Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 920 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Smultronet81 - Ej medlem längre | 2010-03-17 20:41 | |
![]() | litar ni på hantverkare? Vill inte dra alla hantverkare över en kant, MEN vi har anlitat en firma för totalentreprenad för vårt badrum.. Snickaren och rörläggaren har varit toppen och de sköter sig utmärkt. Däremot mattläggarna har verkligen misskött sig, förutom att inte limmat mattan ordentligt som ska vara under klinkersen o mosaiken, inte lagt rätt "fall" mot golvbrunnen!!!.... så har dom gått igenom våra tidningshögar/andra papper-märkte det eftersom dom låg i oordning... likadant har jag märkt att dom varit runt i huset i vartenda rum och snokat... Känns jätteobehagligt!! Ringde deras chef idag och berättade detta. Dom erkände att dom snokat i våra papper men INTE att dom gått runt i huset... Kunde knappt sova inatt pga detta. Kunde ju i stort sett bjudit in vem som helst ute på stan och sagt att dom får vara själva hos oss några timmar.. För vi känner ju inte mattläggarna. Är inte så rädd att dom tagit något, det som gör mest ont är att dom GÅTT RUNT överallt... och kunde dom kolla igenom våra papper så kan dom säkert göra annat också i huset... någon mer med liknande erfarenheter? | |
| mrperfect | 2010-03-17 20:50 | |
![]() | HAHAHHAHAHAH!! litar på ...HAHAHAHAHAH!!!! /dog | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-03-17 20:57 | |
![]() | Jag är chockad! Menar du på fullaste allvar att ni gav helt främmande människor tillträde till att utan er närvaro vistas i ert hem!? Varför? | |
| Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-17 20:59 | |
![]() | Skulle ja inte ens låta dom gå runt o så.. jag ska va hemma då. | |
| melankolia | 2010-03-17 21:05 | |
![]() | Skrämmande. Förstår verkligen att ni tycker det är obehagligt. Kan man inte anmäla sånt? | |
| Zmrzlina | 2010-03-17 21:06 | |
![]() | Nej, jag litar inte på hantverkare. De är notoriskt slöa och helt enkelt lite tappade, så att säga. | |
| Sporten4 | 2010-03-17 21:07 | |
![]() | Många av de s.k hantverkarna tillhörde ju de drygaste och blåstaste i skolan varför skulle man plötsligt ge sådana personer något förtroende utan att veta vad de går för. | |
| Smultronet81 - Ej medlem längre | 2010-03-17 21:13 | |
![]() | dom har grejat här i tre veckor nu, så vi var tvungna att jobba också!! Kan inte vara hemma HELA TIDEN när dom är här. Ja för oss är dom vilt främmande men anlitade av ett stort comfortföretag för att lägga mattan under. | |
| Smultronet81 - Ej medlem längre | 2010-03-17 21:14 | |
![]() | Vad jag vet jobbar de flesta när hantverkare är hemma. Kan inte ta ledigt flera veckor för en sån sak. Inte kul vara hemma med barnen heller när vi inte har någon toa eller dusch...:( | |
| Lill-IT | 2010-03-17 21:15 | |
![]() | Man ska tro gott om alla.. Men även skydda sitt hem. Hantverkare skulle jag aldrig låta in i mitt hem när jag inte var hemma. Hatade när jag bodde i lägenhet och fastighetsskötarna gjorde sig olika ärenden in när jag inte var hemma. "byte av luftfilter. Torsdag och fredag 8-17" Vem sjutton kan vara hemma och passa i två dagar för ett enkelt byte av luftfilter? Alltså fick de gå in i mitt hem när jag inte var hemma:( Har du ingen släkting som kan vara i huset medan de grejar..? Någon pensionär, sjukskriven eller arbetslös vän/släkting som du litar på och som kan sitta hemma hos er och läsa eller se på film? | |
| vonne_ | 2010-03-17 21:15 | |
![]() | Jag litar inte på hantverkare, vilken tur är att jag är gift med en man som kan det mesta. | |
| Smultronet81 - Ej medlem längre | 2010-03-17 21:17 | |
![]() | min kan också renovera själv.. vi har bytt fasad, dränerat osv själva... MEN, eftersom vi bara har en toalett måste det gå snabbt därför anlitade vi en firma. | |
| Smultronet81 - Ej medlem längre | 2010-03-17 21:19 | |
