Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 563

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lenty - Ej medlem längre2010-12-04 18:02
Antal inlägg: 586

den fula ankungen
jag vet inte hur jag ska skriva men jag känner som den lilla fula ankungen. jag är snart 40 år och är rätts så ensam och ingen flickvän. (trist) just nu känns det att ingen vill ha någon kontakt med mig och nästan alla mina så kallade vänner upptagna på sitt håll. jag är ute och dansar, gå på bio, försöker att träffa mina vänner men lik förbannat träffar jag ingen som verkar vara intresserad av mig. hur ska jag göra??? vad är felet???

Lillstölla2010-12-04 18:09
Antal inlägg: 23831

Kan det vara så att du försöker "för" mycket? Att när du träffar någon så är du alldeles för på? Som tjej råkar man ju ut för det ibland, precis som killar säkerligen, men jag kan ju bara tala för mig själv och när någon är för på, påflugen, försöker för mycket så känns det bara desperat och det är mycket oattraktivt.
Säger ju inte att det är så du gör, vara bara en fundering.

Quicka2010-12-04 18:10
Antal inlägg: 644

Börja träna på gym eller liknande om du inte gör det, där träffar man mycket folk!!

apbur2010-12-04 18:11
Antal inlägg: 9699

Är dina vänner verkligen inte intresserade av att träffa dig eller känner du så för att du råkar ha mer behov av dem än de av dig nu när du inte har något eget förhållande eller familj att lägga din energi på?

För att lättare träffa tjejer kan du ju satsa lite på ditt utseende. Prata med nån av dina vänner som du har förtroende för och be om lite tips på vad du kan göra för att bli mer attraktiv.
När du väl känner att du är nöjd med dig själv kommer du få bättre självförtroende.
Självförtroende är helt avgörande om man ska ragga.

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-12-04 18:26
Antal inlägg: 1377

Jag tror i vilket fall att du gör helt rätt, aktiverar dig.
Och håller på med sådant där du _kan_ träffa nya personer (läs; tjejer).

Du kanske kan lägga till en ny hobby? Något som _verkligen_ intresserar dig, och där du samtidigt kan knyta nya kontakter.

Det märkliga är att så många tycker, tänker och känner precis likadant som du, och ändå så kan det många gånger vara så svårt att hitta just _den där_ personen som man skulle riktigt stort kunna trivas ihop med...

Nerösktji - Ej medlem längre2010-12-04 18:26
Antal inlägg: 387

www.youtube.com/watc...3Y c3HhSl1Q

Den här gör att blodet pumpar och ger mod. Tro mig.

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-12-04 18:29
Antal inlägg: 1377

- Och din sista fråga. "Vad är felet?"
Det finns inga fel, utan det är bara så för väldigt många.

Nerösktji - Ej medlem längre2010-12-04 18:34
Antal inlägg: 387

Jag är också jävligt ensam, arbetslös ute i skogarna. Ibland funderar jag på repet som sista utväg, men efter ett tag piggnar jag till och blir åter van med den frätande ensamheten.

Jobbigt faktiskt.

lenty - Ej medlem längre2010-12-04 18:36

det är bara jag som hör av mig till mina vänner och det är jätte sällan dom hör av sig till mig (nästan aldrig). som det känns nu så vill jag lägga ner kontakten med dom som aldrig hör av sig till mig.. men men. det låter ju jätte bra att börja träna tycker jag......

Larvbrud - Ej medlem längre2010-12-04 18:37
Antal inlägg: 4050

Tycker dina roliga historier som du ibland postar i forumet är en bra strategi. Hade jag varit lite äldre hade jag nappat direkt.

