Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade74
Mobilspel
Pågående19 728

Forumkategorier

Användare Inlägg  
andreask1990 - Ej medlem längre2010-03-27 12:23
Antal inlägg: 160

Vad TYCKER VI PÅ BETABET OM PEDOFILER
Hatar att tjejer och Även killar inte ska kunna gå hem en fredagskväll efter en fest utan att behöva bli våldtagen i en gränd eller park. Hatar alla typer som med hjälp av något slags övergrapp ger sig på andra och utnyttjar dem sexuellt! Fyfan för dom säger ja, Dom borde kastreras

ANDERStG2010-03-27 12:26
Antal inlägg: 7560

Ja, det är väl ungefär vad "vi" tänker här på betapet. De är inte människor, oberoende om de lever ut sina avvikelser eller inte. Skjut dem alla, leve gruppmentaliteten.

Och på samma tema: Kanske veckans uppdrag-granskning-händel se hade kunnat undvikas om någon vågade ha en individuell åsikt och ta individuellt ansvar. Nu måste vi istället bearbeta traumat på internet och vända det till hat mot ett visst litet samhälle, det är klart att det är där felet ligger.

Steve Zissou - Ej medlem längre2010-03-27 12:29
Antal inlägg: 1821

Vilken begåvad tråd, andreask!

af81 - Ej medlem längre2010-03-27 12:30
Antal inlägg: 313

Ja verkligen begåvad.

emmylicious2010-03-27 12:32
Antal inlägg: 4501

Men.. en pedofil är väl någon som är sexuellt attraherad av barn och ev. förgriper sig på barn också?

En våldtäktsman är... en våldtäktsman?

Men båda är naturligtvis äckliga ändå.

ToB2010-03-27 12:32
Antal inlägg: 111

Fast det har väl inget med pedofili att göra, som är en sexuellt avvikande läggning. Rätt rubrik skall vara "Vad tycker vi på betapet om våldtäktsmän?"

Men visst, vem är inte för en nackande av våldsverkare, speciellt dem med sexuella motiv. Det känns väl som något hyfsat naturligt i min värld, och i all sin enkelhet, förstår jag inte varför inte fler dömda/gripna/påkomna sexbrottslingar inte helt sonika "försvinner", ty jag är övertygad om att samhället med glädje hade mörkat dessa individer i en folkbokföring.

mollee - Ej medlem längre2010-03-27 12:33
Antal inlägg: 6087

Tycker att man ska ge dessa personer vård. Jag hatar inte pedofilerna utan handlingen. Blir man pedofil beror det alltid på en bakomliggande orsak. Man ska försöka ge dessa människor hjälp så tidigt som möjligt i livet, så att inte allmänheten blir lidandande. Att kastrera någon som är psykisktsjuk är helt fel och inte särskilt humant.
En som begår brott kan i grund och botten också vara ett offer. Personen kanske själv har blivit utsatt för sexuellaövergrepp. Det gäller att man sluter den onda kedjan, men våld löser inte våld på samma sätt som att krig inte hjälper mot krig.

Steve Zissou - Ej medlem längre2010-03-27 12:35
Antal inlägg: 1821

Det skönaste med såna "alla håller med"-trådar, är att det i medhållanden går att läsa in precis samma våldsmentalitet och människoförakt som man misstänker att just våldtäktsmänniskorna har.

Ja, låt oss förenas mot det våldet genom att gå ut och skjuta av de som våldsamma äro! Sen tar vi en sup för att nyktra till.

mollee - Ej medlem längre2010-03-27 12:35

Samma sak gäller våldtäcksmän. Givetvis ska de ha straff för sina handlingar, men kastrering är lite att ta i tycker jag iaf. En grundlig psykiatrisk undersökning ska utföras i första hand, och sedan får man vidta de åtgärder som passar bäst in på hela situationen.

halalgren2010-03-27 12:35
Antal inlägg: 59

Ännu en ja-sägar-klubb..
Vem kan stå upp för psykisk och fysisk misshandel av denna art?
Finns ingen motpol

bobo flux2010-03-27 12:36
Antal inlägg: 11371

Rekommenderar med tanke på temat för tråden Michel Foucaults bok "Övervakning och straff". Klart läsvärd och tankeväckande.

emmylicious2010-03-27 12:36

En del av mig vill hålla med dig mollee, en annan säger att dessa personer borde dömas till döden.

Har läst Alex Limonovic blogg (han är pedofil) några gånger och enligt honom så förgriper han sig inte på barn, utan han tyglar sig själv och behåller sina fantasier för sig själv. Men det vette fan om dom tankarna och fantasierna är okej ändå... men man kan ju inte styra vad någon tänker.

emmylicious2010-03-27 12:40

Jepp, men ville inte länka den här..

ANDERStG2010-03-27 12:42
Antal inlägg: 7560

Jag antar att min ironi går de flesta förbi. Tack till Steve Zissou (12:35) som enkelt och tydligt sammanfattar även min åsikt. Såna här trådar ger mig magsår. Hej.

konelm - Ej medlem längre2010-03-27 12:43
Antal inlägg: 398

Ja och kallelsen till avskjutningen Steve kan göras genom att man skickar ett rosa eller lila kuvert hem till dem, så att deras familj kan se hur olydiga de varit!

mollee - Ej medlem längre2010-03-27 12:44

Emmy: Man får alltid tänka att vi i grund och botten är djur. Tyvärr.
De som lider av pedofili och liknande har nog väldigt starka sexuella drifter, och en förvrängd syn på sexualitet. Tycker synd om dessa människor, som verkar ha ett väldigt underutvecklat sinne för empati och för vad som är rätt och fel. Givetvis är dessa handlingar avskyvärda, men att döma någon till döden är minst lika ohumant och empatilöst. Jag förstår att offren och deras familjer kan tänka såna tankar och att de bygger upop ett hat mot individen som våldfört eller mördat, just för att de är sårade och för att frågan ligger dom nära hjärtat. Det är helt naturligt att känna hämdbegär och hat mot någon som gör de man älskar illa. Jag kan inte sätta mig in i en sådan situation och därför är jag mer objektiv.

mollee - Ej medlem längre2010-03-27 12:46

anders: din ironi gick inte mig förbi, det var klart och tydligt, och bra skrivet tycker jag. Jag håller som till synes med.

andreask1990 - Ej medlem längre2010-03-27 12:48
Antal inlägg: 160

bra mollee skriv även PM för mer ensammare snack.. här är ju endå en liten del som tycks störa sig på andras åsikter..

mollee - Ej medlem längre2010-03-27 12:52

PM? Är det inte meningen att vi ska föra en disskussion om ämnet i denna tråd? Förstår inte vad du menar Andreask1990. Får bara de som är hatiska gentemot pedofiler yttra sig i tråden? Kan man inte få dela sina åsikter vilka man än må ha? Tycker det är bra med att kunna se saker och ting ur olika perspektiv och inte bara svart och vitt. Ofta finns det många mer grundläggande frågor gällande sådana här ämnen, som går djupare än det vi bara ser och hör.

mollee - Ej medlem längre2010-03-27 12:54

Jagg stör mig inte alls på andras frågor, inte rent generellt åtminstone.
Däremot håller jag inte alltid till fullo med.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?