Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 18 554 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vårpåg | 2011-02-27 18:20 | |
![]() | Hjälp med kattproblem? Kattskrället har den sista tiden fått för sig att dra igång och skrapa på dörrar på småtimmarna. Det är omöjligt att sova vidare och vi håller på att bli galna. Alla dörrar är öppna så det är inte det att han vill in i rummet som är problemet. Han har mat att äta och en kattlucka att gå ut igenom om han vill. Vi tror att ha nhelt enkelt är sällskapssjuk för när man till lsut ger upp och går upp så går han ofta och lägger sig, då är liksom saker och ting som de ska vara enligt honom. Vi har fått tips att ignorera honom, eller att slänga något på honom för att få honom att sluta. Än så länge funkar inte detta. Snälla, snälla alla kloka betapetare, är det någon av er som kan hjälpa oss med lösningen? | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-02-27 18:24 | |
![]() | Jag har hört att man kan spraya vatten på katten. Helt ofarligt men obehagligt. Inte prövat själv dock. | |
| Minta | 2011-02-27 18:46 | |
![]() | Är det en innekatt? De blir ibland frustrerade och vill ut, särskilt vid denna tiden. | |
| suzylucy | 2011-02-27 18:50 | |
![]() | Jag tycker inte att du skall spruta vatten på katten och inte kasta grejer på den. Det är bara elakt. Nr 1 som man ALLTID ska kolla när katter byter beteende är att åka till veterinär och kolla om katten är sjuk på något vis. Det är alltid bra att utesluta sånt. Sjukdom är ofta orsak till beteendeförändringar. | |
| Tessie04 | 2011-02-27 18:53 | |
![]() | Testa med kattmynta på eventuella klöspelare. Doften gör att katten gärna klöser där. Har du ingen klöspelare strö myntan där katten får lov att riva och klösa. Har fungerat med mina. Hoppas att ni få ordning på katten så ni får sova. | |
| Bettanse | 2011-02-27 18:58 | |
![]() | Har 4 katter och jag har antikattspray som jag sprayar där dom inte får vara, är det brist på stimulans så skaffa dig ett klätterträd för katter. Tycker det låter som han kallar på uppmärksamhet, så en kattkompis kanske? | |
| le-lou | 2011-02-27 19:01 | |
![]() | våra katter började med samma sak. vi gav upp efter nåt år :/ och flera sömnlösa nätter, höll på att bli psykbryt till slut. Ordnade så att de fick bo hos vänner ute på landet och nu har de slutat med det och jagas möss istället som katter ska ... utan risk för att bli överkörda. | |
| le-lou | 2011-02-27 19:05 | |
![]() | mao, jag tror att det är som du tror - katten är uttråkad & sällskapssjuk. katter är nog de mest envisaste väsen som skapats tror jag.. får de en grej för sig så kör de järnet :). Bit ihop, skaffa öronproppar (jag sov ständigt med såna de sista månaderna innan våra fick nya hem). | |
| smulgubbe | 2011-02-27 19:43 | |
![]() | Jag tror också att katten vill nått. Vår katt tog sats och sprang rakt över oss i sängen. När vi inte brydde oss om det så gick han till en hylla och rev ner nått så det slog i golvet, när inte det heller hjälpte så rev han på tapeterna. De enda och det som vi gjorde var att ignorera katten. Då tröttnade han och gick och la sig. | |
| _SockerTopp_ | 2011-02-27 19:57 | |
![]() | Låter som katten skulle må bra av att ha en kompis :) | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-27 20:23 | |
![]() | min katt gör sådär på sängkanten,av en anelding:uppmärksamhet vill gosa osv för mat har hon med & vatten | |
| blue_moon | 2011-02-27 21:20 | |
![]() | @smulgubbe Hahahaha så cooolt av er att ignorera katten fast han vräkte ner grejor och rev tapeter. Han gav sig till slut! :D Själv hade jag nog farit ut mot kattrackan och stängt sovrumsdörren. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-02-27 21:35 | |
![]() | Provat pitabröd och kebabkrydda? =) | |
| malman | 2011-02-27 21:55 | |
![]() | nu när det är så kalt ute så kanske katten inte får stimulans ute så skaffa ett klätterträd om du inte har någe. sen kan du skaffa en foder boll det är en boll med hål i som du kan lägga hans favorit godis i. gör det någon timme innan ni går och lägger er för det väsnas lite, speciellt om han får fart på den. men det brukar funka, katten är antagligen inte ute lika mycket nu när det är kalt. när de blir äldre så undviker de oftast kyla och då blir de under stimulerade så det är bara att leka med han på dagarna | |
| Bettanse | 2011-02-28 07:07 | |
![]() | Katter sover mycket på dagtid och nattetid så är dom mer aktiva. Fångar möss m.m. Mina katter älskar snö och vatten, och med tjock päls så är kylan inget problem. Stimulans och lek gör katter mer balanserad. | |
| Bitte - Administratör | 2011-02-28 07:09 | |
![]() | Vet att det finns massor med trådar om katter och div problem och egenheter,, prova söka , för jag tror att denna fråga varit uppe tidigare Bitte | |
| momilux | 2011-02-28 07:20 | |
![]() | Vårkänslor?Det är ju snart mars månad. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-28 07:44 | |
![]() | kastrera katten | |
| dinodog | 2011-02-28 08:40 | |
![]() | Mm tror det kan vara vårkänslor också. Märker på vär katta som är stereliserad, att hon blir lite knepig så här års. Ett annat tips är att ni leker med katten en stund. Vi har en laserpekare som leker med. Jösses vilken fart hon får och vi får många skratt av alla tokigheter katta gör. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-28 11:29 | |
![]() | mars månad är en riktig kattmånad! men jag tror fortfarande det är uppmärksamhet din katt gör sådär:) som min katt!så ger man henne de & hon blir lugn & pratar & man ska klia henne,så slutar man för man är trött...så sätter hon igång igen! kan ju iof oxå bero på understimulans,testa lek & busa med kissen precis innan ni ska lägga er,så den blir lite trött! | |