Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 18 639 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lolacola | 2010-11-29 18:37 | |
![]() | Hur länge får son/dotter följa med mamma/pappa Jag menar i simmhallens omklädningsrum,duschrum o bastu. Var i simmhallen idag och tyckte faktiskt det var rätt konstigt att en mamma kommer släpandes på sin 10 - 11 åriga son. Grabben verkade också generad. Finns de någon viss åldersgräns? Va säger ni! | |
| Lill-IT | 2010-11-29 18:40 | |
![]() | Efter sex års ålder var det lögn att försöka få med sonen in på damernas.. tycker nog att gränsen är där. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-29 18:40 | |
![]() | 6 år där går gränsen tycker jag | |
| glasstrut | 2010-11-29 18:41 | |
![]() | Det beror ju lite på ungen åxå, hur bra den klarar sig själv i omklädningsrummet? Men vid 6-8 år ålder? | |
| wildman | 2010-11-29 18:46 | |
![]() | Skriver under på de andra. När man börjar skolan brukar det med ens bli lite känsligare. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-29 18:47 | |
![]() | Eftersom jag känner igen ts undrar jag över hela tråden men under 7 år ska det vara och jag tror aldrig att simhallen hade godkänt något annat. | |
| gnill | 2010-11-29 18:59 | |
![]() | Jag tror också att gränsen är sju år, men sen har jag full förståelse för undantag. Säg t ex att man är ensamstående mamma till en son med autism på 9 år och som pga sitt funktionshinder inte klarar sig själv i omklädningsrummet, då är det ju me rproblematiskt om mamman går in på herrarnas (:-) än om han fäljer med henne in på damrnas. Och autism "syns inte". Så jag säger "live and et live", vi vet inte alltid vad som är skälet bakom, och vi "tanter lider ju knappast av en elvaåring i omklädningsrummet. | |
| Gautama | 2010-11-29 19:13 | |
![]() | Min undran är ändå hur du kan vet att pojken var tio år?? Min son var otroligt lång när han var yngre (nu med, han är 1.94) och många upplevde honom som flera år äldre. Väldigt jobbigt tyckte jag, eftersom många hade förväntningar på honom som han inte kunde leva upp till. Och som du nu reagerar gjorde säkert en del på mig och min son också. Sen kan det ju finnas som gnill säger andra skäl till varför han inte klarar sig själv. Lätt att dömma men inte att veta. | |
| Lillstölla | 2010-11-29 19:47 | |
![]() | Förutsatt att det är ett friskt barn så att säga då så tycker jag nog att 6-7 år är gränsen. Sen som flera andra nämnt, kan ju vara ett handikappat barn och då finns det inte några gränser så sett tycker jag nog. | |
| elgen5 | 2010-11-29 20:10 | |
![]() | Håller med Lillstölla | |
| Tångkrabban | 2010-11-29 20:18 | |
![]() | Jag minns att ajg tyckte det var obehagligt att skicka in mina små killar ensamma på "herrarnas" med tanke på pedofiler. Bättre med simhallar som skiljer mellan "herrar" och "pojkar" i egna omklädningsrum. | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2010-11-29 20:22 | |
![]() | Det beror ju lite på typ av simhall, jag skickar inte gärna in min tioåriga son ensam på eriksdalsbadet, men det löser vi oftast genom att hans far får följa med. | |
| Lillstölla | 2010-11-29 20:36 | |
![]() | Tångkrabban: Förstår ju hur du tänker såklart, men du vet att det finns pedofiler i damernas omklädningsrum också! | |
| Tångkrabban | 2010-11-30 00:32 | |
![]() | Lillstölla jag vet att det finns kvinnor med pedofila drag, men det är extremt ovanligt att de agerar mot barn i simhallar. Har själv jobbat i simhall och aldrig hört/varit med om damer som antastar barn. Däremot dito karlar är ett känt bekymmer, de "råkar" gå in i fel omklädningsrum eller bastu, detta fenomen var tyvärr inte ovanligt där jag jobbade. Dessutom befinner jag ju mig själv i damernas, jag är nämligen en dam-krabba! | |
| Mimikryp | 2010-11-30 09:49 | |
![]() | Sett enbart från min egen, personliga synvinkel så tycker jag att det är jobbigt och genant när killar över typ tre år kommer och tittar på mig när jag är naken. *ryser* Men självklart förstår jag att de inte kan klara sig själva i herrarnas omklädningsrum, och jag vet också (innerst inne) att de inte är ett dugg intresserade av att glo på min bleka, valkiga kropp. :-P | |
| sus50 | 2010-11-30 09:54 | |
![]() | Tror nog problemet löser sig självt genom att fullt friska barn vägrar gå med när dom blir för gamla. | |
| Dino78 | 2010-11-30 12:06 | |
![]() | Ojojoj, kan ju säga som så att min dotter fyller 6 år i april och om hon inte tokutvecklas på just det planet så kommer hon ALDRIG våga byta om själv om hon åker med sin pappa till badhuset. Inte en chans. Hon vågar liksom nu inte ens stå vid tidningarna och kolla bland dom medan jag står i kassan och ska betala - och som man vet så är tidningarna exakt vid kassan. Skulle nog säga skolålder, alltså 7 år. OM barnet själv inte klarar det alltså, då går det ju bra vid 4-5 med. | |
| Megaherz | 2010-11-30 12:16 | |
![]() | Här är omklädningsrummet delat, alltså skåpen och omklädningsbås är inte separat. Alltså behöver barnen bara vara själva i duschen, vilket de flesta då klarar runt 6årsåldern. Var och badade med en kompis och hans då 4åring. Var lite orolig att hon (dottern) skulle vilja gå med mig i duschrummet och så (kände mig inte redo för så mycket ansvar ;] ) men som tur var tog han med henne :) | |
| Mimikryp | 2010-11-30 13:41 | |
![]() | Megaherz; Va? Delat omklädningsrum? Kan du förklara närmare? Byter karlar och fruntimmer om i samma rum? O_O | |
| Megaherz | 2010-11-30 17:23 | |
![]() | Det är en öppen sal med normala skåp att låsa sakernai. Sen finns det små omklädningsbås (typ liknande www.novus-objekt.de/...91 4f46.jpg ) där man kan byta om, allt i samma rum. | |