Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående20 008

Forumkategorier

Användare Inlägg  
taxam - Ej medlem längre2009-06-24 18:47
Antal inlägg: 427

Avstängd?
Var går gränsen för att en medlemm ska bli avstängd? Har ingen koll på det men det finns vissa inlägg i trådarna här som gör en fundersam...vad tycker ni?

Ässät2009-06-24 18:51
Antal inlägg: 4824

Medlemsvillkor

Medlemskapet är gratis och ger dig tillträde till att spela Betapet samt att kontakta webbplatsens medlemmar.

Som medlem går du med på att inte skriva något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd från webbplatsen (och att din Internetleverantör blir kontaktad). Samtliga användares IP-adresser sparas för att stärka dessa villkor.

Du godkänner även att all information som du skrivit in sparas i databasen. Med undantag av din e-post-adress blir övriga uppgifter synliga för webbplatsens besökare. En korrekt uppgiven e-post-adress är ett krav för att kunna aktivera din registrering. Vi lämnar inte ut e-post-adressen till någon tredje part.

Fusk är inte tillåtet, detta gäller exempelvis användning av dataprogram som automatiskt letar upp ordkombinationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka användare tillträde till Betapet. Om dessa personer ändock skapar konton trots en skriftlig tillsägelse är detta att betrakta som intrång.

Genom att registrera dig som medlem går du med på att bindas till ovanstående villkor.

Ässät2009-06-24 18:51

Källa ...Medlemsvillkor som det står däruppe

Bitte - Administratör2009-06-24 18:53
Antal inlägg: 24223

www.betapet.se/forum...th readid=3

Eller här reglerna för forumet

Bitte

Mouche - Administratör2009-06-24 18:53
Antal inlägg: 24193

Jag drar slutsatsen att den här frågan kan ha uppkommit pga en tråd som raderades för en stund sedan.
Oavsett vilket så kan jag här berätta att den TS som startade den tråden själv avslutat sitt konto och m.a.o inte har blivit avstängd.

I övrigt är, det av Ässet insatta här ovan, det som gäller.

Mouche

Ässät2009-06-24 18:55

Ville bara krama om Mouche, jag är sjuk..får jag sitta i ditt knä och du vagga mig till sömns? *s* ;)

taxam - Ej medlem längre2009-06-24 19:07

Jo, det har jag läst men allt är ju en tolkningsfråga...!

taxam - Ej medlem längre2009-06-24 19:10

Indirekt hade det med det att göra, Mouche men jag har inte sett att någon blivit avstängd (även om den här personen nu valde att avsluta själv) så min undran är mer...var går gränsen?

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-06-24 19:12
Antal inlägg: 2032

det är godtyckligt, en del borde varit avstängda för länge sedan.

Loppan652009-06-24 19:13
Antal inlägg: 644

Jag blir nyfiken, vad handlade den raderade tråden om?

taxam - Ej medlem längre2009-06-24 19:23

Ond_Kanin_...det är det jag är lite undrande över...

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-24 19:36
Antal inlägg: 710

Den handlade om en vattenslang.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-06-24 19:36

vattenslang, straffknull och allah.

Loppan652009-06-24 19:44
Antal inlägg: 644

jaha...jag förstår...

Darkoth2009-06-24 20:01
Antal inlägg: 10

Om det är tråden med vattenslangen mm det handlar om så anser jag att den personen förtjänade att bli avstängd. Hon verkade ju smått galen eller i behov av massiva doser valium. Visst kan man bli sur om man får något stulet, men reaktion i proportion skadar inte.

För övrigt blev jag påhoppad av en person igår natt. Jag snålspelade/spelade taktiskt. Min motspelare freakade ur totalt och berättade att han blev överlycklig då han föreställde sig att jag hade släktingar som skulle dö en outhärdlig död i cancer, plus en massa andra liknande kommentarer med ord som inte passar här.
Han blev portad omedelbart.
Anser att det var ett bra drag av admin.

Visst kan man vara förbannad av många olika orsaker, men personligen anser jag gränsen måste dras nånstans. Betapet håller en sund nivå enligt mitt tycke.

taxam - Ej medlem längre2009-06-24 20:16

Nu blev ju inte vattenslangskvinnan avstängd utan försvann självmant.
Man behöver ju inte dra in Allah i sin ilska, inte heller kalla folk för "kuksugare", det är diskriminerande, en del gillar ju faktiskt den sortens aktivitet. =)
Men om jag ska jämföra med en viss person vars påhopp på "svennisar" blev ganska grova, blir jag lite fundersam faktiskt. Nu vet jag ju inte om den här personen blev avstängd men skiljelinjen...tjaaa...va rt går den?

Behringer2009-06-24 20:43
Antal inlägg: 3575

Eftersom språket är fullt av nyanser så är det omöjligt att sätta exakta gränser för vad man får skriva och inte. På en sajt som denna är det tämligen självklart att det är upp till ägarnas egna, "godtyckliga" avgöranden när det gäller avstängningsärenden

Uffetjur2009-06-24 20:45
Antal inlägg: 328

finns dessutom vissa dialektala skillnader i språket som i ena änden av landet kan vara stötande men i andra änden anses vara normalt i dagligt språk

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-06-24 20:46

Svårt iofs att märka dialekt här.

Uffetjur2009-06-24 20:47
Antal inlägg: 328

om jag som norrlänning nämner något om en kvinnas häck då menar jag rumpan, men i södra änden av sverige så anses detta vara mer ofördelaktigt att nyttja i språkbruket

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?