Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade65
Mobilspel
Pågående19 541

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tvålis - Ej medlem längre2010-08-05 21:38
Antal inlägg: 4429

Försäkringar
Otroligt nog verkar det inte finnas en tråd om försäkringar...
Sitter just nu och försöker ta mig igenom djungeln av försäkringar. Har just bestämt mig för unionens försäkringar via förenade liv på familjen.... sen är det ju hem och bil... Hur mycket är ni försäkrade? Försäkrar vi oss för mycket?

SkySpy_2010-08-05 21:46
Antal inlägg: 4418

Är själv just nu väldigt irriterad på min bilförsäkring.
Fick alla fyra däcken sönderskurna på bilen. Nya däck motsvarande de jag hade på kostar 9000:- Försäkringsbolaget betalar ut pengar beroende på vad de anser att däcken är värda, hur gamla dom är.. skulle få ca 1000:- för mina.. Delvis pga av att jag inte hade en tilläggsförsäkring som läg på 50:-/mån. Som dom givetvis inte hade upplyst mig om.
Men sen ansåg han att däcken var så dåliga så jag ändå hade behövt byta dom snart..Däcken var klart godkända enligt mönsterdjupet.

Så kolla nog upp vad som gäller vid bilförsäkring osv..

Guanyin - Ej medlem längre2010-08-05 21:47
Antal inlägg: 1120

Ja - och vad betalar folk för sina försäkringar? Jag tror att vi betalar alldeles för mycket, även om det är mycket som är försäkrat...

Grådask - Ej medlem längre2010-08-05 22:19
Antal inlägg: 155

Försäkra alltid så lite som möjligt. Försäkringar = falsk trygget man får betala dyrt för!

slånbär2010-08-05 22:48
Antal inlägg: 5539

Har en jävla massa försäkringar som jag säkert betalar alldeles för mycket för. Vi har båda försäkringar via facket med hemförsäkring. Villaförsäkring med allrisk, båt och reseplus,två bilförsäkringar, moppeförsäkring (as dyrt) , två olika barnförsäkringar, hundförsäkringar , pensionsförsäkring och dessutom några prylar med egna försäkringar som Ipodarna och nya jätteTv:n.

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-05 22:54

Bara ett tips gällande barnförsäkringar... Om man har många barn (läs jag har 4 och ett till på väg) så har man en summa för barnförsäkring via Unionen som täcker för alla men kostar för en..... Så för 4 barn betalar jag 178 sek/månad.. Det är faktiskt ganska bra. Nu tecknar jag i och för sig till nån "diagnosförsäkring" får vi se vad den köstar....

toovrida2010-08-05 23:02
Antal inlägg: 121

moderna försäkringar är det billigaste bolaget...vi har bytt alla o spara tusenlappar...men gå in o sök billigaste försäkring på INSPLANET

caspersmamma2010-08-05 23:05
Antal inlägg: 175

Bil, hem och barnförsäkring hos Trygghansa. Man får rabatt när man har fler hos samma bolag:)

Emollas2010-08-05 23:09
Antal inlägg: 1082

Bil, Hus i swedbank. Livsförsäkring i saluansvar

gottmix71 - Ej medlem längre2010-08-05 23:30
Antal inlägg: 547

Bilarna, hundarna och katterna i länsförsäkringar/Agria och huset i Trygg hansa.. Har aldrig haft barnen försäkrade.

Grådask - Ej medlem längre2010-08-05 23:31

Jag har de sista 30 åren aldrig drabbats av ngn skada som någon privat försäkring skulle ersatt.
Jag har i o f så få försäkringar som möjligt. Enbart de få försäkringar som man enligt lag och regler måste ha, tex hemförsäkring och trafikförsäkring på bilen.

På så sätt har jag sparat 100 000-tals kronor genom åren! Pengar man kan ha roligare för än att ge dem till giriga försäkringsfirmor.

regression2010-08-05 23:41
Antal inlägg: 1563

Ja, vi försäkrar oss för mycket i Sverige. Även de som inte använder privata försäkringar är överförsäkrade (en ensamstående man med cancer som arbetar på ett kontor måste till exempel betala premier för efterlevandepension, föräldrarförsäkring, arbetsskadeförsäkring samt ålderspensionsavgift trots att han inte behöver någon av försäkringarna).

Grådask - Ej medlem längre2010-08-06 00:22

Många blir lurade av försäkringsbolagens reklam där man framställer det som om man måste ha alla möjliga försäkringar som tex barnförsäkring, pensionsförsäkring etc.

ttiittii - Ej medlem längre2010-08-06 02:16
Antal inlägg: 37631

ja några tipps kanske ,ha ett bolag som fins på orten så det går att gå dit och prata med dom,svårare att vara elak då ,för dom när man sitter mitt i mot,att alltid ha hämmet och bilen i samma bolag så att man slipper 2 självrisker,kan vara smart,koola att reseförsäkringen inngår i hemförsäkringen,så att du vet när du köper resa att du redan har en försäkring,och på så sätt slippa vara dubbelförsäkrad,om det blir så att man måste leva på soc ,så är dom enlit lag skyldig att betala den billigaste olycksfallsförsäkringen,m en inte hemförsäkringen.försäkrin gsbranchen är den ruttnaste som fins ,har jobbat i den,gå inte på reklam ,ta kontakt med en försäkringsmäklare,dom bör kunna sitt jobb, det viktigaste som fins är! barnförsäkringar !! säj inte upp den befintliga försäkringen innan du fått en ny i handen,en försäkring annsöker man om det är ingen självklarhet,detgår aldrig att försäkra ett sjukt barn i ett nytt bolag

Loozer2010-08-06 07:20
Antal inlägg: 556

hemförsäkring endast

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-06 07:36

Men det är klart att man måste ha barnförsäkring. Den via skolan har väldigt många luckor. Själv så har jag plockat ut pengar på sjukförsäkring, olycksfallförsäkring på bilen och min fd mans båt. Och det är stora summor vi pratar om. Sen måste ju mannen, och fd mannen ha en rimlig chans att sörja för att barnen har det bra om jag skulle trilla av pinn. Jag tycker att du ger lite skrämmande råd grådask...

Plättlaggen2010-08-06 08:03
Antal inlägg: 301

Bil & hem försäkring i Swedbank !

Guanyin - Ej medlem längre2010-08-06 08:18
Antal inlägg: 1120

Bilförsäkring(ar)
Mcförsäkring
Moppeförsäkring
Barnförsäkring
Pensionsförsäkring
Hemförsäkring via facket
Sjukförsäkring via facket

Med tanke på att enda försäkringarna som öht nyttjats är för några smågrejer (förhållandevis små skador bil o moppe, glasögon) och min egen (bruten fot) så är det ju många sköna slantar som försvinner till "ingenting"... Men vem törs vara utan :S

Grådask - Ej medlem längre2010-08-06 10:40

Du törs ju mata försäkringsbolagen med pengar varje år! Det är garanterat en säker förlust!

Grådask - Ej medlem längre2010-08-06 10:44

Tvålis: Du måste inte alls ha någon barnförsäkring! Du betalar skatt just för att sjukförsäkringen som alla har, ska täcka sjukdom och olycksfall.

Spara de pengar du lägger på försäkringar på ett speciellt konto med bra ränta, så har du i a f pengarna kvar i framtiden. Skulle ngt hända tar du pengar från kontot.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?