Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 18 835 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SkySpy_ | 2011-04-14 12:21 | |
![]() | Stör det dig? Stör du dig på personer som inte kan stava riktigt eller som inte skriver ihop sammansatta ord. Om så är fallet, förklara varför. | |
| apajävel | 2011-04-14 12:26 | |
![]() | Jag stör mig när folk som kan skriva ordentligt inte gör det, till exempel skriver ja istället för jag eller oxå istället för också. Men folk som av någon anledning inte kan hjälpa det, om de har dyslexi eller liknande, stör jag mig inte på. | |
| SkySpy_ | 2011-04-14 12:29 | |
![]() | Okej. Men hur vet du att personen gör sig till eller inte? Kanske inte så många som börjar med att förklara att han, hon lider av dyslexi. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-04-14 12:30 | |
![]() | Särskrivning stör mig för att det ser så konstigt ut, dessutom stör jag mig på när man inte använder punkt komma eller radavstånd i för långa inlägg blir för jobbigt att läsa jag får ont i huvudet Dessutom retar jag mig ofantligt på överdriven användning av smileys. | |
| Skugga | 2011-04-14 12:30 | |
![]() | Håller med apajävel. Har en extra aversion mot sär skrivningar eftersom det ofta ger en helt annan innebörd till ordet/orden, till skillnad från enkla stavfel. | |
| schmuppisch | 2011-04-14 12:34 | |
![]() | Instämmer också med apajävel. Varför larva till sig och inte skriva "riktigt" om man nu kan? Rätt ska vara rätt. Instämmer också med elak kanin, smileys är överanvänt i dagens Sverige. | |
| SkySpy_ | 2011-04-14 12:36 | |
![]() | Jag tycker detta är ganska intressant. Jag själv struntar fullkomligt i det. Men däremot har jag mkt svårt för någon som sjunger falskt. Skär sig i öronen, har svårt att lyssna på det. Kan det vara så att ju bättre man är på att stava ,formulera sig i skrift desto viktigare blir det men korrekt formulering för en själv, sitt ego. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-04-14 12:36 | |
![]() | : D | |
| Laserswärd | 2011-04-14 12:38 | |
![]() | Stör mig inte på särskrivningar och felstavningar om det inte är så att man kommer in på ett forum eller börjar läsa en tråd, och var och vartannat inlägg ser fördjävligt ut. Tycker att Betapets forum är det forum där folk skriver bäst, av de forum jag varit inne på vill säga. Men som sagt, enskilda särskrivningar eller felstavningar bryr jag mig inte om alls. Det är ju inte så att man är helt perfekt själv heller :) | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-04-14 12:39 | |
![]() | Det där var mitt försök att särsmilea. Gick sådär. Dock att jag inte orkar störa mig på folk som stavar fel, då hade jag väl dött av frustration för länge sen. | |
| Minta | 2011-04-14 12:40 | |
![]() | Det som stör mig mest är när personer vill skriva fint och gör sådana fel. Ungefär som hyperkorrigeringar. Annars bryt jag mig inte alls och i synnerhet inte om jag förstår att personen har en släng av dyslexi. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-04-14 12:40 | |
![]() | Jag stör mig betydligt mer på folk som inte kan föra ett logiskt resonemang. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-04-14 12:41 | |
![]() | sa nt | |
| Tinna | 2011-04-14 12:43 | |
![]() | Särskrivningar stör jag mig på, eftersom jag automatiskt lägger in en paus när jag läser ordet, och då blir det ju fel.. :S | |
| Hillegnu | 2011-04-14 12:47 | |
![]() | Skugga: haha det var roligt | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-04-14 12:51 | |
![]() | de och dem är lika illa | |
| Kung BuggeDE | 2011-04-14 12:56 | |
![]() | Bryr mig inte ett dugg om sådant. Känns fånigt att märka ord. | |
| vindsus86 | 2011-04-14 13:00 | |
![]() | Jag stör mig oerhört mycket på folk som inte kan stava och skriva ordentligt. Om jag är inne på ett forum eller någon chat så sitter jag och riktigt känner hur det kliar i fingrarna när jag ser hur illa folk skriver och till slut kan jag inte hålla mig längre så då börjar jag rätta varenda fel jag ser, ungefär. Jag kan för allt i världen inte förstå hur folk inte kan se eller höra vad som skall skrivas ihop och vad som inte skall det och jag kan heller inte förstå hur det kan vara så svårt att lära sig skillnaden mellan de och dem, var och vart, nåt och nått... Något man ser ofta nu också (även i media) är folk som skriver "en till match" exempelvis. Det heter inte "en till match" utan "en match till"!!! Man hade ju aldrig skrivit "två till matcher" eller? Så varför "en till match?" Aaaahhh!!! Mest frustrerad blir jag dock inte på felstavningarna, särskrivningarna och den dåliga grammatiken utan på att folk inte verkar vilja lära sig. Man lär folk hur man säger/skriver och så fortsätter de ändå göra fel. Då blir jag trött. SkySpy_: Försöker du insinuera att du sjunger bra, eller? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-04-14 13:05 | |
![]() | Eftersom folk säger "en till match" i talspråk får det väl anses ok att skriva så ... Självutnämnda språkpoliser utan känsla för språkets dynamik stör mig nåt alldeles gröndjävligt. | |
| SkySpy_ | 2011-04-14 13:09 | |
![]() | vindsus86: Jag sjunger inte bra, men jag är musikalisk.. Jag skriver inte bra men jag är bra på att läsa och prata. Vissa har lätt för saker vissa har svårt. Jag är bra på idrott och har bollsinne. Men hur skulle det se ut om jag hade blivit irriterad på de som inte har lätt för sport? Åhh fan vad irriterande han kan inte trixa ens 10 st med fotbollen irriterad jag blir inget bollsinne alls. Varför lär han sig aldrig. Han har spelat fotboll i laget i flera år ändå så fattar han inte. Om jag skulle se ner på alla som är sämre än mig på saker och inte gör de korrekt eller lika bra som mig så hade jag varit irriterad på de flesta:) Oj smiley.. | |