Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 19 323 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
bobo flux | 2010-04-01 23:12 | |
![]() | Astrid Lindgrens figurer i ett nytt perspektiv Den här tråden ska ägnas åt att skärskåda Astrid Lindgrens så kallade sagofigurer. Bakom fasaden döljer sig nämligen några av de värsta livsöden världen någonsin har skådat. Jag börjar med att rikta strålkastaren mot Saltkråkan. Jag har redan kunnat konstatera att Båtsman är Cujos förlaga! Blodtörstig, otäck, arg och vildsint. Boatsmangate rullades nyligen upp i flertalet ledande TV-kanaler, efter att en amatörfilmare vid namn Tage lyckats filma besten i sitt esse. Tage har sedan dess tvingats gå under jorden. www.youtube.com/watc...EP GrBxSc0g Sedan har vi Pelle...Per "Pelle" Melkersson gav ekoterrorismen i Sverige ett ansikte på 60-talet. Det har förekommit bekräftade uppgifter om att Pelle i myndig ålder startade upp ett flertal terroristceller som satte skräck i Stockholms skärgård under flera år. Här är en bild från ett träningsläger. Notera den ekologiskt färgade uniformen. s50.radikal.ru/i127/...d0 1e6a.jpg Allmänheten uppmanas lämna tips på suspekta Astrid Lindgren-figurer antingen i den här tråden eller på telefonnummer 000-BETA. | |
Lill-IT | 2010-04-01 23:13 | |
![]() | haha... jag tror jag dör:)) | |
-Torskmacka | 2010-04-01 23:15 | |
![]() | Pippi.L är Hulken och "Karlsson på taket"... är antagligen drogpåverkad. | |
bj-olle | 2010-04-01 23:17 | |
![]() | är det inte nån som säger "tjilivippen" i den onda dockan? | |
Lill-IT | 2010-04-01 23:20 | |
![]() | Gubben snett bakom Tjorven i din första länk är helt klart lite läbbig. 0:55 och framåt. | |
fashiion - Ej medlem längre | 2010-04-01 23:22 | |
![]() | hahaha lol! | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-01 23:23 | |
![]() | Pippi hade jag svårt att relatera till..en tjej som slår killar? men nu har vi ju lisbet salmander som har gått ett steg längre. taskig samhällsutveckling kan jag tycka. | |
Midna79 | 2010-04-01 23:24 | |
![]() | Det är utan tvekan den otäcke Karlsson på taket som inspirerat Stephen Kings Langoljärerna. Vidare kan man med enkelhet se likheten mellan det ondskedrabbade ön i Storm of the Century och Saltkråkan. Bullerbyns Skrållan ligger förmodligen bakom karaktären Pennywise i DET. | |
cheesemaster | 2010-04-01 23:32 | |
![]() | konstig tråd. men karlsson på taket är en tyrann, ett svin och helt självisk. fy 17! | |
waliop | 2010-04-01 23:53 | |
![]() | Fast Lotta är nog normal och hos Emil är det ju Anton som härjar. madicken kan ju iof vara en liten präktig rackare. Och smugglarna Ruskprick och knorrhane, jag ska nog ochså smuggla, och käka prickikorvmacka. | |
bobo flux | 2010-04-02 13:13 | |
![]() | Figuren Tommy , vars infantila hångrin alltför ofta kunde bryta ner även den mest förhärdade själ, räknas som ett av de värsta av Lindgrens kriminella elementum. Skrattet, i folkmun även kallat "The Tommy Gun", skördade otaliga offer i efterkrigstidens Europa. Grävlingen i klippet vårdades för psykiska trauman på Asylen innan den slutligen begick självmord. www.youtube.com/watc...J0 1iVKQm8k | |
veroniqua | 2010-04-02 13:21 | |
![]() | HAHA! | |
Tyllestar | 2010-04-02 13:49 | |
![]() | Katla... det är nåt speciellt med draken... jag har det på tungan, någon annan som kanske vet mer? | |
bj-olle | 2010-04-02 13:55 | |
![]() | bullerbyn - village of the damned | |
Robbandido - Ej medlem längre | 2010-04-02 18:55 | |
![]() | Ända sedan jag var liten har jag tyckt att det är något skrämmande med pigan Lina i Lönneberga. Hon försökte verkligen snärja och kontrollera den godmodige drängen Alfred. Tja, till slut lyckades hon få honom till sambo - på sitt alldeles egna lilla sätt. "Emil kan inte störa oss längre. I fortsättningen är det du och JAG, Alfred." www.youtube.com/watc...5O lolbLXvw | |
kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-02 18:59 | |
![]() | ungefär som du då roberts fru | |
Robbandido - Ej medlem längre | 2010-04-02 19:00 | |
![]() | Dejta aldrig en kvinna som äger en verktygslåda. :-) | |
kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-02 19:01 | |
![]() | *brr* | |
bobo flux | 2010-04-02 19:11 | |
![]() | Lina är ju ur ett marxistiskt perspektiv en bruksvärdesmässigt kontraproduktiv sagofigur. Hon jobbar ju aldrig på gården, det enda hon gör är att enkelspårigt och finesslöst ragga på Alfred. Det var väl Astrid Lindgrens sätt att hantera den alltmer skenande fixeringen vid kapitalism som pappa Anton intog. Tur att sådana som Lina bara finns i sagorna, annars skulle vi ha ett ekonomiskt och moraliskt kaos i världen. | |
ANDERStG | 2010-04-02 19:12 | |
![]() | Bröderna Lejonhjärta handlar om de homosexuellas kamp för erkännande och paniken kring den nya sjukdomen (AIDS). Allegorier som "Orvar i Katlagrottan" har knappast gått någon förbi. | |