Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade29
Mobilspel
Pågående18 554

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nyckelpigan_2011-03-01 02:02
Antal inlägg: 543

Bara dricker...
är inne på andra dygnet.

Jo, alltså ni vet pulver man blandar med vatten. "Äter"/dricker 4 gånger om dagen 2 deciliter med max 4h timmar emellan. Får i mig 500 kalorier per dygn då.

Känner mig nästen lite påverkad på något konstigt sätt. Lustigt att man inte känner sig hungrig! Inte ens varit direkt godissugen. Funkar bra att göra middag till resten av familjen och handla med. Än så länge :-).

Tydligen skall man gå ner 2-4 kg per vecka.

Någon som testat? Hur funkat för er?

Egenskap - Ej medlem längre2011-03-01 02:12
Antal inlägg: 8331

Menar du nutrilett? Jag smakade en sån en gång och höll på att spy så äckligt var det. Men det funkar säkert om man bara orkar hålla på.

witchgame2011-03-01 02:55
Antal inlägg: 1826

inte bra att manipulera kroppen med sån skit, bättre äta gott men nyttigare rätter, undvik läsk och såna sötsaker, ketschup mm,
och motionera mera....

nygiants2011-03-01 03:14
Antal inlägg: 762

en kompis har testas ngn sådan 7dagars kur vid 2 tillfällen och gått ner ca 5 kilo men direkt veckan efter gått upp minst två igen då han börjat konsumera mat enligt personen ifråga är dom sista dygnen jobbiga då känner man tydligen dofter av mat och dylikt exakt överallt... tror inte jag ha karaktär nog att klara en sådan bedrift själv tyvärr

Bitte - Administratör2011-03-01 07:37
Antal inlägg: 24200

www.betapet.se/forum...ch creator=

Kolla dessa trådar om dieter finns nog massor av tankar och svar i dom

BItte

morihei_792011-03-01 08:08
Antal inlägg: 134

träna istället.... Allt handlar bara om hur mycket man får in i form av kalorier och hur mycket du gör av med.
Ät 1500 kalorier istället och träna 2 timmar dagligen ... Lite beroende hur gammal du är osv, så ska du undvika att ligga på ett allt för lågt kaloriintag under för lång tid, då kroppen istället tror att den svälter (vilket den ju gör) och istället lagrar ALL energi som fett.

lägg dig hellre på runt 1500 som sagt, eller 12-1300 kcal per dygn och inse att det kommer ta tid.

Som kvinna är de ju lite tråkigt då man oftast inte behöver lika mycket kcal som män. Personligen kan jag äta runt 2500 kcal per dag och ändå inte gå upp eller ner i vikt. Så för mig, om jag ligger på 1500 och tränar 1.5 timme per dag så går jag rätt lätt ner mycket i vikt. För kvinnor så är de oftast svårare att få ett så pass stort kalori överskott per dag, utan samma viktnedgång kan behöva ta längre tid..

men mitt råd är att äta vad du vill, mindre mängd, och träna mer. Skit i aftonbladet-dieter! dyrt är det med!!!
mycket billigare att äta mat!

Tess 082011-03-01 08:35
Antal inlägg: 18003

Nej, jag har inte testat själv. Inte att utesluta all mat och bara dricka, men har haft färdigblandade Nutrilett (asgoda och smakar inte alls som påsarna man blandar själv) i kylen för att ta när jag inte orkar fixa lunch. Det var typ när jag pluggade eller när jag är ensam hemma.
Modifast har jag hört ska vara betydligt godare, men har bara smakat ca 1msk av en kompis, och ja det var helt ok.

Påverkad kan man säkert bli när kroppen är van att få i sig betydligt mer än dessa få kalorier och dessutom ett helt annat innehåll. Vet de som får huvudvärk och seghetskänsla i kroppen när de kör hårda dieter.

(intressant att de som svarat ändå inte svarat TS, men det är ju standard på Beta)

Bitte - Administratör2011-03-01 08:39
Antal inlägg: 24200

Och på TS fråga ,, jag jag har provat allt för många gånger i mitt liv, vilket resulterade i att jag bantade sönder min kropp, så bättre att äta balanserad mängd med mat

Bitte

Maja G2011-03-01 08:41
Antal inlägg: 10730

Har också prövat nutrilett i en veckas tid..gick ner 1kg!!!
Inte värt allt besvär....LCHF funkar på mig, 4.5 kg på 5 veckor, lagom viktnedgång. Ingen huvudvärk och inget eksem på köpet:)

vildman2011-03-01 09:13
Antal inlägg: 224

Jag tror att det kan vara ett sätt att kickstarta en viktnedgång, men ska man ha något bestående så får man nog sikta in sig på annat. För mig har LCHF fungerat bra också.

lucifira2011-03-01 09:13
Antal inlägg: 5

Man blir ju bara hungrig av det! Sen när man slutar med det så går man uppp de kilo man gått ner för att man börjar äta igen. Ät istället många gånger på dag med små portioner och drick massa vatten. Och motion så blir det bra. Jag äter vad jag vill och tränar, det går bättre än "batningsdricka"

Interaction2011-03-01 09:15
Antal inlägg: 30

Men herregud. Nutrilett, LCHF...
Promenera en halvtimme om dagen i en månad och du går ner tio kilo.
Då mår ni dessutom både fysiskt och psykiskt bättre, något ni knappast gör av de där kvasimetoderna.

