Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 18 783 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Cassano | 2010-11-28 10:18 | |
![]() | Uppvaktning Om någon sagt att han/hon inte vill bli uppvaktad på en jämn födelsedag. Är det ok att gratulera i alla fall? (Då menar jag inte att säga grattis utan att komma hem till personen i fråga med presenter) | |
| Bitte - Administratör | 2010-11-28 10:22 | |
![]() | NEJ .. om jag önskar slippa uppvaktning så vill jag också att alla ska respektera det Bitte | |
| elgen5 | 2010-11-28 11:10 | |
![]() | Nej | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-28 11:14 | |
![]() | Självklart inte. | |
| VaKul | 2010-11-28 11:14 | |
![]() | Vill man inte bli uppvaktad så vill man ju inte!! Var ligger problemet? | |
| Mammaoxå | 2010-11-28 11:16 | |
![]() | Nej. Man kanske kan ringa och komma överrens om att träffas i så fall. Man kanske tycker att de närmaste är ok. | |
| Cassano | 2010-11-28 11:17 | |
![]() | Tack! Jo, problemet ligger i att folk inte fattar att jag inte vill bli uppvaktad. Jag har varit jättetydligt, men nu fick jag höra att svärmor mfl ändå tänkte komma idag och jag har varken tid eller lust med några gäster. De tycker att jag är tramsig, men jag tycker att för en gångs skull borde min åsikt respekteras. De säger att de vill uppvakta för "deras skull", för att "de vill"...fattar inte riktigt. Hur kul är det med uppvaktning av någon som inte vill uppvaktas? | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-28 11:19 | |
![]() | Gud, så jobbigt. | |
| VaKul | 2010-11-28 11:22 | |
![]() | Lås dörren, häng en lapp på dörren med texten: "Vad var det jag sa/ville!!?? " Skulle jag ha gjort, rakt av ! | |
| Yamma | 2010-11-28 11:22 | |
![]() | Åk hemifrån! | |
| Mouche - Administratör | 2010-11-28 11:23 | |
![]() | Jag hade utan tvekan nekat dom att komma in. Svärmor eller icke, när du har undanbett dig så har du. Säg till dom att ni kan ta en fika ihop en annan dag och utan uppvaktning. =) Deras beteende är helt respektlöst mot dig och det ska du absolut inte acceptera tycker jag. Mouche | |
| dullard | 2010-11-28 11:26 | |
![]() | Usch och fy så respektlöst och själviskt av dem! Du borde absolut inte ställa upp! Jag håller med Yamma - åk hemifrån eller om du känner att du inte vill och måste öppna dörren - ta emot dem där, tacka och stäng om dig. | |
| nystan1 | 2010-11-28 11:30 | |
![]() | Men herregud, det är ju DU som fyller år, och då är det väl viktigast hur DU vill ha det. Pappskallar! | |
| dullard | 2010-11-28 11:33 | |
![]() | Det här påminner mig om när jag fick mitt andra barn precis vid jul. Förlossningen var svår och både barnet och jag var medtagna. På julafton gick jag länge omkring i morgonrock och julen la vi åt sidan så länge, vilade bara. Då ringer det på dörren och svärmor och kusiner dyker oanmälda upp och vill ha kaffe och sitta och prata... Varför oanmälda? Jobbigt! Nån vecka senare tittar en bekant in med sin tvååring och vill hälsa på babyn. Tvååringen är förtjust och pussar och kramar babyn. När det är dags för dem att gå så säger mamman - ja han har haft kikhosta men jag tror att han är frisk nu! Det blev penicillinkur helt i onödan för den redan stressade babyn. | |
| nystan1 | 2010-11-28 11:39 | |
![]() | Ja men det är ju så med vissa, att det viktigaste är vad DE vill göra och vad som funkar för dem. Sen spelar det mindre roll att folk blir överkörda.. Egenintresse verkar ofta få gå före respekten för andra. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-11-28 12:03 | |
![]() | Du bör bege dig till annan ort/plats. Det är så man gör. | |
| Bitte - Administratör | 2010-11-28 12:12 | |
![]() | Du ska inte behöva låsa in dig eller åka bort ,, det man säger ska respekteras och då av ALLA, även de närmaste,, h Bitte | |
| Gitarrmagnus | 2010-11-28 12:18 | |
![]() | Åk bort så kanske polletten faller ner. | |
| Gautama | 2010-11-28 12:53 | |
![]() | Grattis! För övrigt så håller jag med alla andra i denna tråd. Otroligt respektlöst av dina släktingar. Vägra öppna dörren, stå på dig. Om du viker undan och sitter där och spelar teater så kommer du reta dig för tid och evighet!! Lycka till och hoppas det går bra. | |
| Handy Man - Ej medlem längre | 2010-11-28 14:06 | |
![]() | Jag tror det blir svårt att stå där i dörren och neka dem inträde så var fegsvensk och åk hemifrån! Det blir dock enklare om du vet ungefär när de ska komma. När de sedan ringer och frågar var du är så spelar du oförstående, för att de ska förstå vilken opassande gräns de klampat över. Vill man inte bli firad så vill man inte. | |