Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 605 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Elinvelin | 2010-05-10 17:24 | |
![]() | Alkoholfria drinkar. Jag har blivit ombedd av min väninna att försöka hitta lite recept på alkoholfria drinkar till hennes födelsedagsfirande. Några tips? Jag har hittat några på cocktailguiden.com, men några fler kan inte vara till skada. Tack på förhand! | |
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-05-10 17:31 | |
![]() | www.lindqvist.com/re...a- drinkar/ | |
| Prefixen | 2010-05-10 17:38 | |
![]() | www.snapsvisor.eu/ kan det finnas några på | |
| nickidocka | 2010-05-10 17:42 | |
![]() | När man gör alkoholfria drinkar så blir de godare om de är lite syrligare eller nästan lite bittra. Fyll ett glas med mycket is! Blanda cocos mjölk med ananas juice, hälften så mycket mjölk som juice. pressa i lite citron eller lime och slå i några blad med mynta. Med slå menar jag att bladen ska slås mot isen så smaken träder fram lite lätt, =) Det gäller bara att ha mycket fantasi när det gäller alkoholfritt. Starka smaker är vad som gäller. Pröva er fram det är roligt när man hittar nya smaker man inte alls visste va goda ihop! | |
| MatsJoel | 2010-05-10 18:22 | |
![]() | Virgin Castro: Cuba Libre utan rom. Virgin Putin: White russian utan vodka och kahlua. Vill man lyxa till det lite kan man ersätta kahluan med en shot espresso. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-10 18:26 | |
![]() | Virgin Mary: isbitar i ett highball glas. Salta och peppra, stänk ett par tre worchestersause och tabasco, pressa över citron i med tomatjuice och kör i en bladselleri stjälk. Djuriskt gott! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-10 18:31 | |
![]() | Strawberry Daquiri: Behöver ha krossad is, helst en blender. Släng en näve frysta jordgubbar i blendern, täck med Brämhults jordgubb & lime höfta i lite sockerlösning och kör på för glatta livet... Hälls upp i största tänkbara glas som du först doppa kanten i citron och sen i rosa socker. Gärna en jordgubbe och Citronmellis till dekoration... Självklart med rosa eller röda sugrör. (för den som vill ha med alkohol så tar du ca en 4 mörk rom och en 2 triple sec) | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-05-10 18:43 | |
![]() | Det finns drinkar och så finns det saft. Alkoholfyllt respektive alkoholfritt. | |
| HumbleBug | 2010-05-10 18:59 | |
![]() | Grådask e f.ö. väldigt gott... | |
| Lillstölla | 2010-05-10 19:09 | |
![]() | Tvålis: Det där receptet på strawberry daquiri fick det att vattnas i munnen på mig, den ska absolut testas!! | |
| caughtbock | 2010-05-10 19:38 | |
![]() | Virgin Cuba Libre www.youtube.com/watc...gJ U8ZMgkHc | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2010-05-10 20:49 | |
![]() | Fanta(många sorter), sprite, hallonsoda, ICA blandsaft jordgubb, vatten, mjölk etc. Annars kan du väl koka bort etanolen i någon befintlig rusdryck, etanolen kan du ta vara på och ge till bilen, förstår inte varför människor ska hälla i sig sån skit:o | |
| Elinvelin | 2010-05-10 21:40 | |
![]() | Strawberry Daquiri ska jag definitiv ha med på listan. | |
| mrperfect | 2010-05-10 21:46 | |
![]() | Jag är helnykterist och ville ha en alkoholfri drink på Finlandsbåten, jag frågade i baren vad de hade så det gjorde något hopkok av juicer och lömnade över den med kommentaren: " Den här serverar vi bara till barn". Vilken surf****a, ska en sådan jobba i ett serviceyrke? | |
| Nasty Nimrod | 2010-05-10 21:58 | |
![]() | mrperfect: Hur smakade den då? Är inte nykterist, men dricker väldigt sällan. | |
| erik0101 | 2010-05-10 21:58 | |
![]() | ta inte för mycket sockerlag säger jag bara! mera lime! | |
| mrperfect | 2010-05-10 22:13 | |
![]() | Nast nirod, det är för länge sedan, jag minns inte, men har för mej att det var rätt bra :D | |
| hussar | 2010-05-10 22:23 | |
![]() | Varför finns alkoholfria drinkar? Och mest meningslöst,, (alkoholfri ÖL)? Det dödar ju meningen med alkohol-drinkar och speciellt ölen,, :) då kan man ju lika gärna köra vanlig läsk, , och sånt.. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-10 22:31 | |
![]() | Servera en GT utan gin..eller en Bloody Mary utan vodka. annars Pommac. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-05-10 22:37 | |
![]() | Det finns tillfällen då man inte kan dricka alkohol hussar, och då kan det vara trevligt att få dricka något som smakar bra. Det finns en bra bas att köpa på bolaget Sanbitter Röd (nr 1999) en malörtsbaserad historia som med fördel kan blandas som en Campari. Annars så håller jag nog med det som skrivits tidigare i tråden var försiktig med det söta. Färskpressad lime med ananasjuice, och lite färskpressad apelsinjuice en massa krossad is i ett highballglas med en topping av någon nice cyrup brukar jag blanda när jag ska göra något alkoholfritt. | |