bujum2010-12-04 18:41
Antal inlägg: 1750

Sluta leta! Det är då det händer. Flera av mina vänner och bekanta har erfarit det. Så även jag.
Börja odla dina egna intressen och då menar jag DINA EGNA. Har du lust att börja odla orkideer eller samla på leksakståg så gör det! Kanske har du lust att se exotiska resmål men drar dig för att resa ensam. Så åk med rosa bussarna då.
Om du fokuserar på det du vill så har du stora chanser att möta nån med samma intressen. Och om du inte finner nån med en gång så har du i varje fall gjort saker du verkligen vill.
Det viktiga är att du inte gör saker som kanske strider mot din natur bara för att finna någon. För om du då finner någon så är det antagligen inte den rätta och då är det ju meningslöst.
Försök kanske att träffa nån över nätet eller genom annons i en veckotidning. Det är inte helt fel. Att lära känna någon innan man träffar henne är ju bra. Stressa inte fram något.
Själv träffade jag min man efter att vi brevväxlat i 1 år. Vi pratade inte ens i telefon förrän efter ett halvår. Nu har vi varit gifta i 8 år. Jag satte in en annons där jag sökte efter kvinnliga brevvänner. Så svarade han....
Jag önskar dig lycka till av hela mitt hjärta! Det finns någon åt alla!

lenty - Ej medlem längre2010-12-04 18:42

okey :-)

nulltj - Ej medlem längre2010-12-04 18:44
Antal inlägg: 14052

Många av mina vänner beter sig så också ibland, hör aldrig av sig och är alltid upptagna. Jag brukar strunta i dom ett tag, anta är att vi är i olika faser för tillfället, och så brukar det återgå till det normala igen. Lägg ner kontakten med dom för tillfället, riktiga vänner hittar tillbaka även om man pausar från varandra ibland. Börja träna var en riktigt bra idé, man blir ju piggare och mår bättre och då kommer självförtroendet och gnistan på köpet.

lenty - Ej medlem längre2010-12-04 18:46

tack bujum. jag ska testa det med att försöka träffa någon över nätet eller i någon trevlig tidning :-)

Lillstölla2010-12-04 18:49
Antal inlägg: 23831

Skulle nog föreslå att du inte bara börjar på gym och lyfta skrot om du vill lära känna folk på det viset, välj någon slags gruppträning för då är det nog större chans att ungefär samma folk återkommer varje vecka och man börjar nog snacka lättare i grupp än ensam på gym.

Eller någon hobby, silversmide kanske. Brukar vara rätt gott om tjejer på sådana grejer. Nästan bara tjejer faktiskt:)

malgomaj2010-12-04 19:06
Antal inlägg: 118

Typiskt! Vänner som "har sitt på det torra" ringer bara när deras partner är bortrest och de själva behöver roas... Men skit i det. Ta kontakt när du vill oavsett att det är deras tur den här gången. Du kan ju inte sitta där och sitta bara för att det är deras tur i någon sort gudomlig rättvisa som bara finns i ditt huvud.

Ragga på nätet vet ja. Där har du chans att visa ditt fina jag och skapa intresse runt dig själv som person innan ni träffas.

Lycka till!

Rooibos-Rob - Ej medlem längre2010-12-04 19:45
Antal inlägg: 926

Jag krusar inte för någon. The cruising days are over. :-)
Sällskap är nog bra i måttliga doser, men jag klarar lika bra utan nuförtiden. Vi har ju dock alla olika behov på den punkten.

Rooibos-Rob - Ej medlem längre2010-12-04 19:46
Antal inlägg: 926

Hoppas det ordnar sig för dig, Lenty.

lenty - Ej medlem längre2010-12-04 19:53

det hoppas jag oxå :-)

Satyra2010-12-04 19:56
Antal inlägg: 4561

"För att lättare träffa tjejer kan du ju satsa lite på ditt utseende."

Hahaha, den var ju nästan kul. :-o Men nä, jävligt tragiskt tips faktiskt. :-/ Om man nu inte ser ut som man bott under en mossig sten hela sitt liv, men det tycker jag ju inte TS gör på sin profilbild.

Nej, då tycker jag nog att både "ragga på nätet" och/eller gå någon kurs som många kvinnor normalt går är bättre vägar. En självförtroende-förhöjand e kurs av något slag kanske, så slår du två flugor i en smäll. ;-)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?