Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2010-03-08 14:23 | |
![]() | Jack, nej tack? Har nån här gått över till enbart mobil telefoni, och stängt ner sin hemtelefon (via jacket)? Hur fungerar det tycker ni? Vi funderar på att enbart gå över till mobiler ist men man undrar ju om det finns nackdelar med det och i så fall vilka. | |
| Dyslekso | 2010-03-08 14:27 | |
![]() | Inga nackdelar. Det skulle väl vara om man har en riktigt dålig mobiloperatör eller bor i lägenhet med kass mottagning i så fall. Annars inga. | |
| bokmärke | 2010-03-08 14:29 | |
![]() | Kolla efter NOGA din ringpott. Har en väninna som fick världens räkning:-) | |
| Cluelessjess | 2010-03-08 14:32 | |
![]() | Jag har inte ens jack installerat i huset och visst tyckte jag det var lite märkligt när jag köpte det. Men hade ändå inte använt mig av fast telefoni på flera år så det är inget jag saknar. Så för mig har det funkat bara bra. | |
| utan_ord | 2010-03-08 14:35 | |
![]() | har inte heller använt fast telefoni på flera år. inget jag saknar heller:) | |
| le-lou | 2010-03-08 14:38 | |
![]() | får jag fråga om vilken operatör ni som har mobilt använder er av? Nu med 3:s stora kampanj om att slopa jacket så väcks tankarna, men jag nojar över täckningen. | |
| Cluelessjess | 2010-03-08 14:39 | |
![]() | Tele2, 3 skulle jag inte använda mig av om de så betalade mig för att använda dem..... | |
| le-lou | 2010-03-08 14:40 | |
![]() | Cluelessjess - kan du berätta varför? | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-03-08 14:46 | |
![]() | Har endast mobil sen flera år tillbaka, Tele 2. | |
| Cluelessjess | 2010-03-08 14:48 | |
![]() | Skaffade 3 abonnemang för ett antal år sedan, flyttade sedan på mig och bodde under ett år i lägenhet utan någon som helst täckning. Fick gå ut och ringa varje gång, folk kunde inte ringa till mig av samma anledning. Flyttade på mig än en gång, det fungerade ok, fick sedan ett jobb inne i city (sthlm) och telefonen lade av varenda gång när jag var på väg till jobbet på samma punkt(utomhus). Fungerade inte på hela dagen och när jag åter gick till tunnelbanan började den att fungera igen på samma ställe där den lade av, sms trillade in som man fått under dagen, samma sak hände varenda dag. Bytte operatör och problemet löst. Så därför vill jag aldrig mer ha 3, för jag tyckte det var riktigt värdelöst. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-03-08 14:50 | |
![]() | Inte hört något bra om 3 - mkt problem m kontaktnät har jag förstått. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-03-08 14:51 | |
![]() | Lite som att välja Glocalnet ;) | |
| le-lou | 2010-03-08 14:57 | |
![]() | ok, tack för svaret. Har hört en del historier om 3, ditt verkar inte vara ett undantag :/. Får kika på andra alternativ med tror jag. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-08 15:03 | |
![]() | Jag har inte haft fast telefoni på flera år nu och tycker att det funkar bra. Jag kör med Tele 2 liksom de flesta av de jag ringer till gör och jag har ett fördelaktigt abonnemang för det. Min månadskostnad brukar vara lägre, inkl. avbet. på telefon, än vad månadskostnaden för den fasta telefonen var. Personligen kan jag bara se fördelar men det krävs kanske lite god planering bakom. | |
| wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-08 15:18 | |
![]() | hehe, herregud, jag har haft bara mobil sen jagvetinte 2004? | |
| le-lou | 2010-03-08 15:22 | |
![]() | mobil har vi. Det är inte det som är frågan, utan att helt stänga ner det fasta nätet och gå över till ett mobilt abonnemang. | |
| wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-08 15:24 | |
![]() | eh ja, jag förstår och jag svarar att jag haft BARA mobil i 6 år. tele2 är billigast | |
| Cajsa-Stina | 2010-03-08 15:30 | |
![]() | Jag har både fast telefoni och mobil och har inte heller bestämt om jag ska gå över till enbart mobiltelefoni. Har 3 mobil som fungerar alldeles utmärkt. Har även haft Telia mobil och det fungerade lika bra. Jag bor i Sthlm. Personligen så avvaktar jag lite till innan jag stänger ner den fasta telefonin. | |
| nettan23 | 2010-03-08 16:43 | |
![]() | Ni som har bara mobil, blir det inte mkt dyrare för både er och de som ringer till er? | |
| wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-08 16:47 | |
![]() | Hej, Jag kan berätta att det blivit flera hundra procent billigare med mobilabonnemang, eftersom ett vanligt telefonabonnemang, på min tid iaf, kostade runt 550kr i månaden bara i fast avgift. Nu ligger mina tele2 räkningar på runt 2-400 kr/månad mestadels 2-300 kr/månad eftersom jag ringer och smsar gratis till de flesta. mvh wplmr | |