Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2010-05-06 17:40 | |
![]() | Livet på andra sidan Eftersom det har varit ett par trådar nu som spårat ut pga okunniga människor inom det "övernaturliga"/Mediala, kanske vi som tror skulle kunna diskutera lite här om vår tro, våra erfarenheter mm. :) Inga oseriösa kommentarer tack | |
| ViktorWig | 2010-05-06 17:47 | |
![]() | Jag vill absolut att det ska vara ett liv på "andra sidan". Jag har väldigt svårt att företsälla mig det bara. Det jag ser är min morfar och min gammelfarmor, dom vill jag träffa igen. Många kommer väl "trilla" in i den bilden vartefter åren går. Jag kan får inte några visuella bilder om miljöer runtomkring utan det är bara personerna jag får fram. | |
| LisaLong | 2010-05-06 17:49 | |
![]() | Viktor så är det ofta för mig med. | |
| LisaLong | 2010-05-06 17:51 | |
![]() | Sen undrar jag om det finns andra mediala här som ser färger innan man får kontakt. | |
| bittekrstd | 2010-05-07 18:02 | |
![]() | Vet inte om jag kan kalla mig medial,söker hela tiden svar och förklaringar på det jag hör och ser,men färger ser jag,oftast i pastell. | |
| Bitte - Administratör | 2010-05-07 18:08 | |
![]() | Och jag tror absolut på det mediala , tidigare liv och att man kan se och uppleva saker,som inte alltid går att förklara,, jag har själv flera sånna upplevelser och den största av alla det är att jag har funnit min tvillingsjäl,, vi delar så mycket , tankar och ord som inte behöver sägas , den andra vet i alla fall,, Bitte | |
| Linders - Ej medlem längre | 2010-05-07 18:18 | |
![]() | Eftersom det inte finns någon själ så kan inte något leva vidare. Själ är bara en gammal förklaring, som levt vidare från tiden då vi inte kunde förklara vår självmedvetenhet. Slutsats: Man har ett liv. | |
| MatsJoel | 2010-05-07 18:39 | |
![]() | Vår hjärna tolkar och filtrerar våra intryck av omvärlden konstant. Ofta fyller den i med kvalificerade gissningar. Det funkar tillräckligt bra för att man inte ska behöva gå omkring och tvivla på allt till vardags, men är bra att komma ihåg när man stöter på "oförklarliga"/"övernatur liga" upplevelser. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-05-12 00:08 | |
![]() | jag tror på Gud och det räcker för mej,det är sanningen vägen och livet för mej,min gåva från Gud är livet.vad jag gör med mitt liv ,är min gåva tillbaka till Gud.om alla tänkte så hur skulle det vara här då kan man undra.Jesus sa;ingen kan komma till fadern utom genom mej | |
| Sisilisko | 2010-05-12 00:11 | |
![]() | jag ser mitt liv som ett test, om vi klarar det, är vi välkomna till andra sidan där våra nära väntar på oss :) | |
| Sisilisko | 2010-05-12 00:12 | |
![]() | och visst har vi själar! som har varit i andra kroppar i tidigare liv. själv mins jag flera av mina tidigare :) | |
| JefautjOuer | 2010-05-12 00:46 | |
![]() | TÄNK OM det är så att man får det man vill/skapat. De som tror på nästa tillvaro skapar sig den/kommer vidare, de som tycker sig vara utan själ bara dör. Funderar ibland på om man får det "nästa liv" som man bekänt sig till, det skulle väl vara lite häftigt? | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-12 01:43 | |
![]() | Har definitivt något andligt väsen som bor här med mej. När jag läste denna tråd slutade mousepadden plötsligt fungera. Detta har aldrig hänt förut. Spooky :o | |
| mrperfect | 2010-05-12 01:45 | |
![]() | Jag haringa andliga tankar över huvud taget och jag fascineras inte av er som har det, jag vill bara ha bevis. kan ni fixa det? | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-12 01:48 | |
![]() | Jag tror inte man kan övertalas, bara övertygas genom upplevelser. Lite som religion, må hända. Varför vill du ha bevis om du inte är intresserad, mrperfect? | |
| mrperfect | 2010-05-12 01:51 | |
![]() | Därför att ni inte kan fixa det :P | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-12 01:54 | |
![]() | Äh, kamma ner luggen & kom in i matchen. Eller lämna tråden. | |
| s2visby | 2010-05-12 11:17 | |
![]() | Jag tror inte överhuvudtaget på det övernaturliga. För mig finns inga andar, inget högre väsen, ingen gud.. Ingenting.. Tanken på att någon oändligt stor ande, som inte finns utan bara är har skapat jorden finner jag högt osannolikt.. | |
| Anarquista - Ej medlem längre | 2010-05-12 15:32 | |
![]() | Tron på det övernaturliga eller det andliga är en krycka för de som inte har mental förmåga att se simpla mönster eller förstå vetenskaplig fakta. | |
| ankanka - Ej medlem längre | 2010-05-12 15:43 | |
![]() | jag trampade ihjäl en slö geting tidigare idag, jag tror knappast den kommer till nån annan sida. Så varför skulle då jag som bara råkar ha en annan form än getingen komma till nåt speciellt ställe? | |