Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 700 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-07 12:35 | |
![]() | Dricka thé Här är tråden för alla som gillar théer. Det är både gott och roligt att dricka théer. Många har dessutom rent terapeutiska effekter, en del för kroppen, andra för sinnet, och många för både och. Dagens stressade människor i allmänhet skulle många gånger må bra av att dricka théer med avstressande effekter och i synnerhet många frustrerade Internet-forumister skulle säkerligen må bra av en och annan kopp thé. ;) Jag dricker bara undantagsvis svart thé, påsthé eller de kemiskt smaksatta. Dricker istället gröna, röda, vita, och ofta också théer som är varken eller utan någonstans mittemellan. Jag använder aldrig en theklämma för den förhindrar bladen att kunna öppna sig helt. Använder istället en bombilla. sv.wikipedia.org/wik...i/ Bombilla Mitt thé ska vara svagt och naturellt (utan socker eller annat). Jag tar en mindre mängd théblad i muggen, häller på hett vatten och låter dra. Bladen sjunker oftast till botten och får ligga kvar där och jag dricker upp théet genom bombillan. Jag använder oftast samma blad både en och två gånger till genom att ånyo hälla på hett vatten (ett vanligt förfarande i Kina t.ex). Dom sorterna jag dricker just nu är; Yinzhen Baihao – uppfriskande, ökar närvaron, bra för magen och ögonen. Sencha Tokujyo Kodari – bra för både kropp och själ. Houjicha Karigane – ger rogivande effekter, lugnar tankarna och kroppen. Tai Ju Krysantemum – stärker Qi och blod. Hur dricker du ditt thé? Vilka är dina favoritsorter? | |
| Jojo - Spelvärd | 2010-11-07 12:38 | |
![]() | Jag stavar det te. | |
| Lillstölla | 2010-11-07 12:41 | |
![]() | Har säkert 15 olika sorters löste här hemma i skrivande stund, är teoman:D och sitter faktist med en kopp bredvid mig nu. Dricker alltid med mjölk i och oftast med socker. Och det ska vara stooora muggar när jag ska ha te. Har svarta, röda, gröna, och några påsteer här som min kompis i USA skickat. En sort av de är apelsin och kanel och är det perfekta julteet. Dricker Rooibos på kvällen, har fått berättat för mig att det är extra bra just på kvällen då det inte har nåt koffein, ja eller heter väl teein va, i sig och att det ska ha en lugnande inverkan. Älskar persikote, löste ska det vara då. Nalle Puh är bra med, Rooibos och så Kejsarens blomma. | |
| Tinna | 2010-11-07 12:41 | |
![]() | Jag dricker alltid te. Har inte fastnat för det här med kaffe.. :P | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-11-07 12:42 | |
![]() | Varmt, svart te, ur stor mugg, smaksatt, varje dag, naturellt, gillar trekanterna (OCH NU PRATAR JAG TEPÅSAR, INGET ANNAT) :), men gör ibland te på "riktigt" med tekula.. Favvosmaker just nu är blackcurrant, lemon, söderte eller citrus,men de flest går ner. Dock INTE billighetsteér med snöre, från typ ica och coop och andra kedjor | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-07 12:43 | |
![]() | Tack för den upplysningen Jojo. Det tycker jag att du ska fortsätta med. Får jag fortsätta att skriva thé? | |
| Lillstölla | 2010-11-07 12:44 | |
![]() | Har ett jättemysigt fik här i stan där man kan gå in och beställa en kanna te och sitta o mysa o prata i timtals:) Blir ju såklart nån god macka eller kaka till det med. Men just det där med en kanna te, lite mysiga möbler, hemtrevlig inredning och görtrevlig personal. Och så goda vänner såklart, är super! | |
| Lill-IT | 2010-11-07 12:45 | |
![]() | Dricker också alltid te. Lösvikt inte påsar. Det blir mest svarta teer, dricker inte så många nyttiga sorter utan bara de som jag tycker smakar gott. Just nu är det IKEAS rabarber/vanilj-te. Med honung och mjölk eller grädde. | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-11-07 12:46 | |
![]() | Störigt när man som värd måste in och skriva något så fruktansvärt meningslöst i en tråd!!! | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-07 12:47 | |
![]() | Där har vi ordet. :) Teoman är alltså jag med: :) | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-11-07 12:48 | |
![]() | Jag stavar det théoman. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-07 12:50 | |
![]() | Kul med alla dessa smaker ni räknar upp. Nu blev jag peppad att börja piffa upp mina théer med olika kryddor. | |
| Lillstölla | 2010-11-07 12:51 | |
![]() | Ts lillsyrra: Vad bra, då kan vi bilda klubb, du kan vara ordförande i Teomanklubben:D | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-07 12:51 | |
![]() | Birgerkung - Spelvärd 2010-11-07 12:48 "Jag stavar det théoman." Ååååh! :D *skrattar ihjäl mig* :DD | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-07 12:53 | |
![]() | Lillstölla DET var en briljant idé. Teomanklubben får det bli. :) | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-07 12:53 | |
![]() | - sorry Birgerkung. ;) | |
| Jojo - Spelvärd | 2010-11-07 12:57 | |
![]() | Förlåt mig ts, det var dryg av mig att skriva så där. Men jag kunde inte låta bli, det är en sån där sak jag har svårt att förstå bara varför så många krånglar till stavningen på te, och så hänger vi ju på en spelsida som handlar om ord. Men det var dumt för det var ju inte alls vad tråden handlade om. Jag dricker bara te nån gång ibland, som sällskapsdryck och då går det bra med vad som. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-07 13:00 | |
![]() | Lillstölla 2010-11-07 12:44 "Har ett jättemysigt fik här i stan där man kan gå in och beställa en kanna te och sitta o mysa o prata i timtals:) Blir ju såklart nån god macka eller kaka till det med. Men just det där med en kanna te, lite mysiga möbler, hemtrevlig inredning och görtrevlig personal. Och så goda vänner såklart, är super! " PRECIS ett sånt ställe har vi här i stan också. Det är bara såå mysigt, och de har dessutom världens mysigaste, stoora trädgård (mitt i stan). Gissa om det är mitt favvoställe. :) | |
| Dino78 | 2010-11-07 13:03 | |
![]() | Det enda te jag kan dricka är iste med citronsmak. Riktigt smaskigt :-) Tycker inte alls om te. Inte kaffe heller för den delen. Dricker inget som är varmt förutom blåbärssoppa. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-07 13:04 | |
![]() | Jojo, ta en kopp thé vetja. ;) Jag _vet_ att det korrekta sättet att skriva är te, men det stör mig faktiskt, jag tycker att där har man förenklat språket för mycket. Jag gillar helt enkelt stavningen thé så mycket bättre. | |