Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 596 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bladlusen62 | 2010-10-12 17:21 | |
![]() | ischias någon ? hur gör du för att lindra din ischias ?, har nu så j....a ont så jag kan inte gå, värktab hjälper inte , har försökt tvinga mig själv att ta en promenad men det gick inte :-( | |
| Grymming | 2010-10-12 17:22 | |
![]() | Du måste röra dig och stretcha. Du kan ligga på golvet med benen upp på en stol i 90 grader. Det avlastar skönt. | |
| Grymming | 2010-10-12 17:23 | |
![]() | Vad äter du för värktabletter? | |
| bladlusen62 | 2010-10-12 17:38 | |
![]() | voltaren eller ipren +en alvedon | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-10-12 17:39 | |
![]() | Nej, Tack | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-12 17:45 | |
![]() | Klobba, du hann före :-) Kan tillägga: Nej tack, jag åt precis... | |
| slånbär | 2010-10-12 19:03 | |
![]() | Jag hade Ischias i över tio år när jag började gå hos en jättebra sjukgymnast. Hon hjälpte mig även om det tog rätt lång tid och många besök men efter kanske sex månader hade jag inga problem längre. Jag har Skolios och är därför sned i höfterna så det var orsaken till min värk . Hom drog , pressade och knäckte låsningar och det funkade till slut. Hon hade brada kunskaper även inom kiropraktik och naprapati så hon var inte en typisk sjukgymnast. | |
| LisaLong | 2010-10-12 19:51 | |
![]() | Grymming du har nog inte haft ichias hehheheh;) | |
| LisaLong | 2010-10-12 19:53 | |
![]() | Jag har haft det till och från...det är ett helvete, tycker synd om dig...för mig hjälpte det lite med värmedyna och varma bad. Tycker dock att du ska fråga din läkare om nån annan värktablett, borde finnas nåt bättre om du har så ont. Hoppas du får må bättre snart | |
| bladlusen62 | 2010-10-12 20:02 | |
![]() | tack snälla alla som svarat | |
| dinodog | 2010-10-12 20:06 | |
![]() | Prova 2 ipren alvedon eller panodil och en voltaren. Om det inte är bättre inom 2 timmar kan man upprepa kuren. Brukar fungera bra på mig. En vetekudde som man kan värma är bra med. Men rörelse är det bästa. | |
| skrabban | 2010-10-12 20:19 | |
![]() | Jag har ischias just nu. Jag har diskbråck och ischias. Jag äter 1 Tramadol och två alvedon plus en halv Paraflex som är en muskelavslappnande tablett. Har haft ischisas från och till sedan jag var 20 år och nu är jag 65. Har haft stödkorsett när jag var yngre. Nu har jag börjat gå på äldregympa och det har hjälpt min rygg så mycket att jag kan leva med min ständiga värk. Man ska röra lite grann på sig fast man har ont, men inte så man får jätteont. Att vila någon timme på dagen är också bra. Värme kan hjälpa vissa. Det kan ta flera veckor innan man blir bra. Ischiasnerven går ner från ryggen till baksidan av benet. Man kan ha ont ända ner i foten. Ryggskott är en annan sak. Det sitter bara i ländryggen och det kan man få när man gör en hastig rörelse eller vrider sig. Hoppas du som har ischias blir bra snart men det kan som sagt ta lite tid innan man blir bra. Har man en gång fått ischias så är det lätt att det kommer tillbaka. | |
| skrabban | 2010-10-12 20:33 | |
![]() | Bladlusen Är det ischias du har. Kan det inte vara ryggskott eller både och. Gå gärna till en läkare eller en sjukgymnast så kan du få hjälp. Lycka till och hoppas du blir bra. | |
| Grymming | 2010-10-13 09:35 | |
![]() | LisaLong...tro mig..jag har haft ishias. I tre månader för nått år sen. Det blev faktiskt bättre och helt bra efter motion och stretching. Sen sov jag på en luftmadrass i tre månader. Det gjorde susen! | |
| Mamik | 2010-10-13 09:59 | |
![]() | Någon föreslog en kombination av ipren och voltaren. Jag skulle inte rekommendera det, eftersom de har ungefär samma funktioner och som sämst kan orsaka hjärnblödning vid överdos. Däremot är det perfekt att kombinera dessa med paracetamot, dvs. panodil eller liknande. | |
| Grymming | 2010-10-13 10:01 | |
![]() | Jag röstar för Diclofenac... | |
| Mamik | 2010-10-13 10:50 | |
![]() | Den aktiva beståndsdelen i både voltaren och diclofenac är, diklofenak. Voltaren var den första tillverkarens namn, när patentet gick ut kom fler tillverkare med andra namn, varav ett är Diclofenac. | |
| Grymming | 2010-10-13 11:12 | |
![]() | Röstar fortfarande för Diclofenac, den är liiiite godare! :) | |
| Savi | 2010-10-13 11:50 | |
![]() | Jag fick Tradolan av läkaren när jag hade vad de trodde var Ischias. Det funkade bra & jag kunde under tiden som tabletten hade verkan röra mig på ett helt normalt sett utan att skrika rakt ut. | |
| Mamik | 2010-10-13 12:18 | |
![]() | Grymming: det är smartare att välja det alternativ som, för stunden, är billigast. : ) | |