Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Emollas | 2010-12-08 12:48 | |
![]() | Vad är en expert för er? Jag var på Ljusexperten igår och leta efter en flicker lampa till en enarmad ljusstake. Ja gick runt själv först och leta men hittade ingen. Det enda jag hitta var lampor till 5 och 7 armmade stakar. Istället gick jag fram till expediten och fråga. Hon svarade att hon inte visste och skulle då frågade sin kollega som jobbat där längre än henne själv. Jag hörde hur de prata med varann och utav kollegan fick hon svaret att de inte hade någon sådan lampa. Sedan sa hon också men titta i katalogen och se om det är något vi kan beställa hem till kunden. Sedan står jag där och väntar och hon kommer fram till mig och svarar: Nej vi har inga sådana. Hon tittade inte ens i katalogen för att se om det gick att beställa hem... Kallar ni detta expert eller va det bara en okunnig expedit? Flicker lampan hittade jag sedan på ICA Maxi och den affären heter ju inte ens expert. Men snacka om kundunderlag.... | |
| Palini | 2010-12-08 12:52 | |
![]() | En expert är nån som vet vad den talar om och har fördjupade kunskaper inom ett visst område. Att man har jobbat med en och samma sak i 40 år gör en inte automatiskt till en expert. Man kan fortfarande vara expert på att vara en klåpare. =) | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-12-08 12:53 | |
![]() | Någon som kan lite mer än jag inom något ämne jag inte behärskar. | |
| Fröken Jag | 2010-12-08 12:58 | |
![]() | Jag har ett exempel på en lamp"expert".. Jag var och köpte en lampa som de ska vara 4 glödlampor i, till den här lampan hör en dimmer vilket jag tyckte va jättebra för då kunde jag ju ha 40 w lampor i. När jag pratar med expediten så säger hon: "Jamen det räcker ju om du har 25 w lampor". "Nä, svarar jag, för vill jag ha riktigt ljust så duger de inte med 25 w" Hennes svar: "Men med 4 st 25 w lampor blir det ju som en 100 w lampa...." | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-12-08 12:59 | |
![]() | Ny på jobbet va? | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-12-08 13:04 | |
![]() | fast åandra sidan, vem fn brinner så för att få jobba i en butik, svårt att få kvalifacerad arbetskraft för 15 000 i månaden | |
| Emollas | 2010-12-08 13:11 | |
![]() | yonderboy: Någon måste jobba där också annars har vi snart inga affärer så det är ju bra att några brinner för det | |
| Osthyvlad - Ej medlem längre | 2010-12-08 13:26 | |
![]() | Jag var i Thailand för ett tag sen och tog en spontan massage med happy ending, skulle påstå att hon var expert på sitt område. | |
| Gautama | 2010-12-08 13:29 | |
![]() | Men ingen säger väl att man ska vara expert för att jobba i olika affärer? En expert för mig är någon som läst in sig på ett visst ämne och studerat det mer än "normalt". Ett butiksbiträde ser jag verkligen inte som en expert. | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-12-08 13:31 | |
![]() | Har man jobbat på Konsum ex antal år blir man expert på Konsum. eller? | |
| Osthyvlad - Ej medlem längre | 2010-12-08 13:33 | |
![]() | Min käre Gautama, jag tror hans poäng är att han besökte affären "ljusexperten". | |
| Osthyvlad - Ej medlem längre | 2010-12-08 13:33 | |
![]() | Ja, fast man har kallat det för coop i x antal år nu. | |
| Gautama | 2010-12-08 13:34 | |
![]() | Jo jag förstod det Osthyvlad. Men det är bara ett namn som allt annat. | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-12-08 13:38 | |
![]() | Coop Forum..för alla unga. | |
| Emollas | 2010-12-08 23:24 | |
![]() | Gautama, ja jag menade namnet på affären men jag var också lite sur på den korkade expediten som fick till svars av sin kollega att hon skulle titta i katalogen om det gick att beställa hem, men det gjorde hon ju inte utan sa att dem inte hade en sådan lampa. I och för sig hade hon rätt på ett sätt de hade inte en sådan lampa hemma just nu men det kanske gick och beställa hem.- | |
| vigren | 2010-12-08 23:29 | |
![]() | Ha ha Emollas... Hon var ju onekligen inget ljushuvud... ;) (den var dålig, jag vet, kunde inte låta bli)... | |
| -Nephelia- | 2010-12-08 23:31 | |
![]() | Blir skitirriterad på sånt som du berättar om. Självklart ska en epedit i vilken affär som helst kunna vad som finns i butikens utbud, om inte annat så ska denne kunna tillkalla hjälp om denne brister i sin kunskap, och i sista hand betjäna kunden på annat sätt efter bästa förmåga, som i ditt fall att beställa in varan eller liknande. Bu för folk som inte kan sitt jobb eller som gör sitt jobb dåligt! | |
| -Nephelia- | 2010-12-08 23:31 | |
![]() | *expedit | |
| Jesper M | 2010-12-09 01:07 | |
![]() | jag är expert, på expert och jag har fan stenkoll :)! | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-12-09 01:19 | |
![]() | bra Jesper slå ett slag för den slagfärdiga arbetaren =D | |