ska inte yttra mig om hur han mår och klarar osv för jag känner inte honom.

Jag har gjort allt jag ställde mig tom och bakade kakor till julfirandet tillsammans med dom för alla skulle kunna äta av samma saker (dom är med mat-allergiker)Det enda dom sa till mig under julen var att kakorna var goda och vi var där tre dagar!!!

EssQ - Ej medlem längre2009-01-07 14:34
Antal inlägg: 1433

Är han enda barnet?? Hur gamla är ni?

EssQ - Ej medlem längre2009-01-07 14:37

O hur länge har ni vart tillsammans?

peace out - Ej medlem längre2009-01-07 14:38

Han är 30 och jag 22
och han har en bror som är 23.

(kanske ska tillägga att alla i hela hans släkt dansar (många tävlingsdansar) utom min sambo som slutade innan han träffade mig som inte dansar iheller)

peace out - Ej medlem längre2009-01-07 14:39

varit tillsammans lite mer än 1 år

hannaroman - Ej medlem längre2009-01-07 14:41
Antal inlägg: 3306

Med ett steg till menar du giftemål?`

EssQ - Ej medlem längre2009-01-07 14:43

Skulle dom sätta sig på tvären bara för att han slutade dansa??? Hur fånigt e inte det då.. dom kanske tycker att du är för ung för honom?

peace out - Ej medlem längre2009-01-07 14:44

Vi har planerat lite lätt giftemål men överst på listan står det att skaffa ett större boende då de börjar bli trångt med en etta på två pers och en hund.

trashone - Ej medlem längre2009-01-07 14:44
Antal inlägg: 18678

En svärmor kan bara förstöra så mycket du låter henne.

Miss_jk2009-01-07 14:47
Antal inlägg: 8941

Tycker inte det spelar någon roll hur länge ni vart tillsammans eller i vilken riktning ni valt att föra förhållandet vidare. Svärföräldrar ska respektera sitt barns val av partner och behandla honom/henne därefter. OM denne nu är en reko typ som sköter sig o.s.v. Annars blir det en helt annan sak. Hade jag blivit behandlad som dig så hade jag aldrig mer satt min fot hemma hos dem.

Dalkullan2009-01-07 14:47
Antal inlägg: 1256

Trash - exakt =)

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-07 14:48
Antal inlägg: 2414

Ja, de tar dig nog inte på allvar för du är såpass ung i jämförelse. De vill ha en FRU som kan föda honom ett barn, en tjej som inte tröttnar.
De är oroliga för du är så ung ja. tyvärr. De tror kanske du är hans helgnöje.

peace out - Ej medlem längre2009-01-07 14:52

Tro mig det beror mesta dels på dansen samt att han har börjat säga ifrån, Jag vägrar sätta min fot där och min sambo med.

Även om vi inte låter henne förstöra för oss så lyckas hon då kan hon tex prata med hans mormor som vi träffar ca två ggr i veckan och sabotera på det viset.

Jag kan inte göra mer och min sambo vill ha henne i sitt liv med för de är trots allt hans mamma. Så jag vill gärna ha förslag från både trash och dalkullan på hur man inte låter henne förstöra

Dalkullan2009-01-07 14:56
Antal inlägg: 1256

Umgås inte med henne, låt din sambo hälsa på henne själv.

Börjar hans mormor prata om mamman när ni är där så byt samtalsämne, lämna bordet och gå på toa eller gör vad som helst.

Är bara du och din sambo överens så behöver ni inte prata så mycket om det utan liksom slå det ifrån er. Ältar ni det hela så låter ni ju det påverka er.

Finns ingen anledning att umgås med människor som gör en illa. Du har ju din släkt och din sambo och era hundar....fokusera på sånt som gör dig lycklig i stället.

Lycka till!

EssQ - Ej medlem längre2009-01-07 14:56

Du får säga till din sambo att sätta ner foten o ta ett snack me sin mamma.. o säga till mormorn att inte lyssna på va mamman säger.. svärmor tar nog inte ert förhållande på allvar tyvärr

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-07 14:57

men han valde att sluta dansa själv? de tror väl att du har dåligt infytande, den där svärmorsan r ju avundjuk, hon vill inte se sin son växa upp. Ingen hade varit god nog. Så ta det inte personligt.

hannaroman - Ej medlem längre2009-01-07 15:04
Antal inlägg: 3306

Jag tycker mest det låter som svärmodern är dum i huvudet, killen är ju för fan 30 år. Säg till henne att släppa taget.

peace out - Ej medlem längre2009-01-07 15:04

Det är mycket möjligt att de är så saga.

Han valde dansa själv och dans är tyvärr de enda som är viktigt i deras liv.

Hon kan inte klippa navelsträngen och jag vet att hon inte accepterat någon av hans fd i heller men aldrig gått så här långt.

Även om man inte ältar så kommer de nå en endå på någotvis, om man inte fryser ut henne totalt.

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-07 15:07

Aha, kanske ser hon att det är på allvar då!
bry dig inte. hon dör väl snart ändå.
så länge kan du se filmer som; meet the fockers- för inspiration-

peace out - Ej medlem längre2009-01-07 15:08

tack för uppmuntran. =)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?