Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 245 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pocaloca | 2010-08-03 10:25 | |
![]() | Hundar.. ...det här med regler om hur du ska sköta din hund, är ju intressant.... Om du bor i en lägenhet, så ska du uppfostra din hund till att absolut INTE vara just en hund. Nej, då FÅR den inte skälla för mycket, och verkligen inte efter kl.22 på kvällen... Detta for genom min skalle p.g.a. tråden med rökning på balkonger (där det talas en del om hundar!?) Får man böter eller nåt, om hunden är dålig i magen och sprider sin odör i trapphuset (på vägen ut), eller "gör en olycka" på balkongen...t.ex....? | |
| le-lou | 2010-08-03 10:29 | |
![]() | Vad jag funderar på är hur en hundägare är skapt i skallen om han låter sin hund stå och skälla konstant från morgon till eftermiddag i hyreshus. Tydligen får man det. Ska man bo i lägenhet med hund så är det väl ganska självklart att man tar på sig ansvaret och ser till att hunden inte skäller som en galning. | |
| Snowlion | 2010-08-03 10:43 | |
![]() | Klart man inte ska få böter om hunden råkar göra ngt på vägen ut.. Men däremot ska hundägaren städa upp givetvis... =) Annars kan jag tänka mig böter... Nej, det är inte kul o ha hundar till grannar som skäller frå morgon till kväll... En ny lag säger att hunden inte får lämnas mer än 4 timmar utan tillsyn.. Men hur många följer den lagen ? | |
| Satyra | 2010-08-03 10:44 | |
![]() | Klart man inte kan låta sin hund stå och skälla dagarna i ända - inte bara för grannarnas skull utan såklart även för att hunden förmodligen inte är särdeles nöjd om den beter sig så. Min forna Schäfer skällde förövrigt varje gång någon passerade vår ytterdörr, vilket grannen över - som hade en Golden - irriterade sig på. Goldenägaren hade tidigare berättat för mig att han inte - som jag med min schäfer - kunde ha sin hund lös, eftersom det var en utpräglad jakthund (fågel) och den därför stack iväg närhelst den fick upp ett spår. Den instinkten bara gick inte att träna bort, hävdade han. Han kunde dock inte alls se någon koppling till att rasen Schäfer i första hand är en vakthund och att den därför skällde då någon närmade sig vår dörr. DET skulle gå alldeles utmärkt att träna bort, ansåg han. haha ;-) | |
| paddel - Ej medlem längre | 2010-08-03 10:45 | |
![]() | Håller med dig le-lou! Bor granne med en som lämnar lägenheten 730 och kommer hem mellan 15 o 16. Deras hund skäller i princip konstant hela tiden. Vi i trapp A o B hör denna stackars hund hela dagarna. Klagar o klagar men inget händer. Han kunde ju i alla fall se till att någon rastar hunden en gång men nej..den ska klara sig själv och vi ska bara hålla käften. | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-08-03 10:46 | |
![]() | Anmälan Paddel.. En hund får inte lämnas själv så länge.. Det finns väl lag på det nu? | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-08-03 10:48 | |
![]() | www.jordbruksverket....04 648.html här är den! | |
| BenDavis | 2010-08-03 10:48 | |
![]() | Om man överhuvudtaget uppfostrar sin hund så ser man till att den inte skäller mer än nödvändigt. En hund ska inte skälla om den inte har en anledning, typ ett skall för att visa att någon är vid dörren. Om hunden skiter i trapphuset eller på balkongen så plockar väl en normalt funtad människa upp det? Om man inte plockar upp det tror jag en mental undersökning är på plats, inte böter. | |
| Tess 08 | 2010-08-03 13:07 | |
![]() | Håller med BenDavis här... Vem vill fö ha en hund som skäller konstant?? Att "markera" att någon (jag tex) kommer osv är väl helt ok, men då ska hunden sluta skälla när jag väl kommit in. Fattar dock inte att folk skaffar hund om det blir så som le-lou och Paddel beskriver... | |
| le-lou | 2010-08-03 14:01 | |
![]() | paddel - samma sak här. Inget händer. Jävla idioter som inte ska ha hund. | |
| le-lou | 2010-08-03 14:03 | |
![]() | gottmix - vi i huset har anmält till vicevärd, kommun och länsstyrelsen som tydligen har hand om det som rör djurskydd numera. Hon på länsstyrelsen sa att de inte kan ta alla anmälningar på hundar som skäller - för "hundar skäller ju"... ? | |
| Minta | 2010-08-03 14:25 | |
![]() | Om hunden skäller hela tiden den är ensam måste det gå att anmäla för brott mot djurskyddslagen. En hund får numera inte vara ensam mer än 4 timmar. Jag vet inte om det är tillåtet att gå ut och rasta hunden efter 4 timmar och sedan lämna den ensam igen. En hund som gör så mår ju inte bra. | |
| le-lou | 2010-08-03 14:29 | |
![]() | Minta - tro mig, vi har ringt två gånger bara från vår familj. Grannarna har gjort två anmälningar de med. Ibland kommer ägaren hem på lunch och rastar den, men oftast skäller den från typ 8 på morgonen till 16 på eftermiddagen - non stop. Det är en dobermann så den hörs kan jag meddela. | |
| Minta | 2010-08-03 14:37 | |
![]() | Hjärtskärande. Konstigt att det stiftas en lag som inte genomdrivs. | |
| Megaherz | 2010-08-03 15:36 | |
![]() | Stackars hund. Varför vill man ens ha en hund om den är ensam hela tiden? Den mår ju inte bra. Som nybliven aupairhundsmamma är jag mycket med vovven här hemma. Hon klarar av att vara ensam kortare stunden (max 1 timme) men skäller alltid några minuter efter man gått.. Om en hund skäller non-stop är det inte hundens fel - det är ägaren som borde tränas. | |
| Spyan | 2010-08-03 17:39 | |
![]() | Vår hund är hemma ensam ganska mkt, men han funkar bra... | |
| lolacola | 2010-08-03 18:07 | |
![]() | Det finns för många som skaffar hund bara för att. Hundägare som inte har en aning om vad de har köpt. O vem fan låter sin hund skita på balkongen :S? | |
| Savi | 2010-08-03 19:48 | |
![]() | Hundar som skäller är jobbigt att höra,speciellt om man bor i hyresrätt.Jag hade en granne en gång när jag bodde i lägenhet,som hade en hund & han skällde så fort nån rörde sig i trapphuset.Inte roligt då många av grannarna kom hem sena nätter efter en pubrunda & där låg man med sitt första nyfödda barn som äntligen somnat & så sätter hunden igång & skäller. Själv har jag en liten chihuahua idag som jag lärt rätt strängt att man INTE skäller när andra hundar eller männinskor går förbi.Varför ska dom skälla?Vi ställer ju oss inte och skriker rakt ut när vi möter nån på gatan. | |
| Snowlion | 2010-08-05 15:23 | |
![]() | Vissa ska inte ha hund... SÅ är de bara.. | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-08-05 15:46 | |
![]() | Det går att träna en hund!!!!!! Ett skall någon gång är OK, men den ska INTE skälla konstant!!! Anmäl!!! | |