Interaction2011-03-01 09:18
Antal inlägg: 30

Sjukt bra ämnesrubrik förresten.
Man fattar direkt vad det handlar om.

nyckelpigan_2011-03-01 09:18

Lite kul att kolla era kommentarer. En del verkar ha mycket bestämda åsikter och vet hur det skall vara.

Nu är det så här att Nutrilett innehåller 900 kalorier vilket inte ger samma effekt då man inte kommer in i ketosfasen.

Samtidigt som detta går jag på möte en gång i veckan, haft enskilt möte och det följs upp i 1 år. Just för att få det som är svårt som man inte gör som Bitte - dvs beteende förändring!

Varvat med motion och utbildning om kroppen en gång i veckan alltså. Det är bevisat att snabb viktminskning i början samtidigt med utbildning och införande av motionsrutiner ger bästa långsiktiga effekten. Så efter bara dricka övergår jag till hälften dvs dryck och mat sedan mat och därefter hur jag skall hålla vikten med motion och balanserad kost.

Lustigt att folk ger bedömningar "right out of the blue". Och som Tess08 skriver - många som inte svarat utan bara skriver vad de tycker på ett ganska hrm... bedömmande sätt och yes, det verkar vara vanligt här i forumet.

Men visst - givet får alla tycka vad de vill!!! Och säga det med :-). Dock hade en lite ödmjukare attityd vore önskvärt.

Nej Bitte, att leta i forumet och hitta en typ 5 årig gammal tråd..... då är det bättre att värdarna deletar min tråd om det itne är okej!

Maja G2011-03-01 09:23
Antal inlägg: 10730

Som kickstart är det bra med pulver.Vet flera som väntar på fetmaoperation som går på pulver inför operationen..

Jag själv var hungrig hela tiden.Tror att det var saknaden av att få tugga på något som gjorde att jag var sugen på allt..
Säger lycka till och hoppas du klarar av det!

nyckelpigan_2011-03-01 09:26

Skall bara tillägga att det är inte direkt 5 kg jag behöver gå ner. Någon skriver att jag laborerar med kroppen.

Hrm.... Denna metod används på de som är mycket överviktiga på typ Karolinska Sjukhuset mfl och gjort så i många år.

Nutrilett innehåller 900 kalorier såsom Modifast, detta innehåller 500 kalorier som sagt.

Interaction mfl - hade jag gått ner 10 kg på en månad genom att promenera en halvtimme om dagen hade jag givet gjort detta! Min kropp fungerar inte så...... Träna 2 timmar om dagen?? Jösses!!! Jag jobbar heltid, har två tonåringar och ett hus. Skall jag inte bry mig om ungarna då och bara ägna mig åt mig själv??

Jojo, som sagt. Vi får väl se om det dyker upp någon som gått på detta och vad som hänt efter något år.

Mår helt okej iaf och hoppas att jag kan få ett ändrat beteende efter detta år med snabb viktminskning i början!

Ta hand om er och var rädda om varandra :-)

nystet2011-03-01 09:29
Antal inlägg: 123

För mej funkade pulver lysande!! Jag höll i i ca tio veckor och gick ner 25 kilo och behöll vikten.

Det är ju klart att man ställer till det med metabolismen.. Men har man lite kunskaper och inte käkar på som förr går det att hålla vikten! Lycka till!

Bettanse2011-03-01 10:20
Antal inlägg: 258

Tallriksmodellen, hårt bröd till mat, inget småätande, kasta ut vågen, massor med frisk luft. Och ett pass i vedboden är vad jag lever efter.

Valkyria80 - Ej medlem längre2011-03-01 10:24
Antal inlägg: 766

Men ät rätt mat!& motionera!
Hålla på sådär med kroppen!du kommer ju inte leva så för evigt,med att dricka drinkar,nä vad tror du händer då?då du börja äta igen?upp upp upp!
Vänj kroppen vi små måltider,fasta,4 mål om dagen.Mindre kolhydrater & mer protein.Motionera!
Gör det till din livsstil & du kan äta gott,må bra & ändå leva med en vikt du trivs med.

morihei_792011-03-01 10:27
Antal inlägg: 134

tror nog de flesta här inne jobbar heltid och vill man så går de nog att finna åtminstone en timme om dagen dåman kan kan ägna sig åt träning istället för annat....

Är helt övertygad om det nu är så som jag gissar att det är, att om trådskaparen är väldigt överviktig så kan det vara dels rent genetik eller hur man vill se de, men säkerligen väldigt mycket beteende Och INGEN har någonsin blivit väldigt överviktig om man tränar regelbundet. det går inte - de är omöjligt och faller på det logiska målsnöret.

men lycka till säger jag iaf, hoppas allt går bra.... men står iaf fast vid att träning och inställning till vad man gör av tiden är den största nyckeln till viktnedgång. Stäng av tv, släng ut allt vad internet heter och träna mer!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?