Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 18 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| becccaaaaa | 2011-02-23 18:37 | |
![]() | modell för en dag... Min kompis har nyss vart på "modell för en dag" För er som inte vet vad det är så är det ett ställe man åker till för att bli fotad som Och när hon var klar hade hon tipsat om mig till dom som jobbar där. :) Det verkar riktigt kul och jag blev skitglad när hon hade tipsat om mig. Problemet är bara att bilderna kostar ganska mkt. Min kompis betalade runt 3000 för sina bilder. (som självklart blev grymt bra) Frågan är bara om det är värt det ? Ska jag gå på det o lägga pengar på det ? elr är det bara jätteonödigt ? | |
| Lillstölla | 2011-02-23 18:40 | |
![]() | Om det är värt det är det väl bara du som kan avgöra. Frågan är väl vad du ska göra med bilderna, ska du använda det i en portfolio och söka modelljobb eller ska du bara ha dom på väggen hemma? Personligen skulle jag aldrig lägga 3000 på sådana bilder, men det är ju jag det. | |
| tipitina | 2011-02-23 18:40 | |
![]() | Man behöver inte köpa så många bilder, eller rättare sagt så behöver du inte köpa någon bild alls. | |
| Gautama | 2011-02-23 18:41 | |
![]() | Inte värt ett dugg enligt mig!! Detta är bara ett lurendrej. Min kompis var på detta och det som lät bra var bara skit. För det första är det massor andra som är bokade samtidigt så de fick sitta och vänta för att bli sminkade på fem minuter av en elev i flera timmar. De gör ingenting med håret, kläder får du ha med dig själv. Sen fotar en fotograf dig som det också är kö till. Sen får du punga ut med flera tusen för kort som du själv kunnat ta själv i dagens läge med alla bra kameror som de flesta har. Skulle aldrig ge flera tusen för detta. Jag blev inbjuden av en annan vän men tackade helt klart nej. | |
| Eken_70 | 2011-02-23 18:41 | |
![]() | Som alltid så är det bara dyrt om man inte har råd. 3000 är väl rätt prisvärt, jag antar att det ingår mer än bara en fotograf? Har du pengarna och vill ha bilderna är det väl bara att köra.. :-) | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-23 18:42 | |
![]() | ska du använda dom till som lillstölla säger,portfolio & vill prova på modellandet,så är det ju värt det! so its up to you! | |
| becccaaaaa | 2011-02-23 18:42 | |
![]() | oj då... kanske inte värt det då.. :/ | |
| becccaaaaa | 2011-02-23 18:43 | |
![]() | jo.. jag vet faktiskt inte än hur jag ska göra :P | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-23 18:44 | |
![]() | Gautama:alla behöver ju inte bli lurade & få dåliga bilder jag vet två st som oxå gjort det där,sjukt fina bilder! en av de tog familjebilder,då kan jag oxå tycka det är värt det! Nu har ju du sj sett bilderna beeccaa & du tycker mycket om dom,så som jag sa det är upp till dig nu! | |
| Gautama | 2011-02-23 18:45 | |
![]() | Att gå dit kostar ju inget. Prova om du är nyfiken, men tänk verligen över om bilderna är värda sitt pris. Lätt att förhasta sig om man blir nöjd med bilderna. Du kan säkert fixa lika fina själv eller genom en vän som har en bra kamera. | |
| tipitina | 2011-02-23 18:45 | |
![]() | Så var det inte när vi var där Gautama. Det stämmer visserligen att de inte gör någonting med hår/kläder men vi fick väldigt trevligt bemötande och duktiga tjejer som sminkade oss. De av oss som frågade fick också förklarat hela vägen genom sminkningen hur de gjorde och varför... Jag har tidigare varit på många sminkkurser och anser mig vara hyfsat bra på det men lärde mig ändå en del nya knep... Jo, själva fotona skulle kanske en vanlig hobbyfotograf kunna OM man har tillgång till studio och ljussättning. Och som sagt är det inga köptvång. En av oss köpte bara en bild, en annan köpte några fler... | |
| Gautama | 2011-02-23 18:47 | |
![]() | Nej Valkyria jag menar inte så. Bilderna var det inget fel på, de var jättefina. Men det är lite väl magstarkt pris enligt mig för några bilder. Och man har fått lite sminkning. Det låter ju som man ska få värsta stylingen men det är ju ens egna kläder man har. | |
| suzylucy | 2011-02-23 18:48 | |
![]() | Problemet med dessa bilder är att de kör en standardmall, standardljus, standard backdrop osv. Allt är standardiserat. Inte så unika bilder med andra ord. Men jag har full förståelse att folk måste tjäna pengar för att de jobbar. Men för samma peng så kan du gå till en privat fotograf istället och ta bilder som garanterat är mer kreativa och kul att ha. Speciellt när man ser att 99% av alla modell för en dag bilder är exakt samma poser, exakt samma allt. | |
| Lill-IT | 2011-02-23 18:48 | |
![]() | På min kusins flickväns möhippa började vi dagen med att låta henne vara modell för en dag.. Hon blev sminkad, stylad och frissad på temat Josephine Baker "hon med bananerna". upload.wikimedia.org...Ba nana.jpg Det var så lyckat och kul:) Bilderna blev fantastiska! | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-02-23 18:48 | |
![]() | 3000 spänn för att någon ska ta bilder på mig som inte är jag? Nä, aldrig! | |
| suzylucy | 2011-02-23 18:49 | |
![]() | Problemet med priset är ju att folk inte verkar förstå vad allt kostar för att ens driva ett företag som fotograf. Därför lade jag av efter ett antal år som fotograf. Det var inte värt det för att jaga pengar från folk som ville ha allt men inte ville betala något. | |
| suzylucy | 2011-02-23 18:50 | |
![]() | Jag vet att de fotograferna som jobbar på modell för en dag grejer tjänar mycket mycket lite... | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-23 18:50 | |
![]() | suzylucy:jaaa exakt gautama:aha,oki | |
| Gautama | 2011-02-23 18:53 | |
![]() | Jag och en kompis diskuterade det här om dagen, det att fotografer troligtvis inte har det lika lätt idag med alla proffsiga kameror som finns. Idag behöver man ju inte vara ett proffs för att lyckas med jättefina bilder. | |
| becccaaaaa | 2011-02-23 18:55 | |
![]() | jag har själv en systemkamera och kan ta bilder. Men jag har ingen studio och inte bra ljus... Så jag tkr det skulle vara en häftig upplevelse.... | |