Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 19 356 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| KattaBa | 2009-11-14 12:16 | |
![]() | Min granne... som bor under mig klagar på att det hörs när jag GÅR genom vardagsrummet. Bo i hus i skogen då, om du inte vill höra att det finns fler människor än du i världen. Gaaaahhhh!!!! | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2009-11-14 12:31 | |
![]() | I mitt hus hör man ALLT som grannarna gör, vilket i och för sig medför att de hör ALLT jag gör också :).. | |
| KattaBa | 2009-11-14 12:40 | |
![]() | Så kan det ju bli. Men frågan är hur stöööörd får man bli av det? | |
| odin - Administratör | 2009-11-14 12:43 | |
![]() | Det beror ju också på hur man går, om man dunkar och springer omkring kl 3 på natten kan jag förstå dem. Du kanske kan ha tofflor på dig? Man får försöka sätta sig in i deras situation. Dock hör man när grannen går ovanför oss också, men de springer inte hit o dit så ofta. Vår lampa som består av "snäckskal" låter dessutom varje gång personen går där uppe :-) Har dock vant mig. | |
| wildman | 2009-11-14 12:56 | |
![]() | Som odin säger är det ju omöjligt att veta HUR du går. Själv bor jag i hus men kan ibland sakna tiden när man kunde höra vad folk gjorde...... | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-11-14 12:56 | |
![]() | Har också en granne ovanpå som får lampor o väggar att vibrera. Ytterst irriterande, hon går med tunga hälar som låter enormt. Hon har tofflor, med klack ;) | |
| agnesiaa | 2009-11-14 13:00 | |
![]() | Mina grannar hör man också väldigt väl. Bl.a. har min syster hört dem ha sex. *Awkward* Dessutom blir gubben som bor ovanför alltid otroligt sur varje gång man är uppe på vinden, eftersom att han bor under den och då hör ens steg. Men vad ska man göra åt saken? Gå på tå när man ska bära ner en soffa? Skulle inte tro det... | |
| KattaBa | 2009-11-14 13:01 | |
![]() | Jag tycker att jag går högst normalt och alldeles vanligt mycket. För det mesta i strumplästen annars med mjuka tofflor. Jag har verkligen ingen aning om hur jag skulle kunna förändra mig och hur jag är konstruerad som människa. Faktiskt har jag ingen lust till det heller. Tycker att han är en surgubbe som inte tål att det finns liv i ett hus med 50 lägenheter. | |
| KattaBa | 2009-11-14 13:02 | |
![]() | Visst hör man när grannar har saker för sig *hehe* men det ingår ju liksom i konceptet "bo-i-lägenhet" | |
| agnesiaa | 2009-11-14 13:09 | |
![]() | Sant, men känns like pinsamt att hälsa på personen i fråga efteråt. ;) "- Hrm... Sovit gott?" | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-14 13:10 | |
![]() | jag håller med dig kattaba. tål man inte grannar bakom väggarna får man bo i hus, och tål man inte barn som skrattar på grannens tomt (min förra granne) då får man bo i skogen. såna mäniskor ska inte få utrymme att suga glädjen ur normalt hänsynstagande människor runt omkring dem. det är hans problem, inte ditt. | |
| KattaBa | 2009-11-14 13:12 | |
![]() | Tack för de orden! | |
| Tess 08 | 2009-11-14 13:14 | |
![]() | Har inte det problemet nu när vi bor i villa, men tidigare bodde vi i olika lägenheter och i en var det tanten ovanför som gick så det lät otroligt. Hon hade inneskor och det var inte den mjuka sorten, men ej heller med klack. Dock lät det otroligt mycket och helst på helgmorgnar när vi ville ha sovmorgon och hon var uppe vid 6 som vanligt... Annars var det inte otroligt lyhört så det var helt ok. I en annan lägenhet vi bodde i var vi nästan ensam i trappuppgången så det var lugnt... huset skulle rivas och är numer borta. | |
| LisaLong | 2009-11-14 13:30 | |
![]() | Jag har varit med om exakt samma sak när jag bodde i lägenhet för många många år sen, men i mitt fall var det en tjurkärring på +70, så jag förstår dig | |
| En Garde Rob - Ej medlem längre | 2009-11-14 13:31 | |
![]() | Nu håller grannen på att flytta här, så det stökas lite. Annars är här nästan suspekt tyst. :-) | |
| caughtbock | 2009-11-14 18:24 | |
![]() | Jag hörde mina grannar ha sex för några veckor sen. Det var sådär skoj. | |
| caughtbock | 2009-11-14 18:26 | |
![]() | agnesiaa 2009-11-14 13:00 *text* HAHA! Syrran! :D | |
| En Garde Rob - Ej medlem längre | 2009-11-14 18:28 | |
![]() | *fniss* :-) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-11-14 18:55 | |
![]() | Min granne , i sovrummet, snarkar så hemskt om natten att jag ibland får ta öronproppar med mig ut i soffan och lägga mig där med en varm hund på fötterna. Har bott i lägenhet och håller för övrigt med trådskapare om att folk com bosätter sig i den formen måste räkna med ljud. Fick klagommål för längesen när jag jobbade på krogen och var ledig på förmiddagarna att jag spelade för hög musik 11:00... Tycker man får dela på utrymmet. | |
| KattaBa | 2009-11-14 19:09 | |
![]() | Nu undrar jag vad gubben som klagade ville egentligen. Vad kan man göra åt att man rör sig "normalt" på "normala" tider i en lägenhet? Vi är två vuxna människor i en trea. Tänk om vi hade haft några barn också... Stackars, stackars granne! | |