Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 280 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ElinHelena | 2009-03-04 09:01 | |
![]() | Namnsdag Min mormor brukar bara ringa & säga grattis till mig, men en kompis familj firar med tårta & en liten present när det är namnsdag. Blir du/ni uppvaktade på något sett när det är namnsdag? Hur? | |
| Miss_jk | 2009-03-04 09:05 | |
![]() | Som max att någon/några skickar ett sms. Namnsdagar är rätt onödigt att fira tycker jag. | |
| ElinHelena | 2009-03-04 09:16 | |
![]() | Ja, det tycker nog jag med.. | |
| Dalkullan | 2009-03-04 09:39 | |
![]() | Min familj och närmaste släktingar ringer eller sms:ar grattis....jag tillhör den lyckliga skaran som har 3 namnsdagar....de flesta glömmer dock bort de 2 andra... | |
| Limer | 2009-03-04 09:42 | |
![]() | Eftersom jag delar namnsdag och födelsedag så firar jag på det vis som man gör när man firar just födelsedag. | |
| Deppis | 2009-03-04 09:50 | |
![]() | Har ingen namnsdag själv men firar barnen =) | |
| Maja G | 2009-03-04 09:52 | |
![]() | jag tar ju alla tillfällen iakt för att fira något..Men vid namnsdagar blir det kanske ett mess eller mail..Om jag inte träffar personen ifråga, för då kan det bli en kram och ett Grattis! Men....jag hade namnsdag den 28e, och ingen kom ihåg detta:( | |
| Ässät | 2009-03-04 09:59 | |
![]() | Om ja ser i almanackan just den dan så skickar ja ett grattis annars va det typ bara mormor som hade stickat en sketaful väst som stacks så hemskt att ja hade klåda i flera timmar efteråt. Min fd sambo blev nog mer firad på sin namnsdag än på sin födelsedag. När han flyttade till mig från Helsingborg så skickade hans mamma massa paket me posten på hans namnsdag. | |
| emmylicious | 2009-03-04 10:10 | |
![]() | När jag var liten brukade jag alltid få 20 kr av mormor & morfar på min namnsdag. Sen tog dom bort min namnsdag så nu är det ingen som grattar mig, för ingen kommer ihåg namnsdagen för mitt andranamn. Själv så skickar jag ett grattismeddelande på något sätt (via telefon, sms, msn eller facebook) om jag ser att en person har namnsdag som jag känner. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2009-03-04 10:14 | |
![]() | Namnsdag har vi nog aldrig firat något särskilt vare sig i familjen eller vänskapskretsen. Ömhetsbetygelsen består väl i att man säger Grattis om man träffar personen. Skulle man glömma är det inte hela världen, och man behöver nog inte räkna med att personen i fråga själv kommer ihåg att den har namnsdag, om jag ska utgå från mig själv då. | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-03-04 10:26 | |
![]() | Namnsdag födelsedag,jul nej inget firas. De är ja o hunden som sitter i soffan o äter gott. | |
| egoflickan | 2009-03-04 10:29 | |
![]() | Vi har aldrig firat namnsdagar i min familj och det är inget jag uppmärksammar när det gäller vänner heller. | |
| pennyjenny | 2009-03-04 10:34 | |
![]() | Grattis säger jag, om jag kommer ihåg. När vi var mindre fick vi alltid nån liten present på namnsdagen. Typ en serietidning eller lite godis eller liknande. Ibland "firar" fortfarande. Då blir det typ nått extra gott till kaffet, eller extra gott till kvällsmat. | |
| Jeanettii | 2009-03-04 10:38 | |
![]() | Nja, kan få höra ett grattis om någon kommer ihåg det. Jag är själv dålig på att komma ihåg namnsdagar. Brukar inte titta på alla namn i almanackan. | |
| Helröret | 2009-03-04 10:42 | |
![]() | Nästan lika stort partaj som födelsedag!!! | |
| blackrat | 2009-03-04 10:51 | |
![]() | Möjligen så blir det ett litet grattis från nån vän via SMS eller mail. Det händer själv att jag gör likadant om jag råkar se i kalendern att han/hon har namnsdag. | |
| nystan1 | 2009-03-04 12:16 | |
![]() | När jag var barn fick man alltid en liten present på sin namnsdag, både tilltalsnamnet och andranamnen. Det är en tradition som jag tänker återinföra faktiskt. | |
| Tinna | 2009-03-04 12:42 | |
![]() | Alltid prinsesstårta på min namnsdag :) | |
| Mimikryp | 2009-03-07 11:07 | |
![]() | Jag säger som flera andra, möjligtvis ett eller två sms eller mail från någon som råkat se det i almanackan. När jag var mindre kunde det dock hända att mamma väckte mig med ett litet paket (med en bok i) när jag hade namnsdag. Och mormor brukade ge mig ett så'nt där jobbigt advent-datumljus på min namnsdag i november. :-P | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-03-07 11:23 | |
![]() | Ett grattis sägs/skickas till andra när jag vet att de har namnsdag. Namnsdagsbarnet i familjen bestämmer middagsmaten. Pga dagliga almanacksrutiner i skolans klasser så blir jag alltid rejält grattad på min namnsdag (som jag för övrigt inte har koll på själv). | |