Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 983 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apajävel | 2011-02-26 10:39 | |
![]() | Budapest! Om lite drygt tre veckor åker jag på långhelg till Budapest, ons-sön. Har ni några tips på vad man kan göra? Och säg inte "bada" för det är redan inplanerat ;) Vi flyger dit men det måste inte nödvändigtvis vara city-aktiviteter, ju konstigare desto bättre :) | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-26 10:44 | |
![]() | Ät en gulasch. | |
| mAgnetAn - Ej medlem längre | 2011-02-26 10:44 | |
![]() | Åååh, vad avis jag blir! | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-26 10:47 | |
![]() | Varför åker man någonstans utan att ha en plan på vad man ska göra? | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-26 10:50 | |
![]() | det kan bli minst lika roligt då saker & ting inte är så sönder planerade! samma som med korgen,oftast så är det impulsiv utgångarna som brukar vara roligast:) vi har aldrig planerat våra resor,bara stress om över allt som skulle hinnas med,man tar det som de kommer & vad som dyker upp!blir helt annat då:) ( har däremot åkt med de som gjort det,DUUUUH,BARA stress) Ha det så bra,hoppas ni får kul!! | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-26 10:51 | |
![]() | hahaha!"korgen" krogen,ska det ju vara :) | |
| apajävel | 2011-02-26 10:54 | |
![]() | Hoodman, vi vann faktiskt resan dit så då blev det inte så mycket inplanerat. Vi har ju vissa planer redan, men tänkte om någon vet någonting specifikt som man kan göra, kanske något lite annorlunda. | |
| broglo | 2011-02-26 11:04 | |
![]() | Vi var där för två år sedan vid ungefär samma årstid. Då hade vi några kalla dagar när man fick ha på sig en del kläder och några fina dagar då det räckte med vårjackan. Saluhallen är kul. Och det finns trevliga kaféer där man kan äta god tårta. Det finns också ett ställe en bit utanför stan där de har samlat sina gamla kommunistiska monument och statyer som förut stod inne i stan. På en av de större biograferna hittade vi också att de då sände en ungersk film med engelsk text. Det var kul att se en film på ungerska som garanterat inte hamnar på svenska biografer. Men: det allra härligaste var faktiskt badet! | |
| F_Errari | 2011-02-26 11:07 | |
![]() | Ursäkta nyfikenheten - hur vann ni resan? | |
| apajävel | 2011-02-26 11:07 | |
![]() | Bra tips. Ska verkligen kolla upp de där monumenten, låter spännande. :) | |
| apajävel | 2011-02-26 11:09 | |
![]() | F_Errari vi vann 5000 kronor att köpa resor för via Miljonlotteriet, så vi fick bestämma oss lite snabbt för vart vi ville åka - och då blev det Budapest :) | |
| F_Errari | 2011-02-26 11:14 | |
![]() | Kul! Grattis. | |
| F_Errari | 2011-02-26 11:15 | |
![]() | Du kan väl berätta hur det var när du är tillbaka. Har själv funderat på Budapest. | |
| odin - Administratör | 2011-02-26 11:23 | |
![]() | Man kan åka till Basilikan i Esztergom: en.wikipedia.org/wik.../E sztergom Å andra sidan är det inte så att det är superspännande, men den ligger fint till vid Donau. Och på andra sidan ligger en Slovakisk stad. Man kan ta lokalbuss dit men det tar någon timme. Sen finns det en kyrka "i berget" på samma sida som Slottet (minns inte om det var Buda eller Pest-sidan :-) | |
| nyckelfågeln | 2011-02-26 11:24 | |
![]() | om du gillar livejazz så är Kõleves ("stensoppa") ett toppenställe www.koleves.com/cont...p? lang=ENG | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2011-02-26 11:39 | |
![]() | Det du absolut måste göra är att ta dig upp på norra sidan av staden, till Buda-sidan, för att därifrån få en överblick över Pest. Dagar när solen lyser är det en enorm utsikt däruppifrån. Enligt många en av jordens vackraste städer! Visst kan du plaska runt i badhusen också, men missar du utsikten från Buda över Pest är det rent ledsamt får jag säga. Ha en trevlig resa! | |
| ANDERStG | 2011-02-26 11:55 | |
![]() | Bada (Széchenyi, kanske också Rudas och Gellért), gå längs floden, ät gulasch, köp tokajer, bada. | |
| ANDERStG | 2011-02-26 11:57 | |
![]() | Där var översvämning senast jag var där. | |
| Tvillingbror - Ej medlem längre | 2011-02-26 12:11 | |
![]() | som tidigare redan skrivit så blir man lite avundsjuk! Jag hade gått in i alla möjliga kyrkor och äldre byggnader jag sett :) | |
| Hillegnu | 2011-02-26 12:16 | |
![]() | Strosa planslöst....ta en buss ut i förorten och handla i en lokal affär......... | |