Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade27
Mobilspel
Pågående18 641

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2010-11-28 13:13
Antal inlägg: 17500

Ungdomsbrottslighet
Använder Sverige bra metoder?
www.aftonbladet.se/n...81 93358.ab

Vad är rätt metod?

Hoodman - Ej medlem längre2010-11-28 13:16
Antal inlägg: 2826

Fler fritidsgårdar, fler idrottssaktiviteter, fler eldsjälar och mer resurser från kommunerna.

YamahaJet2010-11-28 13:16
Antal inlägg: 2239

Hmm, semestern kanske inte var tillräckligt lång...

YamahaJet2010-11-28 13:21
Antal inlägg: 2239

Fler fritidsgårdar? Börjar verkligen bli trött på naiva svennar nu. Tror ni att araberna slutar spränga varandra om man bygger lite fritidsgårdar i Irak och Afghanistan? Kidsen bränner ju ändå upp de fritidsgårdar vi redan har.

Unikabox - Ej medlem längre2010-11-28 13:25
Antal inlägg: 1493

"Vi har ju ingen lokaaaal" sa kidsen redan på 70-talet.

Resurrection - Ej medlem längre2010-11-28 13:32
Antal inlägg: 11463

Hoodman satte huvudet på spiken. Ungdomar som aktiverar sig på något vis löper betydligt mindre risk att hamna i trubbel. Att plöja ner lite pengar i välskötta ideella föreningar är ett otroligt effektivt sätt att använda skattepengar för att fostra våra barn.

bobo flux2010-11-28 13:47
Antal inlägg: 11371

Tre månaders betald semester i sitt hemland känns mer som belöning än behandling.

Finns det någon statistik som visar att den metoden fungerar? I annat fall är Tyrone Holmström mer än lovligt naiv som tror att det fungerar.

Forza Timrå2010-11-28 15:48
Antal inlägg: 9

Fler föräldrar som bryr sig. (Om både sina och andras ungar.) Det är nog det första som behövs...

LisaLong2010-11-28 15:57
Antal inlägg: 2725

Äckligt en annan får slita för sina resor, man kanske ska ta och bli kriminell då (ironi)

bj-olle2010-11-28 16:06
Antal inlägg: 3350

I april 2009 hade 17-åringens kriminalitet och haschmissbruk tilltagit och "han togs in på ett låst behandlingshem i Uppsala. Socialnämnden i Gävle tog under tiden beslut att bjuda pojken och hans familj – mamma och bror - på en resa till familjens hemland.

De stannade borta i tre månader.

Socialtjänsten hoppades att resan skulle bryta pojkens kriminella beteende med hjälp av släktingar i hemlandet. Det gjorde den inte. "

kommer han från tijuana?
www.economist.com/no...d= 10567307

maarieell2010-12-06 17:31
Antal inlägg: 109

Tror att många av oss unga skulle behöva en förebild, någon man har respekt för, någon man lyssnar på. Mjäkiga personer behövs inte. Jag har fått intrycket av de jag pratat med att soctanter i överlag är blödiga och "stackars" och "jag ska hjälpa dig för du kan inget själv". Någon måste tro på en. Någon eller något måste motivera.

ttiittii - Ej medlem längre2010-12-06 20:33
Antal inlägg: 37631

att ändra ungarnas värderingar ,kristna behandlingshem,har bra siffror ,att gå i Jesus fotspår

ramsay - Ej medlem längre2010-12-06 21:18
Antal inlägg: 9204

jösses

Megaherz2010-12-06 21:22
Antal inlägg: 3304

att tvinga på någon Jesus är bara dumt. Blev alltid så sur och aggresiv när nån försökte kristna mig - och jag är ändå en duktig flicka.

Nån k00l typ som förebild. Ingen mes, men någon bra

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-12-06 21:45
Antal inlägg: 1377

maarieell 2010-12-06 17:31
"Tror att många av oss unga skulle behöva en förebild, någon man har respekt för, någon man lyssnar på. Mjäkiga personer behövs inte. Jag har fått intrycket av de jag pratat med att soctanter i överlag är blödiga och "stackars" och "jag ska hjälpa dig för du kan inget själv". Någon måste tro på en. Någon eller något måste motivera."

Så sant, och speciellt detta; "Någon måste tro på en."
Jag tror att just det fattas för många ungdomar (och barn) idag.

skrabban2010-12-06 22:04
Antal inlägg: 1031

Fritidsgårdar och föreningar av olika slag är bra för ungdomar. Det är så som en skrev att man måste aktivera sina barn men man måste sätta gränser för dom hemma så de vet vad de har att rätta sig efter. Jag själv blev uppfostrad av stränga men rättvisa föräldrar och jag har aldrig fått ränna på stan som man säger och har aldrig haft med polisen och rättvisan att göra. Jag var med i föreningar av olika slag och så sportade jag.

Zoon12010-12-06 22:18
Antal inlägg: 86

I dagens situation så uppfostras vi till att bli självständiga medborgare. Inget fel i det, men på många håll tappar man känslan för empati och respekt för sina medmänniskor. Ungdomar och barn får lära sig av sina föräldrar att se sig själv först och främst. Samhället fungerar ju faktiskt så idag i mångt och mycket. Jag har sett många exempel på det när jag varit ute i olika skolor och mött barn mellan 7-12 år. Redan där saknas respekt mot vuxna till exempel. Jag är bara 27 år men när jag var barn skulle jag aldrig drömma om att sätta mig upp mot min lärare på det sätt som många gör idag.

Att se till sig själv är inget fel i sig. Men man behöver en annan sorts uppfostran också. Idrottsföreningar kan vara ett bra steg i den riktningen men även alternativ för dem som har andra intressen.

Än idag har jag stor respekt för t.ex. poliser. Härom dagen när en polis ringde på (de sökte en försvunnen person) så fick jag hjärtat i halsgropen - en polis inger respekt.

En lärare hade en teori som jag tror ganska mycket på som en annan del i det jag skrivit ovan. För 20 år sedan, var många mammor hemmafruar, de var hemma med sina barn som fick lära sig väldigt mycket som inte har med konkret kunskap att göra. Man lärde sig leva i världen helt enkelt. Idag är det ett måste för de flesta familjer att båda föräldrarna jobbar och näst intill den största delen av barnens tid spenderas i förskolan och skolan. Föräldrarna jobbar heltid och har inte ork och kraft att ta konflikter när man väl kommer hem. Fostran har på ett sätt förskjutits till att mer ligga på förskola/skola. Och där jobbar det för lite personal och man har inte samma frihet i att fostra barn som man har på sina egna barn.

Usch vilket långt inlägg det blev. Men det var mina tankar iallafall!

skrabban2010-12-06 22:22
Antal inlägg: 1031

Jag tror att om man blir rätt uppfostrad hemma och lär sig skilja på rätt och fel så blir man inte kriminell.

ttiittii - Ej medlem längre2010-12-07 12:12
Antal inlägg: 37631

Zoon1,jag tycker ditt inlägg var jätte bra,du har många p där.Jesus tvingar ingen till sej,nyckeln sitter på insidan och det är bara du som kan öppna dörren och släppa in honom i ditt liv

sebgra2010-12-07 12:50
Antal inlägg: 175

ok ttiittii du var rolig i början men nu lurar du inte ens de mest naiva med ditt trollande ;)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?