Spelrum
Giraffen47
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade67
Mobilspel
Pågående19 626

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jezzicca2010-04-27 14:35
Antal inlägg: 21

Barnkläder undersökning
Hej! Blev fel med första länken vi skickade, denna stämmer! :)

Vi heter Jessica och Mikaela och skriver vårt examensarbete gällande barnkläder. Vi vore väldigt tacksamma om ni kunde svara på vår konsumentundersökning! :) Kopiera länken och klistra in i adressfältet. Endast 8 snabba frågor.

www.surveypirate.com...aO RQ%3d%3d

MVH

Jessica och Mikaela

wildcard2010-04-27 14:38
Antal inlägg: 1966

Nu gick det bättre. Lycka till!

Mouche - Administratör2010-04-27 14:42
Antal inlägg: 24193

Jag har avlägsnat den tråd som hade en felaktig länk och eftersom den här tråden, hur trevlig den än är, inte riktigt passar in under Seriöst så flyttar jag den till Snack.

Mouche

Jezzicca2010-04-27 14:55

Tack så mycket :)

Aleu2010-04-27 15:01
Antal inlägg: 1297

Bara en undran... barnkläder skriver du i trådstarten, men detta verkar bara röra bebiskläder, eller är det kläder för äldre barn i den mer djupgående undersökningen?

Jezzicca2010-04-27 15:11

Det rör sig i första hand om babykläder från 0-3 år, så baby och småbarn :).

ankanka - Ej medlem längre2010-04-27 17:00
Antal inlägg: 211

smart, snyggt och enkelt sätt att genomföra en undersökning. Har sett många "undersökningar" på betapets forum men det här var den bästa hittills, om man ser till hur lätt det är att genomföra undersökningen och hur lätt ni själva kommer få ihop all data efteråt.

Jag har inga barn och bryr mig inte ett dugg om barnkläder.

Jezzicca2010-04-27 17:04

Väldigt roligt att du gillade upplägget i alla fall :) Tack så mycket.

pickan22010-04-27 18:57
Antal inlägg: 2

Intressant undersökning.. har ni fått mycket respons?

Jezzicca2010-04-27 19:50

Tack så mycket, ja vi har fått mycket respons, tror mycket är härifrån Betapet dessutom! :)

Tvålis - Ej medlem längre2010-04-27 20:20
Antal inlägg: 4429

njae... Till att börja med så är det stor skillnad på baby och barn kläder, instämmer med föregående talare där. Sen är frågorna alldeles för riktade. "Skulle du sätta din bebis i livshotande situarioner" skulle ni lika gärna kunna ställa istället för "skulle ni hellre köpa ofarliga kläder till era barn"- Känns som att undersökningen ska stödja ett redan fattat påstående istället för att verkligen fråga vad som är relevant för en klädköpande förälder. Jag har 4 barn så jag är ganska insatt här. Bara en reflektion då. Inte alls för att vara stygg... Men jag hade som lärare ifrågasatt detta.

Jezzicca2010-04-27 20:42

Hej Tvålis!
Tack så mycket för din kritik, det är väldigt viktigt och vi ska ta med detta i analysdelen på vårt examensarbete. Vår lärare har redan godkänt frågorna men vi ska ta ett snack med honom vid nästa handledartillfälle. Vi ber om ursäkt för att vi döpte tråden till "barnkläder", var en miss från vår sida :) Än en gång tack!

BorderBeta2010-04-27 20:46
Antal inlägg: 233

Jag tycker nästan det låter som en konsument/marknadsundersö kning snarare... inför en idé man har...

Hur som helst, jag handlar aldrig nya kläder varken till mig eller barnen. Det finns ingen mening att handla nytt öht och mer miljövänligt än fortsatt användning av förkastade men funktionella och fina plagg finns inte. Dessutom kan man glömma kemikalier och skit. They are gone.

BorderBeta2010-04-27 20:47
Antal inlägg: 233

Och så kan man använda tvättnötter till plaggen. Så hycklar man inte loss med att först köpa ngt ekologiskt, ickepreparerat plagg och sen stoppa det i Via.
*coachen tipsar*

Jezzicca2010-04-27 20:59

Hej BorderBeta.
På sätt och vis är det en konsumentundersökning, vi har som examensarbete att skriva en affärsplan. Vi kommer att skriva om hur man startar en internetbutik med syfte att sälja baby- och småbarnskläder. Vi har gjort en del research och från tidigare kurser som t.ex. materiallära m.m. har vi fått vetskapen att ämnen som t.ex. formaldehyd som används vid klädframtagning för vissa kan vara väldigt allergiframkallande. Sådana ämnen ingår tyvärr fortfarande i kläder. Vi kommer även att undersöka vidare för coachens tips. Tack så mycket :)

witchgame2010-04-27 21:15
Antal inlägg: 1826

hej! ännu ett tips på vad som kan undersökas när det gäller miljöaspekten är vad fleece-material gör med naturen, exempel närman tvättar hamnar fleecepartiklar i vattnet som i förlägningen kommer ut i våra vattendrag.Många barnplagg tillverkas i fleece men få vet att det påverkar miljön.

Jezzicca2010-04-27 22:22

Tack så mycket witchgame för tipset. Om det är fler som har tips så tipsa gärna :)

Tess 082010-04-27 23:05
Antal inlägg: 18003

Jag har nu svarat på frågorna.
Om man tänker att jag (jag= konsument eller den som svarar på frågorna osv) inte har så mycket kunskap om tyger och kemikalier kan det vara lite svårt att förstå hur ni menar med hälsovänliga kläder.
Om jag ska fundera på om jag är intresserad att betala 20% mer för att få "giftfria" kläder vill jag nog ha ett hum om vad det innebär.

Nu har jag ingen bäbis så jag handlar väldigt lite bäbiskläder... Kanske fel person att svara på frågorna...

Jezzicca2010-04-28 08:23

Tack så mycket för dina funderingar. Vårt arbete handlar också en del om hur mycket respondenterna vet gällande det berörda ämnet. Vi kommer att gå in mer djupgående på detta sedan i den mer djupgående undersökningen. jag är jätteglad att du svarat på undersökningen, vi vill inte bara nå dem som har bäbis utan vill ha en allmän syn på det hela. Tack så mycket :)

pickan22010-04-28 10:15
Antal inlägg: 2

Har svarat på frågorna. Jag har vissa funderingar dock. de hade varit bra med lite bakgrundsfakta. Ex hur ofta förekommer det att kläder som fortfarande innehåller kemikalier som ex formaldehyd nåt till butik och slutkund?

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?