Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 19 262 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kirgizistan | 2010-08-10 03:14 | |
![]() | Mat att bjuda på på en dejt. Jag är inte allt för kulinariskt begåvad än mindre förmögen, så kan ni tipsa mig om vad för mat jag skulle kunna tillaga? Jag söker något som inte är alltför söligt, som spaghetti med köttfärssås, och som inte är allt för mättande, man brukar inte göra så mycket annat om man är allt för mätt. Det får gärna vara något som skulle få en att vilja förklara sin uppskattning på fysiskt vis, men det är inte så viktigt. Vad har ni för tips? | |
| Venatici | 2010-08-10 03:34 | |
![]() | Plockmat? Killar är kanske inte så förtjusta i det (?) men då kan man fixa ihop lite av varje som inte är mättande och om stämningen tillåter kan man mata varandra :) | |
| bostonchick | 2010-08-10 03:41 | |
![]() | Blodpudding | |
| bostonchick | 2010-08-10 03:43 | |
![]() | Eller en lättare ärtsoppa med en klick senap i. | |
| Kirgizistan | 2010-08-10 03:44 | |
![]() | Venatici, kanske det. Det vore lätta att tillaga iaf, men jag är inte så mycket för att mata någon. | |
| Venatici | 2010-08-10 04:40 | |
![]() | Mata å mata, mera "smaka på detta" :) Lite fysisk kontakt, liksom. | |
| alexon | 2010-08-10 04:58 | |
![]() | gnocchi, broccoli, valnötter, chèvre, honung - blanda. jag skulle visa fysisk uppskattning på två sekunder. | |
| alexon | 2010-08-10 05:00 | |
![]() | rättelse: jag skulle äta mig så tjock så jag inte kan gå. | |
| fatclown | 2010-08-10 05:03 | |
![]() | någonting som jag tycker är väldigt enkelt och gott är fläskfile och ugnsbakade rotfrukter. gör du snittar i fläskfilen kan du lägga dit t ex pepparsalami och cantadou ost. Och rotfrukterna är bara att hacka till jämnstora kuber. Allt ska in i ugnen så det är ju inte mycket du behöver hålla reda på. En god sås till är att rekommendera. Dock är det ganska mättande :P Annars kanske någon (pasta?)sallad kan funka? Bacon + kyckling + feta ost eller lax + oliver tycker jag är gott :) Avsluta med lite glass + färska bär eller choklad sås. Kanske bara är inbillning men det brukar resultera i fysisk tacksamhet :) | |
| Kirgizistan | 2010-08-10 05:08 | |
![]() | Venatici, men tänk om han biter mig! Eller om jag biter honom! Alexon, du missade poängen. | |
| Kirgizistan | 2010-08-10 05:09 | |
![]() | Tack, fatclown! Det sista låter faktiskt ganska genomförbart! | |
| Venatici | 2010-08-10 05:11 | |
![]() | Rotfrukter kan ge gaser. En liten heads up, bara ;) | |
| kastrullock | 2010-08-10 05:46 | |
![]() | tonfiskrullar är alltid gott :) Lätt o göra, lätt att äta och är mättande :) Stek 2 burkar tonfisk(i olja) tillsammans med crème fraiche paprika & chili. Smöra tunnbrödet, smeta över allt på brödet och rulla - in högst upp i ugnen på 225grader 10-15min :) Sen kan du ju göra fint med lite sallad och så :) Lasagne är annars lätt o göra, tar dock lite längre tid ;) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-10 07:15 | |
![]() | Att förbereda innan du gör dig iordning för daten. (kan vara kvällen innan): Blanda en tredjedelspaket philladelphia med persilja, basilika, dragon, vitpeppar & salt till en gucka. Snitta två kycklingbröst i sidan och fyll med guckan. Linda in i 2 parmaskinke skivor vardera. Lägg i ugnsfast form. Om du gör det dagen innan så plasta och in i kylen. Rosta pinjenötter med lite salt. 60 minuter innan mat. Sätt på ugn på 180- 200 grader. 40 minuter innan mat. Sätt in kycklingbrösten i ugnen. Under tiden: Ta fram två snygga tallrikar.. Lägg på lite (sköljd med torr) mache sallad och basilika (som en bädd). Hysta över lite klyftade coctailtomater. 10 minuter till mat. Ta ut kycklingen och låt den vila i 5 minuter. Skiva sedan upp och lägg på salladsbädden. Ringla över olivolja och crema de balsamico och strössla med pinjenötter. Serveras med ett surdegsbakat vete bröd. Går att göra helt ekologiskt nästan. Dryck mineralvatten. Om vin, gå på tex Cigarra eller Salice Salento. | |
| niala22 | 2010-08-10 07:46 | |
![]() | kantareller rödvin grädde god pasta cashew you know the rest | |
| turne | 2010-08-10 07:50 | |
![]() | Dela på en pizza, gott, enkelt och ni blir inte supermätta | |
| peter | 2010-08-10 08:09 | |
![]() | sushi det ger energi för fysisk aktivitet...bl a uppskattning...och annat | |
| peter | 2010-08-10 08:13 | |
![]() | ..och...i detta.. är ett viktigt inslag: att äta med pinnar....just för fysikens och symbolikens skull.... sen är det så att vissa ämnen i traditionell sushi sätter fart på hormonerna....men det ger sig....pröva vetja :-) | |
| Miss A | 2010-08-10 08:15 | |
![]() | Gillar du dricka rödvin? Isf kan ju små tappasrätter vara gott att mumsa på! parmalindad melon, små räkspett alt. kycklingspett, salami ( ja, ni kommer ju båda lukta lika :) , ett par goda ostar ex honungsgratinerad chevre el slät parmesan (mums!), stora kapris el. oliver.. lätt sallad på tomat, ruccola, hembakat foccatia, m.m Finns många bra o enkla recept på nätet. Kan förberedas en tid innan och känns mysigt o intimt att äta.. ger tid att prata. Hoppas ni får trevligt | |
| Sten Saxpåse - Ej medlem längre | 2010-08-10 09:11 | |
![]() | Ha en snabb backup-plan ifall nåt går fel med det du tänkte servera först. Jag kommer aldrig aldrig försöka bjuda nån på grillad haoulouiolmini-ost igen. Den dejten va bland det sämsta jag åstadkommit i mitt liv tror jag, haha =) | |