Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 18 759 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2011-01-24 22:36 | |
![]() | Tapetrullen som blev över Det är sällan lätt att köpa tapeter så att det går exakt jämt ut. Det blir en halv eller en rulle över ibland, och det är den jag funderar lite på i den här tråden. Vad gör du med den? Tänker du att den kan vara bra att ha ifall det skulle behöva fixas nått längre fram i tiden? Eller kastar du den direkt? Och du som sparar den, fick du någonsin användning av rullen som blev över? Eller var du så otroligt trött på dina gamla tapeter att det verkligen inte var läge att sätta upp ännu mer av den sorten, några år senare? Tapetrullen som blev över, det är den vi snackar om här! | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-01-24 22:39 | |
![]() | Behåller den. Målar på den och ramar in. Slår in barnens böcker med det överblivna fina mönstret. Tar flera överblivna rullar och skär till småbitar och tapetserar ett mosaik. Låter barnen använda tapeten till rum de bygger av skokartonger. Rullar ut det på golvet för att täcka det när jag målar på väggen. Vill du har flera alternativ? ;) | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2011-01-24 22:40 | |
![]() | Det var många smarta användningsområden där du! | |
| LenaG | 2011-01-24 22:42 | |
![]() | Använder som strut till strutfotboll... | |
| Järnröret | 2011-01-24 22:42 | |
![]() | Den här borde flyttas till Seriöst. | |
| Lill-IT | 2011-01-24 22:42 | |
![]() | En oöppnad rulle kan oftast lämnas igen till affären och få igen pengarna på. En halv rulle som blir över sparas om nån drullunge lyckas sabba till den nya tapeten. | |
| Tinna | 2011-01-24 22:43 | |
![]() | Jag använde lite av rullen när jag skulle rita ut mönster (till syprojekt). Behövde ett "långt papper".. ;P | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-01-24 22:43 | |
![]() | Kreativ bildlärare och illustratör. ;) (Idag var jag på ICA och i kassan låg det fyra överblivna pappersrullar från platspåsarna. Jag frågade vad kassören skulle göra med dem. "Kasta" sa hon och då frågade jag om jag fick ta med dem hem. Perfekt för att bygga, måla och limma med.) Du kan även spara tapeten och om 20 år sälja den för dyra pengar på Blocket. Då är den modern igen och alla vill ha den. ;) | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-24 22:44 | |
![]() | Man kan lägga sig på baksidan av en tapetvåd och rita en helkroppsfigur av sig själv eller göra andra stora, fina målningar. Man kan klä t ex skokartonger och få fina förvaringsaskar i samma mönster som väggarna, linda in presenter, tapetsera vedlådan eller dockskåp, göra handelslistor av den eller spara för ev reparation. Det har vi gjort :) | |
| kranglan | 2011-01-24 22:51 | |
![]() | Lägger den högst upp på en garderob där den blir liggande. | |
| lenty - Ej medlem längre | 2011-01-24 22:56 | |
![]() | ha den som en duk på bordet kanske | |
| ylvett | 2011-01-24 23:02 | |
![]() | Ärvde en fin gammal byrå. Lådorna kändes dock lite grova och ofräsha (stavas det så?) Blev helt okej med lådbottnarna täckta av stadig och snygg tapet | |
| Tess 08 | 2011-01-24 23:04 | |
![]() | Vi hittade tapetbitar i vårt hus som troligtvis är den huset byggdes... för en jävla massa år sedan. De flesta tapeter var tom övertapetserade sedan länge :) | |
| malman | 2011-01-24 23:12 | |
![]() | jag klädde in mina blomkrukor i tapeten;) sen kan man tapetsera om dockskåpet om man har ett. men om jag får en hel rulle över så brukar jag lämna tillbaka den | |
| Tess 08 | 2011-01-24 23:16 | |
![]() | tapet med snyggt mönster kan man tapetsera på en skiva och ha som tavla | |
| Majsed | 2011-01-24 23:25 | |
![]() | har aldrig använt mina sparade tapeter, inte heller färgslattar och golvbitar:) Tror alltid det kan va bra å ha- lappa och laga väggen:) men då brukar det vara dax att måla/ tapetsera om helt! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-24 23:26 | |
![]() | ha den som ritpapper låt barnen göra en jättelång tavla på den utomhuss | |
| Tess 08 | 2011-01-24 23:28 | |
![]() | I vår stad tog studenterna tapeter och skrev i slalombacken med :) ni vet förkortningen programmet har. | |
| apbur | 2011-01-25 00:23 | |
![]() | Man kan tapetsera möbler. Det blir jättefint. | |
| Bettanse | 2011-01-25 01:21 | |
![]() | Tapetrester använder jag som omslagspapper när jag ska skicka paket m.m. | |