Spelrum
Giraffen39
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 360

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bitteb2010-08-27 11:30
Antal inlägg: 433

Slut på jordens resurser
Redan den 21augusti var jordens resurser slut, nu lever vi bara på kapitalet resten av året. Detta skrämer mig. Största boven i dramat e ju att vi har blivit alldeles för många mäniskor på vår jord. Vad ska/kan man göra åt detta enorma problem? För länge sedan fick alla kvinor många barn, kanske 10- 15 st, de flesta dog. Med bättre förutsättngar, så som mat o medicin, vände trenden o de flesta överlevde. Vilket har lett till att befolkningen har mångfördubblas bara under de senaste hundra åren. Så kan det inte ha varit tänkt... Jag önskar inte livet av någon, men det måste till begränsningar av barnafödslar...annars kommer vi att gå under snabbare än vi kanske anar.... vad tror du?

Pocaloca2010-08-27 11:34
Antal inlägg: 2156

Jag tror ärligt talat inte att jordens resurser är på väg att ta slut...

ANDERStG2010-08-27 11:36
Antal inlägg: 7560

Det kan gå så här snabbt också:
www.youtube.com/watc...rA EmhqdLFs

Man får väl göra sitt bästa och framför allt se till att de med inflytande gör ännu mer. Panik/Ångest räddar ingen.

reson - Ej medlem längre2010-08-27 11:38
Antal inlägg: 408

Vad grundar du detta på bitteb??

bitteb2010-08-27 11:41

med de prognoser som finns nu, kommer vi behöva 2 jordklot om en nära framtid...hur gör vi då?

caughtbock2010-08-27 11:43
Antal inlägg: 7699

Vi får sluta att överkonsumera, det enda man behöver här i livet är kärlek!

bobo flux2010-08-27 11:44
Antal inlägg: 11371

Eller skippa kärlek, så minskar nog jordens befolkning och således konsumtionen också...

Pocaloca2010-08-27 11:46
Antal inlägg: 2156

skrämseltaktik är det....

bitteb2010-08-27 11:46

att resurserna e slut?? Årsrapport!

magga2010-08-27 11:47
Antal inlägg: 2533

Det är dags för oss människor att göra drastiska förändringar i vårt sätt att leva. Förstår bara inte hur det ska kunna gå till när ingen vill samarbeta.

bitteb2010-08-27 11:49

Jag menar ju inte att folk ska sluta älska....

bobo flux2010-08-27 11:50
Antal inlägg: 11371

Jag vill samarbeta. Bara ca 5 999 999 998 kvar att övertyga, magga.

Människan hittar nog sätt att överleva. Det är nog värre för till exempel isbjörnar.

pion ekrot2010-08-27 11:53
Antal inlägg: 3340

Hur kan man bara svälja sån där typ av "information"? Jag förundras.

magga2010-08-27 11:54
Antal inlägg: 2533

Det är inte enbart människans överlevnad jag tänker på Först och främst, det är vårt fel att jordens resurser tar slut, att djur över hela världen lider, att vår planet håller på att kvävas av luftföroreningar. Då är det också vårt att se till att jorden överlever och att djuren som finns kvar kan fortsätta att finnas.

canvas2010-08-27 11:57
Antal inlägg: 282

Ett faktum är att resurserna inte alls behöver ta slut, det odlas massor av mat som slängs, på grund av konstiga eubidragsregler medmera. Det skulle dock inte skada att ändra på vår kost, äter vi mer grönt så blir det mer mat över. Kött borde vara dyrare, amerikaner borde äta mindre, man borde inte få bidrag för att slänga mat och man borde se över hållbarhetstiden på mat.

boboflux, lagstifta om att alltid preventinmedel

ttiittii - Ej medlem längre2010-08-27 12:07
Antal inlägg: 37631

bitteb jag vet inte vad du läst ,men det är bara prpaganda ,i sverige tx är det mästa norr om dalälven obebott,vi kommer att få plats ,bensinen kanske tar slut ,men jag tvivlar på det .allt kommer gå kanon bra det har gjort det hitils ,och det kommer det fortsätta göra ! det fins ingen anlednig till oro .just nu är det en hel del partier som vill skrämma upp människor för att vi ska rösta på dom,nu ska jag beretta en sann historia ,Det var en gång ett gäng milömänniskor som skulle demonstrera mot trafiken i innerstan dvs stockholm då åkte dom ut till en bilskrot och fick en bilfälg ett luft filter och div bildelar som dom skulle skramla med ,så folk skulle lysna på dom ,bilskrotshandlaren frågade hur dom skulle forsla bort bildelarna och miljöskämparna svarade då att : vi åker bil. så så falit kan det inte vara därimot ska vi vara rädda om naturen ,att inte sätta upp vindkraftvärk som är den största miljöboven och en ekonomisk katastrof ,borde vi slopa direkt.mäniskor blir psykisk sjuka av dom,dom blinkar i otakt låter och man får inte gå närmare än 350 meter ,så man inte får isklumpar i huvudet eller nedfallande delar,dom dricker mycket olja och det blir ett oljedis,dom är fula och står bara för 1% av elen ,om vi i stället importerade el för dom pengarna vindkarftverken kostar skulle det bli bättre titta järna på you tube på olika små filmer om vindkraft ,vindkraftparkerna kommer att ta upp stora ytor där människor kunnat bo

caughtbock2010-08-27 12:07
Antal inlägg: 7699

Det är en väldigt liten grupp människor som gör slut på jordens resurser, förorenar och ställer till det. De flesta är män. ^^

bitteb2010-08-27 12:20

det jag menar är att allt hänger ihop... vår planet har en förutsättning för ett ex antal mäniskor o djur. Inte av den enorma mängd folk som e nu. Vi här i norden är ju glesbefolkade...men åker man till asien så kryllar de ju av folk.... som ska ha mat, arbete, bostäder osv. det e ju svårt redan idag att få det att gå ihop...hur blir det när vi blir ännu fler??

pion ekrot2010-08-27 12:23
Antal inlägg: 3340

Folk dör och dödar sig själva p.g.a sin livsstil. Jag tror inte du behöver oroa dig, inte för jorden i sig självt i alla fall. Det skulle väl vara för folk då. Du kan ju själv låta bli att skaffa barn för att save the planet, alltid något.

bitteb2010-08-27 12:24

Det här har inget med våra politiker att göra, i min frågeställning. Den här årsrapporten kommer varje år (inte från sverig) . Förra året räkte resursena 1 månad längre...

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?