Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 8 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 338 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| TruckerP - Ej medlem längre | 2010-09-05 09:49 | |
![]() | Socialdemokrati, har jag fått nog av! Jag har alltid röstat på Socialdemokraterna. I alla år har jag i äkta solidarisk anda stoppat i mina socialdemokratiska valsedlar och belåten gått hem efter väl uträttat ärende. Förmodligen hade det nog blivit detsamma i år om jag inte helt apropå börjat tänka. Vad är det egentligen jag röstar på? Varför röstar jag så? Vad har dessa nutida socialdemokratiska politiker gjort för svenska folket? Förr i tiden så gjorde S mycket gott för medborgarna. Det är ett obestridligt faktum och det ska S ha all eloge för. Men vad gör de nu, idag, senaste 20 åren? Svaret måste bli: Absolut ingenting som kan föra Sverige framåt på ett positivt sätt. Jag läste igenom detta från Wikipedia för att fräscha upp minnet: sv.wikipedia.org/wik...ld emokrati Skrämmande läsning nära nog. Det står om ”privat ägande” t.ex. Jodå, sossar är numera solklart positiva till så mycket privat ägande det bara är möjligt. Åtminstone när det gäller eget ägande vill säga. Solidaritet är en av hörnstenarna för filosofin. Jag letar och letar men någon solidarisk sossepolitiker kan jag inte hitta så här på stubinen. Däremot ser jag mängder som desperat vill komma ner till Bryssel för att bli EU-representanter. Hög lön, fina resor, noll % kneg näst intill. Perfekt! Jag ser lika många som lyfter finfina löner för att sitta på arslet, moltysta. Man ska givetvis inte välja parti efter vilken partiledare som sitter för närvarande sägs det. Partiet styrs av fler än partiledaren. Jovisst gör det så men, handen på hjärtat, vilka valde partiledaren? Är det god politik att välja en ledare som, efter vad jag tycker mig förstå, tycks ha sänkt sitt partis röstsiffror till katastrofnivå? Tyder det på gott omdöme? Att partiledaren ståndaktigt sitter kvar trots katastrofen. Gott omdöme? Så nej, jag har bestämt mig för att rösta på de som håller på principen att Sverige ska vara ett bra land för alla medborgare. Ett land under framåtskridande där det iofs ställs krav på oss medborgare men där det också finns empati och medmänsklighet med i programmet. Jag slutar detta på samma sätt som jag började med att skriva; ”…Förr i tiden så gjorde S mycket gott för medborgarna. Det är ett obestridligt faktum och det ska S ha all eloge för…” Idag hittar jag knappt inget av värde i den politik de för. Jag slutar alltså att rösta av gammal vana och röstar från och med nu efter min alldeles egen åsikt på ett styre för Sverige som jag uppriktigt tror kan leda oss medborgare, och då också givetvis landet som helhet, in i en ny spännande och givande era. Jag har fått nog nu! Hur ställer ni andra er till *förr och nu* inom just Socialdemokratin? Ska ett parti och dess politiker inte leva upp till det de själva säger? Röstar Du efter eget omdöme eller efter gammal vana? Är det kanske så att Det Blå skrämmer många pga flydda tiders stålblå politik? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-09-05 09:56 | |
![]() | Rösta på vänsterpartiet, de är vad sossarna var förut. | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-05 10:00 | |
![]() | Är ju bara att fundera på vart du har din grund ideologi och rösta efter det,, fundera på vilka som byggt det samhälle som vi har idag , och vilka som sagt nej till allt under alla åren,, tror nog att ditt val blir ganska enkelt då Bitte | |
| bobo flux | 2010-09-05 10:01 | |
![]() | Bitte, man ska väl inte rösta på basis av gamla meriter? | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-05 10:03 | |
![]() | Vänsterpartiet ska vara rätt fiffiga tror jag. | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-05 10:03 | |
![]() | Utan tvekan ,, jag vet vart jag har mina rötter och jag vet hur jag vill ha vårt land , och det handlar om solidaritet , rättvisa och jämlikhet,, www.youtube.com/watc...re =related Bitte | |
| Träsmak | 2010-09-05 10:05 | |
![]() | Har oxå röstat S tidigare och alltid. Socialdemokraterna har inga starka ledare längre och har nu dessutom två galna hundar efter sig (V+mp). Nä, aldrig i livet att jag röstar på dom. | |
| Keiward | 2010-09-05 10:06 | |
