Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 530 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-06 21:38 | |
![]() | Fegisar... ...tänkte jag lite halvt på skoj, och log, när jag svischade fram på cykeln idag och såg alla som satt inne i bilarna mm. Cyklisterna var lätträknade idag... Tusen gånger hellre cyklar jag inom stan än tar bilen eller åker kollektivt, även vid närapå -20 grader (och trots att jag egentligen avskyr vintern). Var min gräns för cyklandet i minusgrader går vet jag inte riktigt...kanske vid -25? Men visst gäller det att vara ordentligt påbyltad och inte minst för ansiktet och händerna. Några stickade vantar fungerar _inte_ hur tjocka de än är... :) Jag tycker inte att det är så farligt med sträng kyla (men däremot är jag evigt tacksam för mina 24,5 grader inomhus :). Värre kan det vara med den svåra halkan ibland, sådana dagar får även min cykel stanna i förrådet. Men just nu är det knappt något halt alls, trots det tjocka snötäcket på vägar och gator... - Fastfrusna växlar är dock ett mindre roligt vinterfenomen, men det går att trampa fram ändå... Cyklar du också året om? Var går gränsen för minusgrader för dig? Och dubbdäck? Byter du till vintern? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-06 21:42 | |
![]() | Illa vald rubrik, Miss Yoco. Hur tänkte du? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-06 21:43 | |
![]() | Är detta frågor avsedda att gradera in oss i gott eller ont? | |
| Bitte - Administratör | 2010-01-06 21:44 | |
![]() | Fanns en period då jag bara hade någon kilometer till jobbet då cyklade jag alltid, men idag med 1 mil så väljer jag bilen Bitte | |
| Tur-Tomten - Ej medlem längre | 2010-01-06 21:46 | |
![]() | Jag trodde bara det var studenter, kineser och tjocka fruntimmer som cyklade. Men jag har inte alltid rätt. | |
| Sangria | 2010-01-06 21:47 | |
![]() | Cyklar typ aldrig. Bara på sommaren om jag sk ut i skogen och plocka svamp o bär och vill till mina ställen lite snabbare än till fots. Jag är miljöbov och kör bil om jag ska nånstans. Till jobbet går jag. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-06 21:47 | |
![]() | Nej du har inte rätt tomten.. Jag är tjockt fruntimmer och kör alltid bil... | |
| Tur-Tomten - Ej medlem längre | 2010-01-06 21:49 | |
![]() | Hm, falsk slutledning, men jag är snäll idag så jag bara ler. | |
| mrperfect | 2010-01-06 21:50 | |
![]() | det värsta är ögonen, att cykla i minusgrader är omöjligt för jag ser ingenting :/ | |
| Thyrel | 2010-01-06 21:53 | |
![]() | Tja som sjuttonåring så har jag ingen bil. Cyklat ända sedan jag började sjuan utan ett enda undantag! Som cyklist kan jag enkelt ta mig igenom stan, utan att behöva köa vid rödljusen eller bråka om parkeringsplatser! Med alla dessa stop och besvär så vet jag att det går fortare för mig att cykla 6 km till skolan än det skulle ha tagit att ta bilen, om möjligheten fanns, så vad finns det att överväga? Det kan aldrig bli kallare än att man kan sätta på sig mer kläder! | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-06 21:53 | |
![]() | Slalomglasögon, vore det nåt? :) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-06 21:54 | |
![]() | Så sant, Thyrel. *tummen upp* | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-06 21:56 | |
![]() | Mitt problem med cycklande är följande: 1. jag bor ca 1,7 mil från minarbetsplats. 2. jag ska lämna hunden hos dagmatte 3. jag ska lämna två barn på en skola 4. jag ska lämna ett tredje barn på ett dagis 5. jag ska lämna ett fjärde barn på en annan skola 6. dom ska ju hämtas till och från också.... | |
| Thyrel | 2010-01-06 22:00 | |
![]() | Japp såklart tvålis. Har man en lång väg så är det klart man tar bilen. Men jag vet, av att t.ex bara kolla på mina föräldrar att så fort man har körkort och en egen bil stannar cykeln i garaget, även om det bara är 2-3 km. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-06 22:04 | |
![]() | Puuh, Tvålis. Lite extra lönepåslag vore nog inte helt fel? :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-06 22:06 | |
![]() | vem har sagt att jag inte har extra lönepåslag :-D, Jag är grym på en sak och en ändast. Som utav en händelse så råkar det också vara mitt jibb. | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2010-01-06 22:07 | |
![]() | Jag har över 2 mil till jobbet, slutar ofta vid 00.30 på natten (då jag inte vill vara ute på vägen själv) eller börjar 05.30 (då folk inte ser någon cyklist/gående för att de inte skrapat rutorna ordentligt innan de åker... så jag tar bilen. Sen har jag oftast 3 hundar med mig till jobbet och de två minsta skulle inte palla att trava 2 mil. Beundrar dock folk som cyklar i alla väder! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-06 22:09 | |
![]() | eller jobb... | |
| apbur | 2010-01-06 22:10 | |
![]() | "Var går gränsen för minusgrader för dig? " Under nollan, när annars? Celsius då. | |
| Thyrel | 2010-01-06 22:13 | |
![]() | fast det var ju inte riktigt vad hon skrev apbur :O.. läs igen ;) | |