Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 920 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mrs Jonsson | 2010-03-16 09:25 | |
![]() | Tips på hur man få jobb? Jag är så trött på att vara arbetslös och trött på arbetsförmedlingen och jobbcoacher och allt vad det är. Känns som man försökt med det mesta nu. Jag har inte mycket till livserfarenhet. Har jobbat som truckförare på ett lager. Jag skulle gärna vilja prova jobba i butik men skulle kunna tänka mig mycket. Telefonförsäljare har jag också varit och det gör jag aldrig igen. Jag bor nu i Malmö men denna stad har inte fler jobb att erbjuda än någon annan. Är trött på att vara arbetslös. Några tips? | |
| mrperfect | 2010-03-16 09:29 | |
![]() | Jag är tekniker och vill jobba som det. Så jag söker en del tekniska jobb som jag är kvalificerad för. jag får intrycket att du inte har någon yrkesutbildning att skylla på. För min del kommer jag snart att flyttas till jobb och utvecklingsgarantin ( vilket jävla namn) och där finns det tydligen en del okvalificerade arbeten att välja bland. jag tror att Personlig assistentsfären är underbemannad. det är det enda tipset jag har att komma med, fast jag vet inte hur det är i Malmö. | |
| Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-16 09:31 | |
![]() | Det är inte lätt och få ett jobb nu för tiden. Enda sätt är att leta överallt i sverige o sen flytta när man har hittat.. | |
| Katta_79 | 2010-03-16 09:32 | |
![]() | Var beredd på att flytta om du skulle kunna få jobb någon annanstans. Se över din cv, gör dig attraktiv på marknaden. Kolla in www.cv-online.se och gör en cv där. Skicka förfrågan om jobb till företag som inte ens söker folk just nu, de kanske vill ha folk ändå. Gå runt till olika butiker med ditt cv och personliga brev och visa dig intresserad. Lycka till, ge inte upp. Det finns jobb trots tråkiga prognoser. OM inte annat, sök dig till vården, personlig assistent osv. Det är ett roligt yrke och man kan ju alltid söka vidare fastän man jobbar på ett företag, men man blir mindre desperat om man vet att man har en fast inkomst. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-03-16 09:53 | |
![]() | platsbanken.arbetsfo...5) &ps= | |
| ENAPEON | 2010-03-16 09:53 | |
![]() | 10% av alla jobb tillsätts via platsannonser eller hur var det? Att ha nån som kan rekommendera dig är enormt värdefullt. Vi som inte har det har minimala chanser trots utbildning osv. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-03-16 09:54 | |
![]() | www.jobbsafari.se/jo...nd el/skane | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-03-16 09:55 | |
![]() | jobbdirekt.se/jobb/n...ma lm%c3%b6 | |
| ENAPEON | 2010-03-16 09:56 | |
![]() | Yinyanggurl: hon säger ju att hon varit på arbetsförmedlingen så en gissning är att hon vet var man hittar platsannonser. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-03-16 09:57 | |
![]() | www.jobb24.se/jobb24...im e/result | |
| Maccah | 2010-03-16 10:25 | |
![]() | Ett bra tips är att gå till olika miljöer där du träffar nya människor. Nya människor=nya kontakter=nya möjligheter. Jag fick jobb så. Ett jobb jag trivs mycket med. | |
| -50- | 2010-03-16 11:04 | |
![]() | Tycker du ska göra som Katta_79 föreslår, fixa en cv och gå till olika affärer, har du ngn typ av köpområde/galleria i närområdet så börja där ett direkt ansikte och din personlighet är alltid bättre än bara ett mail eller papper, om inte annat så är det ju hög tid för affärerna att knyta till sig personal inför sommarens vakanser. Min dotter som kom hem från USA i november hade jobb efter 3v på det sättet. Lycka till. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-03-16 11:08 | |
![]() | Sälj röv.. | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2010-03-16 11:19 | |
![]() | Åk till Köpenhamn! Jag känner massor som fått jobb bara genom att ta med sitt cv och knacka dörr i butikerna på t ex Ströget eller Fields. Däremot känner jag ingen som någonsin fått ett arbete genom Arbetsförmedlingen. | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2010-03-16 12:04 | |
![]() | Ut på gatorna och knacka på där du kan tänka dej att börja jobba. | |
| Satyra | 2010-03-16 12:08 | |
![]() | Håller med dem som sagt här att du ska bege dig till diverse tänkbara arbetsplatser och där, öga mot öga, visa upp vem du är (med entusiasm! ;-)) och ge dem ditt CV. Oavsett om de offentligt söker personal eller inte! Jag känner förövrigt inte heller någon som fått arbete genom arbetsförmedlingen. Ett eget drivande engagemang är nog den enda/bästa vägen att gå! :-) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-16 12:23 | |
![]() | Med risk för att bli tjatig men sök upp arbetsgivaren personligen med ett CV!!! Jag har fått två jobb på ett halvår den vägen, det första jobbet gav mig erfarenhet för det andra. I Malmö måste det väl finnas en massa invandrare som har spännade verksamheter inom mat mm, sök till en sån på någon offentlig marknadsplats om inte annat. De kanske ser ett stort värde i att få in en blond svensk i verksamheten som kan vara till nytta att göra saker rätt på svenska. Dessutom är det väldigt givande för en själv att jobba med invandrare för det ger många nya perspektiv. Lycka till! | |
| Pg up 3 | 2010-03-16 12:26 | |
![]() | Ni tror inte att trådskaparen redan sökt på arbetsförmedlingen + platspanken? | |
| Pg up 3 | 2010-03-16 12:26 | |
![]() | Jooo, panken. Banken, ska det schtå. | |
| Rubberducka | 2010-03-16 12:27 | |
![]() | Jag har försökt hitta jobb här i stan utan lycka, så nu flyr vi till australien istället ;). Men tidigare har jag varit över till Köpenhamn två ggr och fått napp bägge gångerna (Ströget, pizzeria-sandwichrestaura ng och 7-eleven). Men det var fler än så som ringde mig efter att jag lämnat CV. Det har blivit dystrare i Köpenhamn också, men de har jobbat upp sig snabbare än vi har och det finns definitivt större möjligheter där. Speciellt inför sommaren kommer det behövas mycket knegare så du har nog goda chanser där nu, inom restaurang främst. Vänd dig till Stortorgets arbetsförmedling Öresund om du har funderingar. Lycka till! | |