Spelrum
Giraffen | 23 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 43 |
Mobilspel
Pågående | 19 880 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
odin - Administratör | 2010-12-20 21:16 | |
![]() | Erfarenhet av "ergonomiska"-kuddar Någon som har erfarenhet av "ergonomiska kuddar" t ex Tempur? Funderar nämligen på att inhandla en... | |
Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2010-12-20 21:16 | |
![]() | inget fel på dom ..... | |
odin - Administratör | 2010-12-20 21:17 | |
![]() | Tänkte om någon hade före och efter funderingar :-) | |
boyakasha | 2010-12-20 21:18 | |
![]() | ergonomiska kuddar, är inte det implantat? | |
Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2010-12-20 21:19 | |
![]() | man lägger sig ner på kudden o sedan formar den sig efter dig lol... | |
Gitarrmagnus | 2010-12-20 21:19 | |
![]() | Jag hade en men det funkade inget bra. Jag lyckades alltid knöla till den i sömnen | |
boyakasha | 2010-12-20 21:19 | |
![]() | Just det! | |
Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2010-12-20 21:20 | |
![]() | knöla till den kudden eller hjärnan.... | |
mrperfect | 2010-12-20 21:20 | |
![]() | jag har två. värdelösa | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-20 21:20 | |
![]() | Jag har en. Men inte Tempur, något Märke från Tyskland. Den är rätt hård och ibland vill jag inte ha den utan en mjuk som man kan gosa ner sig i. Men ibland är det så jä**a skönt för nacken och huvudet att få lägga sig på sidan och känna hur allt faller på rätt plats. Tycker absolut att det är värt att prova om du har problem! | |
Satyra | 2010-12-20 21:21 | |
![]() | Har testat och tyckte inte om dem. Är man en sådan som gillar att ligga på mage och sova dessutom, så är de rent vidriga. Fick ännu mer ont i nacken av den, hahaha. Dock ska jag väl tillägga att det var ett antal år sedan jag hade en sådan - de kanske utformats bättre sedan dess?! | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-20 21:22 | |
![]() | Sen har jag också en som är mjukare. Som en vanlig kudde fast en annan form och den gör nog kanske inte så mycket till och från när det gäller hållningen, men jag tycker den är perfekt i mjukheten och därför är det min älsklingskudde. :) | |
goran69 | 2010-12-20 21:23 | |
![]() | Har testat både tempur och billig variant från jysk. Värdelöst. Tempurmadrass funkar däremot fint för mig | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-20 21:25 | |
![]() | Haha Odin. Det här blir inte mycket till hjälp för dig. Du får nog helt enkelt prova själv. För mig tog det rätt lång tid innan jag verkligen använde kudden. Den låg mest vid sidan om och fick vara med i sängen. Provade och tog bort den direkt. Men nu efter några år använder jag den faktiskt! | |
Lillstölla | 2010-12-20 21:25 | |
![]() | Hade en Tempurkudde som påstods skulle hjälpa min nacke med värken osv, men blev bara sämre när jag använde den. Men hade fördelen av att få låna hem den och prova innan jag köpte en. | |
grönöga - Ej medlem längre | 2010-12-20 21:25 | |
![]() | Dom är sköna om man inte rör för mycket på sig. Jag införskaffade en sådan kudde och idag får denna lilla dyrgrip agera "läs-kudde", jag kan inte ha den när jag sover, rör alldeles för mycket på mig i sömnen. Den formar sig ju som sagt och är relativt "hård" och varje gång man byter ställning så är kudden plötsligt helt fel. | |
Bitte - Administratör | 2010-12-20 21:32 | |
![]() | Jag har sånna kuddar från Ikea och skulle inte kunna sova utan dom Gosa Bekväm heter dom Bitte | |
Lill-IT | 2010-12-20 21:57 | |
![]() | Har prövat tempurkudde men det var inget för mig. Har dock en släkting som lovprisar sin kudde något enormt.. "har aldrig sovit så skönt" Så det är nog väldigt individuellt Odin. Men om du köper i butik, lägg dig och prova först.. du känner ju med en gång om den känns rätt eller fel för dig. Köper du via nätet så är det 14 dagars ångerrätt på vara i obruten förpackning... du kan ju testa kudden med en handduk över plasten eller nåt för att kolla hur det känns. | |
jon-ti | 2010-12-20 22:01 | |
![]() | Har sålt dem förr när jag jobbade i möbelbutik. Kan säga att du inte kommer få något bra svar av någon. För vissa är dom skräp och för vissa är dom guld, precis som att alla inte kan sova i en säng med hårdhetsgrad "fast" och andra måste ha en 5cm skumgummimadrass på spånplatta för att sova... Det bästa svaret som kan ges är att gå in och be att få låna hem och testa några dagar, dom är trots allt inte gratis och de i butiken ser det sällan som något problem, gör de det så är det bara byta butik:D | |
jon-ti | 2010-12-20 22:03 | |
![]() | Måste tyvärr säga ajjabajja på det där att bara testa i butik. Kudden bör även testas i rätt säng och utan stress. Nu låter detta som om det skulle vara krångligare än ett bilköp men det bör det vara också, sängen ligger du i 1/3 av ditt liv, bilen används inte i närheten så mycket (med vissa undantag då) | |