Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 502 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| odin - Administratör | 2010-01-04 12:32 | |
![]() | Besöka "The Zone" Jag läste nyss en deckare som heter "Wolves Eats Dogs" av Martin Cruz Smith. I boken besöker en rysk inspektör Chernobyl och stannar där i flera veckor. Därav blev jag lite intresserad av att besöka platsen ("The Zone", "The Exlcusion Zone") själv, sjukt men sant :-). Det är tydligen högre bakgrundsstrålning än normalt men ej farligt. Det finns vissa "hot spots" som man inte bör besöka. Kollade på Internet och såg flera bolag som hade Chernobyl-turer dagligen :-). Ingen mer som någonsin funderat på detta och har tankar kring det hela? :-) Man kanske bör åka efter att man fått barn.... Något här som besökt Kiev i Ukraina? Tydligen får man se reaktor #4 från 100m avstånd ("The Sarcophagus"). | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2010-01-04 13:12 | |
![]() | Såg nåt program om det på tv, tror det var nåt reseprogram, och det verkar ju lite läskigt ju. De fick bara vara på vissa ställen under tidsbegränsning och ha speciella kläder på sig. Jag fick dock uppfattningen om att de tyckte det var väldigt värt att vara där, och att stämningen de fick erfara var väldigt obeskrivlig. | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-01-04 13:19 | |
![]() | Kan säkert vara intressant, men feg som jag är så ser jag hellre en dokumentär på tv. | |
| odin - Administratör | 2010-01-04 17:10 | |
![]() | Enligt sidan jag såg stod det inget om skyddskläder, skall nog inte behövas om man är på rätt ställe.. men kanske någon typ av skydd som man har när man röntgar sig vore bra :-) | |
| ENAPEON | 2010-01-04 17:29 | |
![]() | Låt gå för att det är ofarligt att åka dit nån enstaka gång som turist men hur går det med guiderna? Hoppas de har rotation på personalen. | |
| bobo flux | 2010-01-04 17:42 | |
![]() | Odin, du ska kolla den gamla sovjetiska filmen Stalker om du vill ha en vacker skildring av Zonen... sv.wikipedia.org/wiki/Sta lker | |
| salty | 2010-01-05 01:14 | |
![]() | Åh, Stalker är så obeskrivligt vacker! | |
| kermis | 2010-01-05 02:12 | |
![]() | En bekant till mig åkte på en tur dit för några år sen. Han var nöjd och jag är avundsjuk, skulle också vilja. www.digipaul.com/alb...p? album=38 (som syns på de sista bilderna så behövde de inga skyddskläder..). | |
| juggs709 | 2010-01-05 04:56 | |
![]() | Eller spela S.t.a.l.k.er shadow of chernobyl och Stalker clear sky.. Spelen är så pass buggiga att man får spel ca en gång i timman, men däremellan så är det nog bästa miljön och käslan i ett spel på länge | |
| odin - Administratör | 2010-01-05 10:31 | |
![]() | Har lirat STALKER. Tyvärr tycker jag spelkänslan var för dålig (dock inte miljöerna). kermis, då ska jag också dit, nu är det bestämt! :-) | |
| ANDERStG | 2010-01-05 10:54 | |
![]() | Det finns andra halvspökstäder i Ryssland utan bonusbakgrundsstrålning. | |
| odin - Administratör | 2010-01-05 11:14 | |
![]() | Det är bonusstrålningen som lockar... | |
| Venatici | 2010-01-05 11:33 | |
![]() | Jag föddes med ett begränsat antal ägg, så jag väljer att vara rädd om dem. Även om risken är liten att jag skulle få ett treögt barn med fem armar, simhud mellan sina sexton fingrar och en kluven tunga är ganska liten - så håller jag mig till att umgås med min mobiltelefon och mikrovågsugn. Just in case. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-01-05 11:33 | |
![]() | En dokumentär på burken visade att djurlivet aldrig varit så rikt som sedan olyckan. Djur har tydligen i allmänhet för kort livslängd för att hinna utvecka tumörer o dylikt. | |
| monew | 2010-01-05 11:39 | |
![]() | vena: det kan hända att du får trillingar med! varning | |
| Venatici | 2010-01-05 11:43 | |
![]() | monew: Vadå med tvillingar? Kan hända oavsett hur många kids man har i magen. | |
| monew | 2010-01-05 11:46 | |
![]() | jag vet inte, men många som får så kallad konstbefruktning får tvillingar och trillingar, för att man tar den mest fertila sperman och de bästa äggen osv. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2010-01-05 11:49 | |
![]() | Hmm var helt övertygad om att jag sett reportage då de fick ha munskydd och overaller för att gå till vissa områden, men läser nån tråd på flasback nu och det verkar inte stämma. Måste sett det nån annanstans än reseprogrammet. Det tipsas iaf om munskydd och gummistövlar ;) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-05 11:53 | |
![]() | Gick det inte en dokumentär på Svt för några år sedan? | |
| Venatici | 2010-01-05 12:00 | |
![]() | Konstgjord befruktning är ju ett helt annat kapitel. Och i Sverige sätter man bara in ett ägg/gång sedan några år tillbaka. | |