Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 134 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-11-03 21:16 | |
![]() | Har ni gått och blivit lite småsnåla? Jag var och handlade smink idag. Medsuktande blickar tittade jag mot Lancöme hyllan. Men när jag fick höra priset så köpte jag IsaDora istället. Ett rouge håller ju 4 år, varför snåla? På samma sätt så vägrar vi sätta på värmen i huset och kutar runt med filtar och grejer. Har ni något som ni förut unnade er men som ni snålar in på idag? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-03 21:21 | |
![]() | Faktiskt, det enda som jag faktiskt lägger ner mkt pengar på skulle vara foundation, och allergivänlig maskara från apoteket :) Har känslig hy och lätt för att få allergiproblematik. Annars är jag snål, köper alltid kajal och rouge från typ HM... Jag har dragit ner på att fixa håret. Det gjorde jag ofta förut... Färgade, klippte, köpte dyra schampon och inpackningar osv. Nu klipper jag mig knappt mycket mer än 2 ggr per år och färgar håret sparsamt. Orkar inte bara inte bry mig.... | |
| Tess 08 | 2009-11-03 21:28 | |
![]() | Njae... har väl aldrig levt sådär "vilt" tidigare och sedan känt ett måste att dra ner. Köper nog grejer som jag alltid gjort | |
| caughtbock | 2009-11-03 21:30 | |
![]() | Jag har märkt att min hy blivit bättre sen jag slutat använda H&Ms rouge och puder, men det kanske är samma med alla puder eftersom jag är så torr. (Tips mottages gärna!) Ögonskugga brukar jag köpa där eftersom det är samma skit men mindre färgpigment (så har jag iaf förstått det). Det är bara att jobba lite mer så blir det bra ändå. Foundation köper jag alltid "dyrt", men man har ju hört att de som kostar 250-400 kan vara helt grymma i jämförelse med t.ex L'oréals som jag använder nu. Känner dock inte för att lägga så mycket pengar på smink när jag sminkar mig 1-2 gånger i veckan... Håret klipper jag max två gånger om året (skandal) men jag tonar det en gång i månaden. Nån styling använder jag inte... Snål? Lat? Lite både och kanske. Tycker det är roligare att lägga pengarna på kläder eller mat. *yumyum* | |
| goldieh - Ej medlem längre | 2009-11-03 21:33 | |
![]() | thats how we do it | |
| caughtbock | 2009-11-03 21:34 | |
![]() | Och förresten tycker jag inte man behöver kalla sig själv snål utan snarare klappa sig själv på axeln för att man kommit på bättre saker att lägga sina pengar på än smink! | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-03 21:35 | |
![]() | Köp rouge på apoteket. Det är bra för folk som har känslig hy. Annars kan jag rekomendera Biotherm och Lancome, dom har mycket bra produkter för torr/känslig hy. | |
| CroCop86 | 2009-11-03 21:35 | |
![]() | Hmm, jag kan inte låta bli att köpa dyra produkter, trivs bättre med dem och jag är övertygad om att de är bättre. För mig! Jag byter lite mellan olika foundations, men brukar Lancome och Chanel. Sen är det YSL rouge och Lancomes maskara. Kanske lägger för mycket pengar på det, men trivs som sagt... Jo, Caughtbock, mat också. Som bara den.. Håller med, GOTT! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-03 21:37 | |
![]() | mitt smink är av den dyrare sorten. har mkt id bare minerals och chanel, men jag skulle definitivt inte tycka att någon var snål för att den köpte billigt smink som den var nöjd med! däremot att frysa runt utan att sätta på värmen... huuu va snålt:( skulle aldrig kunna tänka så. men så var jag fattig, med avstängd el ibland tex, när jag växte upp också. att ha det bra, komfort och att inte snåla på just mat, värme och andra basala saker etc är verkligen otroligt viktigt för att jag ska må bra. jag har mkt varmt hemma, kan strosa naken mitt i kalla vintern. det är livskvalitet det:) | |
| caughtbock | 2009-11-03 21:41 | |
![]() | Tack mollee, ska kolla upp det där! Kanske kan önska mig i julklapp. :P Jag har aldrig någonsin köpt en parfym själv utan sånt önskar jag mig alltid i present. Det är så mycket annat som lockar och då känns det jobbigt att lägga 5-600 på parfym när man har en naturlig doft som påminner om en blomsteräng. Det gäller att prioritera här i livet! | |
| caughtbock | 2009-11-03 21:44 | |
![]() | Skulle aldrig klara av att ha det kallt hemma, så där kommer jag aldrig snåla! Har dessutom aldrig behövt betala för uppvärmning så är nog ganska bortskämd på den punkten. Jag börjar gnälla vid 22 grader. :P | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-11-03 21:44 | |
![]() | Det finns ett bättre ord för snål och det är ekonomisk ;-) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-03 21:48 | |
![]() | Jag köpte en parfym förra veckan. Hade inte unnat mig en på säkert 6 månader innan ( brukar i vanliga fall köpa body butter och bodyspray på Bodyshop med goda lukter) men nu kände jag för att lyxa lite. Den luktar typ polkagris eller nåt. Kan inte riktigt beskriva lukten.. den heter i alla fall "Pink sugar" och hade ett godtagbart pris. | |
| caughtbock | 2009-11-03 21:49 | |
![]() | Men frågan var ju om man börjat snåla nyligen... Ja, för när jag var yngre kunde jag lägga hela månadspengen på smink. Nu köper jag smink max 2 ggr om året och det beror helt och hållet på snålhet med tanke på att det jag äger nu inte är "top notch" och egentligen behöver bytas ut. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-03 21:52 | |
![]() | ajajaj caughtbock. Man skall byta smink var 3 månad minst. Annars får man finnar och utslag. Tro mig jag vet... | |
| caughtbock | 2009-11-03 21:54 | |
![]() | Haha, oj då... Får helt enkelt önska mig i julklapp! | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-11-03 21:58 | |
![]() | Kan inte påstå att jag är småsnål men är ekonomisk överlag och kan därför unna mig dyrare produkter när jag verkligen vill ha det. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-03 21:59 | |
![]() | Ja! Det samlas jätte mycket bakterier i smink fort. Sminksvampar till foundations skall man byta ännu oftare och gärna tvätta med ljummet vatten och mild tvål emellan åt. Jag har jätte känslig hy med lätt att få utslag och bli narig. Och byter jag inte sådant ofta så ploppar det upp. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-03 22:01 | |
![]() | Skall rekommendera den bästa foundationen jag någonsin ägt till caughtbock. Den har aldrig givit mig finnar, utslag och sånt. Den är dryg och huden blir jätte fin av den utan att täppa igen (dvs man ser naturlig ut.. fast man ej är det;) Lancome Photogenic Lumessence. Prova den. | |
| caughtbock | 2009-11-03 22:02 | |
![]() | Jag använder inte sminksvampar, men däremot är jag dålig på att tvätta mina borstar... Det händer ibland att jag kommer loss och gör det och då märker man ju hur fruktansvärt smutsiga de är! Är det någon som vet om det är stor skillnad på dyra och billiga sminkborstar? Alltså hur bra de är, inte hur smutsiga de blir. | |