![]() | Tror att det är precis så som du säger. Många som röstar gör det av gammal vana istället för att stanna upp, tänka rationellt för vad som faktiskt är bäst för Sverige. Många vänsteranhängare brukar dra upp borgerliga beslut för ett halvt sekel sedan som argument. Det räcker bara att kolla 10-20 år bakåt i tiden så inser man hur mkt partierna förändras. Hela tiden. En borgerlig regering har aldrig haft chansen att styra Sverige i mer än en mandatperiod. Problemet är att det tar mer än 4 år för besluten att ge effekt. Det är dags att ta Sverige till en ny era nu och tillbaka till världstoppen. Reinfeldt och Borg har mitt starka förtroende. | |
| Keiward | 2010-09-05 10:08 | |
![]() | SP: "Rösta på vänsterpartiet, de är vad sossarna var förut." Snarare tvärtom. Allting har parallellförflyttats vänster. Moderaternas politik idag hade varit rena vänsterpolitiken jämfört med förr. | |
| Keiward | 2010-09-05 10:09 | |
![]() | Angående sossarnas partiledare. Här kommer lite citat om henne: "Man tilltror henne en större politisk kapacitet än hon har. Det är inte så märkvärdigt, det som kommer över hennes läppar. Hennes styrka är inte tänkandet, utan hennes styrka är att förmedla ett budskap. " Göran Persson 1997. "Och hon var fruktansvärt oberäknelig. Det hände, att ombudsmän slog vad om hurudivda hon skulle komma till ett utlovat möte eller inte. " Enn Kokk (s) 2006. "Mitt intryck av henne – jag har jobbat nära henne under hennes tid som partisekreterare – är att hon agerar mer efter vart hon känner att vinden blåser än efter djupt grundad övertygelse och framför allt kunskap. De gånger hon bad mig om underlag för något, ville hon aldrig läsa några vidlyftiga papper, som hon själv måste tolka; nej, korta sammanfattningar skulle det vara. Hon var ganska lat. " Recenserad av Enn Kokk (s) 2006. "Mona Sahlin är drottningen av halalhippies. " Danske politikern Naser Khader 2007. "Partiledaren Mona Sahlin är inte förmögen att med auktoritet tala om ekonomiska frågor, än mindre tänka konstruktivt om ekonomiska system, därtill är hon för okunnig. Kompetenser i hennes omgivning har stötts ut." Villy Bergström, LO-ekonom 2007. | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-05 10:11 | |
![]() | Hur bedöms kvinnor och män i politiken då ,,, jo -- En man blir bedömd utifrån sin funktion, en kvinna utifrån sin person, fundera på det. Bitte | |
| bobo flux | 2010-09-05 10:11 | |
![]() | Bitte, som jag ser det så är det ett enormt politiskt misstag att leva i det förgångna. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-09-05 10:12 | |
![]() | Det du påstår motsäger inte mitt påstående. Politiken har centraliserats, strömlinjeformats. Sossarnas ekonomiska politik och privatiseringsiver gör att de hakar i högerblocket. Vänsterpartiet har tagit sossarnas plats. | |
| TruckerP - Ej medlem längre | 2010-09-05 10:14 | |
![]() | Ja men Bitte, partiledaren idag -har- ingen funktion! Hon drar ner hela partiet och hade hon haft den minsta lilla känsla för partiet som helhet så hade hon frivilligt steppat av tronen direkt hon såg sitt eget dåliga inflytande på siffrorna. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-09-05 10:15 | |
![]() | Det är hemskt oseriöst att rösta "som man brukar" utan eftertanke. Då har man inte fattat vad politik handlar om. Partierna är inga fotbollsklubbar som man skall vara trogen för att det ger en trygghet och gemenskap. | |
| TruckerP - Ej medlem längre | 2010-09-05 10:16 | |
![]() | Därtill kan man ju också ifrågasätta seriositeten/kunnandet hos de som delar "makten" med henne. Hur jävla korkad är man om man tillåter att en enda person som har den negativa effekten på röstsiffrorna får sitta kvar? | |
| TruckerP - Ej medlem längre | 2010-09-05 10:18 | |
![]() | De har svikit sina egna ideal och det är det värsta ett parti kan göra mot både sig själv som parti men framförallt mot de som röstar på partiet. | |
| YamahaJet | 2010-09-05 10:19 | |
![]() | "En borgerlig regering har aldrig haft chansen att styra Sverige i mer än en mandatperiod. Problemet är att det tar mer än 4 år för besluten att ge effekt. Det är dags att ta Sverige till en ny era nu och tillbaka till världstoppen. Reinfeldt och Borg har mitt starka förtroende." Reinfeldt och Borg kommer inte ta Sverige dit. De har inte gjort absolut någonting för att reversera Sveriges usla ekonomiska utveckling sedan 70-talet. Skattetrycket är lika högt som innan valet och man betalar fortfarande ut lika mycket i bidrag som förut. Endast SD skulle kunna påverka Sverige i rätt riktning. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-05 10:20 | |
![]() | moderaterna ska vara fiffiga har jag hört. appropå uppvakande, bättre sen än aldrig. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-05 10:22 | |
![]() | "Endast SD skulle kunna påverka Sverige i rätt riktning. " vilken då rätta riktning jy? trodde mer om din analytiska förmåga | |