Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 912

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gautama2010-07-12 14:03
Antal inlägg: 6854

Zumba, why?
Jag blir så full i skratt när jag ser viss reklam på tv:n. Finns det människor som tror på sådan reklam som t.ex. Zumba?
Man kan alltså köpa några cd-skivor som ska visa hur man dansar och rasar i vikt. Till det får man två leksakshantlar i fräcka färger som man ska hålla i när man dansar, allt detta fär ca600 kr!!
Och så alla dessa bilder på människor före och efter de började med zumba?!
Vad är det för fel att sätta på en skiva och dansa om det är det man vill göra?

www.zumbafitness.se/

Vilken reklam kan ni reta er på? Finns det någon reklam som känns sann? Som står för det som de förmedlar?

Lillstölla2010-07-12 14:22
Antal inlägg: 23831

Har faktiskt undrat över det där med zumba själv!! Men tror ju faktiskt mer på det jämfört med såna där bälten man sätter runt midjan eller låren som ska ge samma resultat som om man gjorde en miljon sit-ups!! Svårt att förstå att folk går på sånt.

Guanyin - Ej medlem längre2010-07-12 14:25
Antal inlägg: 1120

Hehe, all reklam är lögn och av ondo. Fast en del är grymt bra ändå :D

www.youtube.com/watc...p; index=21
www.youtube.com/watc...5k MxNML7Ww
www.youtube.com/watc...xf 2lRTsejA

Gautama2010-07-12 14:32

En reklam som ändå står någolunda för det som den utger sig för är Yes diskmedel anser jag. Den är verkligen dryg och helt klart den bästa anser jag:-)

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-07-12 14:34
Antal inlägg: 1338

www.aftonbladet.se/e...e2 60899.ab

:)

le-lou2010-07-12 14:38
Antal inlägg: 17500

Zumba är skitbra!

Gautama2010-07-12 14:39

Ååå skit också Uisge-beatha, får omvärdera min åsikt:-))

Nä den reklamen ljuger också som alla andra ,men av alla diskmedel så är det ändå bäst:-)

PowerYoga2010-07-12 14:40
Antal inlägg: 713

Vi kör zumba på jobbet, dock inte för att "rasa i vikt" utan för att det är en rolig träningsform och man jobbar med hela kroppen. All träning är bra så i träningskläderna och skaka röv Gautama ;)

Gautama2010-07-12 14:41

På vilket sätt då le-lou? Vill du berätta vad du anser det skiljer sig från att dansa till en vanlig skiva hemma?

Snowlion2010-07-12 14:41
Antal inlägg: 273

Haha... Zumba.. Nja.. Jag vet inte riktigt jag de... Vardaglig motion o sund kost låter alldeles utmärkt...

Gautama2010-07-12 14:43

Det är väl klart att det inte är dåligt att röra på sig och att dansa är en bra träningform. Men jag undrar ändå varför man ´behöver en särskild skiva och instruktioner till att dansa? Och det till en kostnad på 600 kr?

Varför kan man inte dansa till den musik som har hemma och gillar?

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-07-12 14:43

De bästa har varit den halvmeter korta slide-plattan som man ska "åka skridskor" på medelst sjukhustossor på fötterna. En annan favorit är ett magredskap som ser ut som en rymdraket från toys'r'us med vanliga gummiband som motstånd. Det är en snubbe i storleksordningen www.svetusliciireci....OL EMAN.jpg som visar hur man får starka magmuskler :D

PowerYoga2010-07-12 14:48

Man kan dansa till precis vad man vill, men vill man ha en genomkörare av ett träningspass så kan man t.ex. köpa ett zumba paket med 5 lr 6 olika träningspass och så cashar man in av arbetsgivaren så alla kan nyttja dem och så får du träna gratis, skitbra tycker jag dessutom är det grymt kul :)

Scarpetta - Ej medlem längre2010-07-12 14:51
Antal inlägg: 1154

Zumba ser ut att vara hur kul som helst! Skulle gärna prova, men tror inte mitt vänstra knä skulle palla.

Tigera2010-07-12 14:53
Antal inlägg: 545

Jag har provat Zumba och om man reder ut att göra alla de där stegen, och gör det några gånger i veckan så tror jag säkerligen att det räcker som motion. Det är kul och jobbigt, men lite svårt i början. Jag har också provat att bara dansa omkring hemma till den musik jag gillar, men det blir inte alls samma sak. Man får vara duktigt yvig i sina dansrörelser om man ska komma upp i det flås som Zumba ger :)

Som svar på frågan om pålitilig reklam så är jag mycket skeptisk till det mesta som det behövs reklamfilmer för. Men för ett litet tag sedan köpte jag ändå hem Vanish, det där pulvret i en rosa burk som ska tillsättas i tvätten. Och jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker faktiskt att det har funkat på en del fläckar och på sonens vita tubstrumpor (som jag f.ö. hatar, men tydligen skulle "alla" ha sådana ett tag :p ).

De enda reklamfilmer som jag litar på är reklam-/informationsfilme r om olika evenemang och tillställningar.

Gautama2010-07-12 14:55

Jag betvivlar inte att det är kul, det är det med all säkerhet. Det är inte det som jag vänder mej emot utan "ljuget" som förekommer i alla reklamfilmer. Kollar man in dessa före och efterbilder så är det absurt att säga att enbart zumba 20 min per dag har skapat dessa kroppar.

Sen att sätta ett pris på 600 kr för lite musik och några hantlar är också helt absurt.
Retar mej på reklam som lurar människor.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-07-12 14:55

Hm...förmodligen fungerar all träning som blir av. Men Zumba...ensam...i vardagsrummet? Hade jag gjort det, hade det på ngt sätt varit ett statement över hur ensam man kan bli. Party med mina låtsasvänner på vardagsrumsgolvet till sambamusik, och mina lila 12 gramshantlar agerar maraccas :(

Zickzacker2010-07-12 15:00
Antal inlägg: 396

Finns mycket som enligt reklamen ska punktförbränna vilket är en omöjlighet, men alla saker dom säljer som man faktiskt rör på sig tillräckligt för att få lite puls fungerar ju. Om du tycker det är roligt att dansa tex Zumba är ju detta utmärkt. Lika väl som om du istället skulle gå på ett workoutpass på gymet. Gillar du att dra dig upp och ner för en bräda likt Chuck Norris, då funkar ju GYM total 2000 utmärkt.

PowerYoga2010-07-12 15:03

Säg en reklam som inte ljuger?

Du kan träna dig till en fantastisk kropp men då är det hårt arbete tillsammans med en bra balanserad kost som gör det på sikt, om det är målet för din träning.

caughtbock2010-07-12 15:06
Antal inlägg: 7699

Det kan ju vara bra med en instruktionsvideo om man inte är så bra på att dansa och improvisera, men annars håller jag med dig. Just nu är jag väldigt lat, men när jag tränade en gång i tiden sysslade jag med typ reggaetondans hemma framför spegeln eller ute när jag festade. Sjukt bra för mage/rumpa/lår/vader/anna t och dessutom är det kul. Bra raggningsknep också, man får sjukt mycket ragg på krogen. ;P

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?