Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _xyz_ | 2010-06-19 13:14 | |
![]() | Fjäsk är pest Jag avskyr rövslickeri. När jag ser sånt så vrider det sig i magen på mig och jag fylls av förakt för folk med så taskig självkänsla att de känner sig tvungna att hålla på på det viset. Även här finns det några få som alltid verkar slicka medhårs. Det finns hundratals trådar där någon av dessa präktighetens ivrare klämt in ett gäng länkar till sidor med liknande ämne. Givetvis för att tala om för överheten vad rejäla och präktiga de själva är. Skriver man ett ord som inte passar så dyker de upp på ens hemsida med jämna mellanrum för att checka läget hos den person som haft fräckheten att tycka annorlunda. Eller så får man sig en mer officiell åthutning för att man går ut för hårt i sin argumentation. Samma i chattrummen. Övervakarna kanske inte är där för tillfället och då kommer PI (PräktighetsIvrare) omedelbart in och läxar upp de "skyldiga". Vad tycker ni andra? Är fjäsksyndromet någon man ska behöva stå ut med utan att protestera? Ska man verkligen inte ha rätt att säga sin mening utan att bli nära nog mobbad av såna typer. Varför håller vissa människor på så där? | |
| Liftactiv | 2010-06-19 13:16 | |
![]() | För att de inte har något annat att bidra med tyvärr. I själva verket är det lite synd om dem! | |
| Pseudonymf | 2010-06-19 13:35 | |
![]() | Jag är sån. Fast jag erkänner det inte. Jag är inte sån. Fast det erkänner jag. | |
| kajix | 2010-06-19 15:49 | |
![]() | håll käften era djävla idioter | |
| Ovetrampolin | 2010-06-19 15:52 | |
![]() | Ha! | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-19 15:52 | |
![]() | Jag är jävligt präktig och bra, tyvärr är rövslickeri inte ett alternativ för mig eftersom jag inte finner någon annan vara i samma division. Man kunde tro att jag var ruskigt vig, men bara insiktsfull faktiskt. | |
| TomasLeonard | 2010-06-19 16:01 | |
![]() | Men om jag håller med trådskaparen nu, blir inte det "rövslickeri" då? | |
| Gautama | 2010-06-19 16:05 | |
![]() | _xyz_ det kan ju vara så att du blandar ihop rövslickeri och fjäsk med personliga åsikter. | |
| TomasLeonard | 2010-06-19 16:08 | |
![]() | Det kanske inte är så farligt att hålla med ts, dvs slicka röv,xys har endast mundiarre'. | |
| Liftactiv | 2010-06-19 16:11 | |
![]() | Det är rätt stor skillnad med att hålla med och att fjäska, TL. | |
| TomasLeonard | 2010-06-19 16:28 | |
![]() | Hm, så fjäska = rövslickeri då? Nä jag tror nog TS behöver sova/äta/ ta sin medicin. Diagnos: Kverulansparanoia. | |
| Liftactiv | 2010-06-19 16:35 | |
![]() | Fjäsk = att genom inställsamhet, falskhet och spelad vänlighet vinna egen (för andra då förstås) orättvis fördel. Så ja, rövslickeri är nog ett mer modernt ord för samma fenomen. | |
| _xyz_ | 2010-06-19 16:46 | |
![]() | Kan knappast kallas personliga åsikter att agera självutnämnd övervakare och tala om för andra vad fan de ska eller inte ska göra. Inte heller att ständigt sätta in "det finns redan trådar om detta" i var och varannan tråd som skapas. TomasLeonard// Puss o kramizzz och klapp på rumpan sötnos. | |
| Pocaloca | 2010-06-19 17:01 | |
![]() | jag gillar inte heller rövslickeri.....dessutom FÅR man ha en egen åsikt och stå upp för sig! =) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2010-06-19 17:06 | |
![]() | xyz - du skulle kunna pröva att skita i vad andra tycker och säger (om du inte tycker det är vettigt det de säger) och låta bli att be om lov att tycka det du tycker. det är du som avgör vilken dignitet du skänker andras uttalanden. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-19 17:12 | |
![]() | Jag nämner inga namn men det finns en person här i forumet som borde skriva en bruksanvisning och ett regelverk för debatter och diskussioner, istället för att hänga i trådar och tro sig reglera hur det skall gå till. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-19 17:13 | |
![]() | Jag förstår bara inte en sak. Vems gunst är det dessa försöker vinna? Finns det alltså en överhet att fjäska för på beta? Jag har nog missat det. | |
| Liftactiv | 2010-06-19 17:13 | |
![]() | Bara EN -NOUBA-??? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-19 17:15 | |
![]() | Jag tror han syftar på människors förmåga att ständigt söka allierade, det gör mig spyfärdig. | |
| Liftactiv | 2010-06-19 17:16 | |
![]() | Det är nog mer de självutnämnda trafikpoliserna h*n ondgör sig över, tror jag, Tvålis. Jag tror det är svårt att vinna fördelar på en gratissajt. =) | |