Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade43
Mobilspel
Pågående20 105

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Daggdroppe2010-11-01 12:30
Antal inlägg: 1078

Gränsen till omogenhet.
Jag ställer er den frågan. Vart går gränsen till omogenhet?
Te.x könsrock, är det tabu när man är 25 år fyllda?
Eller är det att man inte riktigt vill växa upp? Eller är det helt enkelt okej?

Och ett annat exempel, att skämta om olämpliga saker? Om man håller det på en schysst nivå, är det då okej? (Olämpliga saker = Utrotningen, ras-skämt, mord, våldtäkt etc.)

Vad anser ni? Vad är mogen humor/omogen humor?

Tvålis - Ej medlem längre2010-11-01 12:31
Antal inlägg: 4429

När man måste fråga?

ramsay - Ej medlem längre2010-11-01 12:32
Antal inlägg: 9204

vad är könsrock?

Daggdroppe2010-11-01 12:34

Tvålis..
Jag frågar ju om folks åsikter.

Yamma2010-11-01 12:44
Antal inlägg: 2285

Om man inte vill växa upp anser jag att man är omogen. Könsrock är omoget i sig, så om man BARA lyssnar på det är det nog ett tecken på omogenhet. Men att lyssna på några gamla favoriter från förr behöver inte betyda något, anser jag.

Ramsay, Onkel Kånkel är könsrock. Eddie Meduza har gjort en del också.

Yamma2010-11-01 12:45
Antal inlägg: 2285

Angående skämt - man kan skämta om allt om man är med en crowd som man vet förstår en.

Laserswärd2010-11-01 12:50
Antal inlägg: 1172

Det som folk finner roligt är väl till stor del också det som annars är lite tabu. Och om man är så pass "mogen" att man begränsar sin humor genom att inte kunna skratta åt sådant som kanske är lite barnsligt, så är väl det bara en förlust för den personen, och har väl egentligen inte med rätt och fel att göra. Sedan finns det självklart olika nivåer på skämt i den mening hur man framför dem. Ett barn kan ju t.ex. skratta åt att man bara säger ordet bajs, medan det kanske som oftast behövs något mer raffinerat för att få en vuxen människa att skratta.

... och ja, man kan och skall skämta om allt. Sedan kanske man skall välja sina tillfällen (och sällskap) med omsorg. Och hellre könspunk än könsrock om jag får välja.

Fröken Sol2010-11-01 12:54
Antal inlägg: 84

Måste upprepa ramsays fråga, vad i all världen är könsrock?

gullefjun90 - Ej medlem längre2010-11-01 12:59
Antal inlägg: 1175

Könsrock = sv.wikipedia.org/wik...3% B6nsrock

Fröken Sol2010-11-01 13:01
Antal inlägg: 84

Tack, gullefjun90!

Saxon_x2010-11-01 13:02
Antal inlägg: 306

Finns inget mogen eller omogen Humor, folk är olika och gillar olika slags humor. Jag tror jag alltid kommer att gilla Eddie Meduza hur gammal jag än blir, mognad har mer med att betala räkningar i tid och göra budget hålla sig ren och hel, sköta sitt hem, våga stå upp för sig, vara ärlig och rak, kunna ta konflikter på ett vuxet sätt. Roligaste jag vet är pranks med folk som sover tex deras miner när man "skrämselväcker dem". Ett exempel jag och en kamrat skrattade gott åt var när en reporter på Aftonbladet skrev om just detta ämne och berättade då om hennes 3 åriga dotter som kom in i köket till henne och ställde sig i dörröppningen och pekade på mamman och sa: Mamma du är en bajskorv, sedan sprang hon iväg och fnissade och gömde sig. När jag och kamraterna läste det där (nu förklarade hon det hela bättre än mig i tidningen) så skrattade vi gott åt det där allihopa.

Fazilja2010-11-01 13:02
Antal inlägg: 147

Kan man ta ansvar för sitt liv och klara sånt som en vuxen bör klara för att överleva så kan man väl få vara hur omogen som helst när det gäller humor och intressen.
Men sant, man skall nog välja vilka man drar sina skämt för och spelar sin könsrock för - eftersom alla inte uppskattar det. Men det gäller ju allt. Gillar man en speciell sorts mat så kan man ju inte försöka få andra att äta det med.
Förhoppningsvis så har man vänner som har samma humor.

Daggdroppe2010-11-01 13:13

Tack för all intressant läsning :)
Keep up the good work!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-01 13:20
Antal inlägg: 4050

Jag och en kompis hade väldigt många judeskämt när vi gick i högstadiet och även gymnasiet.
Det berodde på att vi matades med så mycket om förintelsen i skolan. Vi var självklart antinazister (min kompis var med i Amnesty osv) och vi höll dessa skämt helt för oss själva.
Det var kanske det mest absurda vi kunde använda för att chocka varandra.
Idag tror jag inte att det skulle funka för nu har vi ju distans till alla temadagar om förintelsen. Redan i gymnasiet kände vi också att vi borde vuxit ifrån detta och drog ut på det bara för att det blev ändå mer chockerande.

Saxon_x2010-11-01 13:24

Detta är fruktansvärt roligt och en del skulle säga barnsligt men det skiter jag i så länge jag har kul. www.youtube.com/watc...0b e-jmwKyM försök o inte dra på smilbanden i detta klipp.

Daggdroppe2010-11-01 14:14

Saxon, Hahaha.

Saxon_x2010-11-01 14:39

Ja jag sa ju det haha :-D där har vi ju beviset på att man kan skratta åt bajskämt fast man är 60+ ;-) Humorn har ingen ålder eller mognad :-)

Gautama2010-11-01 14:47
Antal inlägg: 6854

Nu är det ju inte säkert att de skrattade just åt skämtet, (som inte var speciellt roligt enligt mig då) utan åt hela situationen som blir lite beklämd i tv. Jag skrattade för att de andra skrattade. Jag hade inte skrattat om jag läst eller hört någon annan berätta det skämtet.

Det var situationen som gjorde att man skrattade.

Lillstölla2010-11-02 22:41
Antal inlägg: 23831

Handlar nog om att välja sina tillfällen.

Steve Zissou - Ej medlem längre2010-11-02 23:03
Antal inlägg: 1821

bajshumor hör antagligen till bland det mest situationsbetingade för att det över huvud taget skall kunna bli kul. Håller med Gautama att det är sammanhanget som avgör om det blir kul.

Så jag fick prova en sån där ekologisk tandkräm med allt möjligt jord- och människovänligt i. Ljusbrun till färgen. Jag fick frågan vad jag tyckte om produkten? "Tja, sa jag. Den smakar okej men jag har så där halvsvårt för att gnugga något som liknar rännskita i munnen"

Var det kul?

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?