Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 128 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-07-06 08:59 | |
![]() | FI bränner upp riktiga pengar! :-( Fy f-n! www.aftonbladet.se/n...74 22237.ab Vidrigt! FI faan! :-( Det där är en slap in the face på alla hungriga barn som finns, i Sverige och runt om i världen! Skämmes tamejfaan! | |
| Pocaloca | 2010-07-06 09:02 | |
![]() | nnääääeej...guuud, så trött jag blir! Tänk att folk gör vad som helst för lite "mediahoreri" | |
| bulll | 2010-07-06 09:05 | |
![]() | Fast att alltid ställa saker mot hungriga barn etc är väl ändå ett lite billigt resonemang, oavsett vad man tycker om aktionen som sådan? Då är väl all form av PR lika mycket ett slag i ansiktet i så fall, liksom alla onödiga pengar som folk bränner, om än inte i bokstavlig mening? | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-07-06 09:07 | |
![]() | bull: Jag vet inte om du varit riktigt, riktigt hungrig någongång...? Vad skulle du själv tycka om nån eldade upp pengar mitt framför dig då?....Empati, broder, empati! Dom borde ha kunnat hitta på något annat spektakulärt än just detta, tycker jag. | |
| Miss_jk | 2010-07-06 09:09 | |
![]() | Förvånad? De har väl aldrig haft alla hästar hemma. Skulle nog säga att stallet står helt tomt. | |
| bulll | 2010-07-06 09:23 | |
![]() | Men som sagt - jag vet inte hur deras, eller något annat politiskt partis, pr-pengar skulle göra någon människa mindre hungrig? Har i mina ögon ingenting med empati att göra, utan att man väljer olika sätt att nå ut med sitt budskap. Sedan tror nog inte jag att just detta sätt var så vansinnigt lyckat, men det är en annan femma. Jag ogillar sättet att blanda äpplen och päron i resonemanget. | |
| kajix | 2010-07-06 09:34 | |
![]() | hungrig? man kan inte äta pengar | |
| Margana | 2010-07-06 09:39 | |
![]() | De pengar som slängs ut på politisk reklam bara det här året skulle nog bli en hel del mat till hungriga barn i slutändan om man valde att satsa på det. En helsidesannons i DN kostar betydligt mycket mer än vad FI eldar upp, själv tycker jag båda sätten är lika illa. | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-07-06 09:51 | |
![]() | idiioter, kunde väl ge till fattiga familjer. | |
| Arv | 2010-07-06 09:56 | |
![]() | verkligen den mest korkade idén på lääänge. Men å andra sidan, politiker är väl sällan speciellt smarta... | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-07-06 09:58 | |
![]() | Det blir ganska respektlöst att agera som FI i en tid när det görs nedskärningar här och besparingar där. Och den grupp som saknar livets väsentligheter, de finns ju de också, känner förmodligen att deras öde än mer nonchaleras när de ser bilder av detta slag. Det är möjligt att det behövs en kraft som FI, även om jag personligen är tveksam, men då bör de nog se över sitt PR-maskineri och fundera lite över hur de uppfattas av andra. | |
| svartvinbär | 2010-07-06 10:02 | |
![]() | Är det inte straffbart att elda upp pengar?? | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-07-06 10:09 | |
![]() | Jag hade tänkt rösta på FI, men det kan dom FETGLÖMMA! :-( | |
| Gautama | 2010-07-06 10:09 | |
![]() | Ja det lär ju få sin uppmärksamhet i allafall. Men det blir nog inte den uppmärksamhet som de önskar sig. Jag tycker det är helt galet! | |
| ANDERStG | 2010-07-06 10:11 | |
![]() | Tiden är över för att visa på strukturella missförhållanden. Nu är det dags att gå runt och pussa småbarn och dela ut matkassar personligen. | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-07-06 10:16 | |
![]() | Undrar hur dom tänker egentligen?? De flesta är inte smarta där heller.. :/ | |
| El Garto | 2010-07-06 10:32 | |
![]() | 100.000 är lika mkt som en anhörig till mig får i sjukersättning under ett helt år. Kul att läsa att de bränner en persons årsinkomst på ett par minuter i syfte att synas i media. | |
| ANDERStG | 2010-07-06 10:34 | |
![]() | Helsidesannonser är som sagt i samma prisklass... | |
| Take Aim - Ej medlem längre | 2010-07-06 10:35 | |
![]() | Go Gudrun! | |
| bowlorama | 2010-07-06 10:38 | |
![]() | Syftet är att väcka liv i jämställdhetsdebatten. Och det har dom bevisligen lyckats med. Pengarna kommer dessutom från privata donatorer. Kan inte förstå varför man nu börjar prata om att pengarna borde gå till "fattiga barn" och att det är "slöseri" och "galet" att bränna dessa pengar. Hela syftet med detta var att att väcka liv i frågan, att få folk att inse att det finns viktigare frågor i denna valrörelse än bidrag. Men den enda reaktionen Gudruns handling verkar få är den från människor som missat poängen helt och istället gråter över att dom inte fick pengarna själva istället. | |