![]() | har inte ens tänkt tanken på att ha en släkting här när vi jobbar. Men bra tips! Det är dock kort tid dom är själva då vi jobbar skift, det rör sig om max 6 timmar ena veckan och 3 timmar andra veckan. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-17 21:20 | |
![]() | erkände att dom gått igenom era papper? vad hade dom för förklaring på det då, ren nyfikenhet? | |
| Smultronet81 - Ej medlem längre | 2010-03-17 21:23 | |
![]() | jag har talat med deras chef och han var inte alls tillmötesgående. Han sa att han verkligen inte trodde att dom gått runt o snokat osv. Men, dom har INGEN anledning att gå runt i huset eller på övervåningen då allt dom behövde fanns nära toan.. dvs köket alldeles jämte och grovingången.. Enda är om vi ser något som är borta, då kan vi polisanmäla, men att upptäcka något sånt kan ju ta ett halvår om det är en sak man inte använder så ofta. Det värsta är att vi gav dom förtroende att greja här, och dom misssköter sig och vem vet vad dom gjort här när vi inte varit här:( | |
| Smultronet81 - Ej medlem längre | 2010-03-17 21:28 | |
![]() | Dom erkände att dom gått igenom papprena och jag sa till deras chef att man inte får göra så. Han slingrade sig och verkade inte veta om att man inte kan göra så!!! Fick alltså inte en ursäkt ens.. Allt blev fel eftersom dom nekade till att ha gått runt här och deras chef litade på dom och var sur mot mig. FAST att vi har bevis, då vi lagt saker när vi åkt och sedan har dom legat annorlunda, på andra ställen, tex lagt en sak framför en dörr, som dom omöjligt kan lägga dit själva då dörren stängts mot dig osv.. Tog tom kort på hur sakerna låg innan vi åkte, och sedan när vi kom hem igen hur dom låg då.. Det slutade med att chefen dumförklarade mig och jag la på strax därefter då jag kände att jag inte kom längre i diskussionen. Grät jättemkt när jag lagt på. Chefen ska ju inte dumförklara en, utan lyssna... och som man brukar säga.. kunden har alltid rätt.. Dom är skyldiga att gå till botten med saken tycker jag om man anklagar anställda för något sånt här.. | |
| Zmrzlina | 2010-03-17 21:35 | |
![]() | Kan det vara hemfridsbrott månntro? | |
| La bruja | 2010-03-17 21:40 | |
![]() | Förstår att det är jävligt obehagligt och irriterande. Själv anlitade jag en firma som jag känner väl till och som själva gör hela arbetet-inga under entrepenörer. Inga problem med någonting-duktiga pålitliga och ett jättebra slutresultat av badrummet. Men man får vad man betalar för också. Är det väldigt billigt så skulle jag inte ta den firman. Jag måste dock vända mig emot alla er som nedvärderar hantverkare som idioter och lågintelligenta,lata människor. Min äldste som utbildar sig just nu till rörmokare och han hade jättebra bra betyg i nian. Han är duktig och pålitlig och jobbar stenhårt under sin praktik. Kan tillägga att han under 11 år i skolan har haft fyra frånvarodagar och det är då totalt med sjukdom och ledighet. Så kom inte och påstå att alla hantverkare är lata idioter för det stämmer inte. Nästa gång era rör pajar eller elen krånglar så kan ni ju försöka fixa det själva. | |
| teamgrens | 2010-03-17 21:53 | |
![]() | La bruja: TACK SÅ MYCKET. Är själv hantverkare, plattsättare, med egen firma. Vi är två stycken bara. Anställer en till i maj så vi är inget stort företag. Och vi lever på vårt rykte. Hade vi lämnat dåliga jobb hade vi inte överlevt. Jag hade dock 70-80% frånvaro i högstadiet men gick ut med betyg långt över medel. Så jag är nog inte helt dum i huvudet. www.teamgrens.se Kan dem inte förklara vad dem gjort i huset? Ibland har jag oxå "snokat" runt, men då letar jag efter en nyckel till utkastaren för att kunna ta vatten utomhus eller liknande. Det betyder inte att jag är oärlig och stjäler saker... Sen finns det idioter i alla brancher. Eller??? | |
| Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-17 21:55 | |
![]() | Polisanmäla!!!! | |